بررسی لپ تاپ HUAWEI MateBook X Pro 

لپ تاپ میت بوک ایکس پرو (HUAWEI MateBook X Pro 2020) یک لپ تاپ 1.3 کیلوگرمی با صفحه نمایش تمام صفحه، باتری قوی و بلندگو چهارتایی است که استفاده‌های مختلفی را می‌توان برای آن متصور شد.

طراحی و وزن

لپ تاپ هواوی مدل Huawei MateBook X Pro با زبان طراحی مُدرن، قاب آلومینیومی و صفحه نمایش تمام صفحه با حاشیه‌های فوق‌العاده نازک است. این لپ تاپ با وجود برخورداری از سخت افزارهای قدرتمند و باتری پرظرفیت، تنها 1.33 کیلوگرم وزن دارد.

میت بوک ایکس پرو 2020 دارای ضخامت تنها 14.6 میلی متر است و در دسته لپ تاپ‌های سبک و باریک قرار می‌گیرد که حمل و استفاده آن را آسان‌تر می‌کند. این لپ تاپ از قاب شکیل آلومینیومی بهره می‌برد و در سه رنگ سبز، نقره‌ای و خاکستری عرضه می‌شود که بسیار شیک و جذاب هستند.

یکی از ویژگی‌های برجسته طراحی لپ تاپ میت بوک ایکس پرو هوآوی صفحه نمایش تقریباً بدون حاشیه آن است که به خوبی خودنمایی می‌کند. رنگ‌های جذاب و زیبای میت بوک ایکس پرو هواوی باعث شده برای هر دو کاربری تجاری و خانگی قابل استفاده باشد و هر سلیقه‌ای را راضی نگه دارد.

هواوی در طراحی لپ تاپ‌های خود توجه ویژه‌ای به امنیت حریم خصوصی کاربر دارد. به همین منظور حسگر اسکنر اثرانگشت دستگاه درون دکمه خاموش-روشن آن تعبیه شده است تا با هر بار تلاش برای روشن کردن یا گشودن قفل صفحه به راحتی هویت کاربر بررسی شود.

همچنین وب کم هواوی میت بوک ایکس پرو 2020 دارای مکانیزم فشاری است و در مواقع بلا استفاده، پنهان می‌شود تا بدافزارها و هکرها قادر به نقض حریم خصوصی کاربر به واسطه گرفتن عکس و ویدئو مخفیانه نباشند.

هواوی میت بوک ایکس پرو قیمت

صفحه نمایش لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو

هواوی در لپ تاپ میت بوک ایکس پرو توجه ویژه‌ای به صفحه نمایش هم داشته است و شاهد یک صفحه نمایش 13.9 اینچی 3K FullView از نوع LTPS با نسبت صفحه به پنل جلویی 91 درصد هستیم. بنابراین عملاً شاهد یک صفحه نمایش تمام صفحه و بدون حاشیه هستیم.

صفحه نمایش لپ تاپ هواوی مدل Huawei MateBook X Pro لمسی بوده و دارای وضوح تصویر 3000×2000 پیکسل یا 3K است. این صفحه نمایش قادر به نمایش 100 درصد رنگ‌های فضای رنگی sRGB نیز هست. همچنین صفحه نمایش MateBook X Pro ویژگی‌های ممتاز دیگری چون بیشینه شدت روشنایی 450 نیت، کنتراست 1500:1، زاویه دید گسترده 178 درجه، نسبت ابعاد 3:2، حسگر سنجش شدت روشنایی محیط و توانایی تشخیص 10 لمس هم زمان دارد.

توانایی نمایش 100 درصد رنگ‌های فضای رنگی sRGB در ترکیب با شدت روشنایی بسیار بالی 450 نیت باعث می‌شود تماشای ویدئوها و تصاویر بر روی لپ تاپ هواوی مدل Huawei MateBook X Pro بسیار لذت بخش باشد و رنگ‌های با طراوتی ارائه کند.

با وجود صفحه نمایش لمسی در  لپ تاپ 14 اینچی هوآوی مدل MateBook X Pro، می‌توان کارهایی چون اسکرول کردن، زوم، انتخاب و تعامل با برنامه‌ها و پنجره های مختلف را به شیوه‌ای کاملاً آسان و سریع انجام داد. همچنین با کشیدن سه انگشت بر روی صفحه می‌توان به راحتی اسکرین شات گرفت.

