علی‌رغم کاهش 22 درصدی فروش گوشی های چینی، هوآوی رشد فروش را تجربه کرده است اخبار

علی‌رغم کاهش 22 درصدی فروش گوشی های چینی، هوآوی رشد فروش را تجربه کرده است

بحران بین‌المللی اخیر یعنی شیوع ویروس کرونا که تاثیرات شگرف و بسیاری بر روی همه چیز از جمله اقتصاد، ارتباطات و گردشگری داشته، تاثیرات منفی خود بر صنعت تلفن‌های هوشمند را نیز نمایان کرده است. اما هوآوی رشد فروش را تجربه کرده و یکی از موفقیت‌ترین شرکت‌ها در این برحه خطیر بوده است.

بر اساس تحقیقات موسسه Counterpoint، فروش گوشی‌های هوشمند ساخت کشور چین سقوط بی‌سابقه‌ای به میزان 22 درصد را در اولین فصل مالی بعد از شیوع ویروس Covid-19 تجربه کرده است.

این اتفاق بسیاری از برندها مانند «اپل» (Apple) و «شیائومی» (Xiaomi) را مجبور به تعطیلی تعدادی از فروشگاه‌هایشان کرده که منجر به ایجاد وضعیت بحرانی برای تامین گوشی‌های هوشمند در سطح ملی شده است.

اما هوآوی تنها نام معتبری بوده است که در این بازه 3 ماهه رشد فروش را به میزان 6 درصد تجربه کرده تا فروش این برند به عدد 28٫7 میلیون گوشی هوآوی در این بازه برسد. (این میزان فروش از مجموع فروش برندهای دوم و سوم این رده‌بندی یعنی «ویوو» (Vivo) و «اوپو» (Oppo) بیشتر است).

در میان پنج برند برتر، «شیائومی» با کاهش 35 درصدی فروش بدترین وضعیت را داشته است. در مورد «اپل» نیز تخمین کاهش 1 درصدی فروش محاسبه می‌شود که بیشتر بر اساس میزان فروش گوشی‌های موجود برآورد شده و در مورد میزان تولید و ارسال گوشی‌های این شرکت به فروشگاه‌ها اطلاعات دقیقی در دست نیست.

هوآوی رشد فروش

شیوع گسترده ویروس کرونا تاثیر بزرگی بر بازار تلفن هوشمند داشته است به نحوی که حالا تهیه اجزا و قطعات گوشی با دشواری بسیار همراه است، وضعیتی که باعث بروز بلاتکلیفی در بسیاری از بخش‌های این صنعت عظیم شده است.

چهارشنبه گذشته، شرکت Samsung Electronics اعلام کاهش سود در سه ماهه مالی اخیر را داشته که بیشترین میزان آن از بخش گوشی‌های هوشمند این شرکت بوده است.

حتی وضعیت بازار داخلی چین نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای مربوط به برندهای معروف مانند «اپل» یا «شیائومی» در ماه‌های فوریه و مارچ میلادی بازگشایی شده‌اند، اما بر اساس تحقیقات Counterpoint پس از آغاز شیوع ویروس کرونا، بیش از نیمی از خریدها به صورت آنلاین انجام می‌شود.

علاوه بر آن پس از انقباض اقتصادی تاثیر گذار حاصل از کرونا در چین میزان هزینه‌کرد افراد برای خرید گوشی هوشمند نیز کاهش یافته است. علی‌رغم تمامی این بحران‌ها، به نظر می‌رسد که در بلند مدت تقاضای بالقوه گسترده‌ای برای گوشی‌های هوشمند وجود داشته باشد.

نکته مثبت دیگر اینکه در همین مدت شیوع ویروس کرونا، فروش گوشی‌های سریع نسل 5 حدودا دو برابر شده است.

قابل ذکر است که موسسه Counterpoint همکاری گسترده‌ای با بیش از 300 برند جهانی داشته و یکی از موسسات معتبر در زمینه ارائه تحلیل بازار و بررسی شرایط برندها و مارکت‌های مختلف است.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!