میت بوک ایکس پرو 2019 هواوی

سخت افزارها لپتاپ هواوی میت بوک ایکس پرو

لپ تاپ 14 اینچی میت بوک ایکس پرو با دو پردازنده نسل دهمی Core i5-10210U Core i7-10510U قابل انتخاب است که قدرت پردازشی و راندمان انرژی بالایی دارند. این لپ تاپ از پردازنده گرافیکی مجزا NVIDIA GeForce MX250 و 8 یا 16 گیگابایت حافظه رم پرسرعت 2133 مگاهرتزی LPDDR3 بهره می‌برد.

لپتاپ هواوی میت بوک ایکس پرو به عنوان یک لپ تاپ سبک و شکیل از 512 یا 1 ترابایت حافظه داخلی پرسرعت از نوع PCIe SSD بهره می‌برد که بسته به نیاز کاربر قابل انتخاب است.

ظرفت و نگهداری شارژ باتری لپ تاپ هواوی Matebook X Pro

میت بوک ایکس پرو از یک باتری با ظرفیت 56 وات ساعت بهره می‌برد که به وضوح پرظرفیت است. به گفته هواوی باتری میت بوک ایکس پرو در وب گردی به مدت 11 ساعت استفاده مداوم، در پخش ویدئو به مدت 13 ساعت و در استفاده معمول به مدت 15 ساعت دوام می‌آورد. به لطف شارژر 65 واتی لپ تاپ 14 اینچی هوآوی مدل MateBook X Pro ، باتری این لپ تاپ ظرف تنها 30 دقیقه برای استفاده به مدت 6 ساعت شارژ می‌شود.

همراه با میت بوک x پرو هوآوی شارژر بسیار سریع 65 واتی HUAWEI SuperCharge USB-C اختصاصی خود را ارائه می شود. که می‌توان با آن وسایل دیگر چون گوشی موبایل، تبلت و لپ تاپ‌های هواوی را هم شارژ کرد. از کابل USB-C هم می‌توان برای انتقال فایل میان دستگاه‌های مختلف استفاده کرد.

با داشتن این ویژگی‌ها و وزن تنها 160 گرمی شارژر HUAWEI SuperCharge، یک شارژر همه منظور و قابل حمل است که می‌توان با آن انواع وسایل مختلف USB-C را شارژ کرد.

وب کم و صدا

لپ تاپ میت بوک X پرو 2020 هواوی از یک وب کم 1 مگاپیکسلی با وضوح تصویر 720P HD بهره می‌برد که برای چت ویدئویی، ویدئو کنفرانس و ضبط ویدئو قابل استفاده است.

از سوی دیگر، این لپ تاپ از چهار بلندگو بهره می‌برد که دو عدد آنها از نوع توییتر بوده و دو عدد دیگر ووفر هستند. با داشتن چهار بلندگو صداها از نظر فرکانسی تفکیک می‌شوند تا کاربر از صدای غنی و بلند با جزئیات بالا بهره‌مند شود.

میت بوک ایکس پرو دارای چهار میکروفن با قابلیت حذف هوشمند نویز محیط نیز هست که قادر به دریافت صدا از فاصله تا چهار متری هستند.

قابلیت‌های ارتباطی

میت بوک ایکس پرو افزون بر طراحی مُدرن، صفحه نمایش لبه تا لبه و باتری پرظرفیت دارای قابلیت‌های ارتباطی پرسرعت نیز هست. این لپ تاپ دارای Wi-Fi دو بانده 802.11a/b/g/n/ac با آنتن 2×2 MIMO و بلوتوث 5.0 است.

درگاه‌های ارتباطی این لپ تاپ متشکل از دو درگاه USB-C با پشتیبانی از شارژ کردن لپ تاپ، انتقال فایل و خروجی تصویر و یک درگاه USB-A 3.0 است. این لپ تاپ از جک هدفون 3.5 میلی متری نیز بهره می‌برد.

پهنای باند وای فای دو بانده MateBook X Pro به 1733 مگابیت در ثانیه می‌رسد.

میت بوک ایکس پرو 2020

قابلیت‌های نرم افزاری

یکی از قابلیت‌های اختصاصی هواوی که با این لپ تاپ ارائه می‌شود Huawei Share نام دارد. با قابلیت Huawei Share می‌توان تنها با یک کلیک لپ تاپ Huawei MateBook و گوشی کاربر را به یکدیگر متصل کرد. برای این کار حتی به اینترنت نیاز نیست اما صفحه گوشی بر روی لپ تاپ نمایش داده می‌شود و می‌توانید فایل‌ها را به آسانی با گرفتن و رها کردن میان آنها جابجا کنید یا از طریق لپ تاپ به پیام‌های دریافتی بر روی گوشی پاسخ بدهید.

قابلیت Huawei Share با متصل کردن گوشی هوشمند و لپ تاپ کاربر، زندگی دیجیتال را آسان‌تر و دل‌چسب‌تر می‌کند.

قیمت لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو

هواوی با وجود در نظر گرفتن ویژگی ها و قابلیت های به روز برای میت بوک ایکس پرو، آن را با قیمتی بسیار مناسب در بازار های جهانی عرضه کرده است. ویژگی هایی که در برندهای مطرح دیگر با قیمتی چند برابر وارد بازار شده است. این لپ تاپ در بازارهای جهانی با قیمت 796.94 عرضه می شود. همچنین در صورت نیاز به استعلام از قیمت لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو  در بازار ایران می توانید به بخش قیمت در بالای همین صفحه مراجعه کنید و در آخر برای خرید میت بوک ایکس پرو هواوی به فروشگاه های مجاز هواوی در ایران مراجعه کنید. آدرس  و شماره تماس نزدیک ترین فروشگاه مجاز هواوی را در اینجا مشاهده کنید.

سخن پایانی

میت بوک ایکس پرو یک لپ تاپ زیبا با سخت افزارهای پرسرعت، صفحه نمایش بدون حاشیه و باکیفیت، باتری پرظرفیت و بلندگو چهارتایی است. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند MateBook X Pro 2020 یک لپ تاپ توانمند برای استفاده‌های گوناگون باشد که از استفاده کاری گرفته تا سرگرمی و تماشای فیلم را شامل می‌شود.

MateBook X Pro 2020 طراحی و قابلیت‌های کم نظیری دارد که باعث می‌شود به سختی بتوان آن را نادیده گرفت. این یک لپ تاپ ویندوزی تمام عیار است.

محصول مرتبط: لپ تاپ Huawei Matebook D15

سوالات متداول

قیمت لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو در بازار ایران چقدر است؟

قیمت لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو در بازار های جهانی حدود 1500 دلار قیمت گذاری شده است. اما برای مشاهده قیمت به روز این محصول در بازار ایران توصیه می کنیم به بخش مراکز آنلاین فروش مقاله مراجعه کنید.

لپ تاپ هواوی Matebook X Pro از نسل چندم پردازنده ها بهره می برد؟

پرچمدار لپ تاپ های هواوی از نسل دهم پردازنده‌های Core i7 بهره می برد.

 

  • مشخصات فیزیکی
  • ابعاد

    عرض: 304 میلی‌متر، ارتفاع:217 میلی‌متر ،ضخامت:16.9 میلی‌متر

  • وزن

    حدودا 1.33 کیلوگرم

  • صفحه نمایش
  • اندازه صفحه نمایش

    13.9 اینچ

  • نوع صفحه نمایش

    LTPS

  • توضیحات صفحه نمایش

    Screen-to-body ratio: 91% Resolution: 3000 x 2000, 260 PP

  • پردازنده مرکزی
  • مدل پردازنده

    10th Gen Intel® Core™ i7-10510U Processor, 1.8 GHz 4 cores, Turbo up to 4.9 GHz

  • پردازنده گرافیکی
  • مدل پردازنده گرافیکی

    NVIDIA® GeForce® MX250 2GB GDDR5

  • حافظه RAM
  • ظرفیت حافظه RAM

    16GB LPDDR3 2133 MHz

  • حافظه داخلی

    1TB NVMe PCIe SSD

  • امکانات
  • مشخصات تاچ پد

    Full-size backlit chiclet keyboard Fingerprint power button Touchpad with multi-touch

  • حسگر اثر انگشت

    دارد

  • توضیحات شبکه بی سیم Wi-Fi

    Wi-Fi: IEEE 802.11a/b/g/n/ac 2.4 GHz and 5 GHz 2 x 2 MIMO WPA / WPA2 / WEP Bluetooth: BT 5.0 Compatible with BT 4.2, BT 4.1, BT 4.0, BT 3.0 and BT 2.1 + EDR NFC

  • پورت USB Type-C

    دارد

  • مشخصات اسپیکر

    4 عدد

  • سایر مشخصات
  • توضیحات باتری

    جنس: لیتیوم پلیمر ظرفیت: 56WH

  • وبکم

    دوربین 1 مگاپیکسل

  • امکانات دیگر

    ,Huawei Share* ,HUAWEI MateBook Manager ,HUAWEI factory reset Eye Protection Mode

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!