کنفرانس توسعه دهندگان هوآوی 2022: نمایش اکوسیستم باز “هارمونی او اس” رویدادها

کنفرانس توسعه دهندگان هوآوی 2022: نمایش اکوسیستم باز “هارمونی او اس”

کنفرانس توسعه­‌دهندگان هوآوی 2022 در دریاچه سانگ شان در دان گوان برگزار شد و اکوسیستم پیشرفته HarmonyOS را به نمایش گذاشت و نقاط عطف کلیدی سال گذشته را برجسته کرد. در طی سخنرانی‌های اصلی افتتاحیه این رویداد، مدیران هوآوی از فناوری‌های پیشگامانه برای حوزه‌های زیر رونمایی کردند: قابلیت‌های توزیع‌شده، خدمات اتمی، هوش مصنوعی، نقشه‌ها، صدا و تصویر، و حریم خصوصی و امنیت. این کمپانی به شرکت کنندگان نگاهی اجمالی به تجربه های نوآورانه کاربر در پنج سناریو (خانه هوشمند، دفتر هوشمند، سرگرمی، سفر آسان، و تناسب اندام و سلامت) داد، همچنین مروری بر مجموعه ای از قابلیت های باز جدید، ارائه کرد.

ریچارد یو، مدیر ارشد اجرایی هوآوی، مدیر عامل گروه تجاری مصرف کننده و مدیر عامل شرکت Intelligent Automotive Solution BU، گفت: “در چهار سال گذشته، هوآوی به لطف حمایت شرکا و مشتریان خود بر چالش­های بزرگ غلبه کرده است. اکوسیستم هارمونی او اس در حال تبدیل شدن به یک اصل تطبیقی ​​فراگیر، باز و نوآورانه­تر است. هوآوی درصدد است تا توسعه‌دهندگان جهانی را در مرکز توجه قرار دهد و یک دنیای همگن با حضور همه آنها ایجاد کند.”

ریچارد یو، مدیر ارشد اجرایی هوآوی، مدیر عامل گروه تجاری مصرف کننده و مدیر عامل شرکت Intelligent Automotive Solution BU

 

اکوسیستم هارمونی او اس: برداشتن گامی بلندتر، برای دنیایی متوازن

HarmonyOS از زمان معرفی خود در چهار سال پیش، گام های بلندی در راستای ایجاد آینده­ای یکپارچه و به هم پیوسته برداشته است. این او اس در سال 2019 منتشر شد و سال بعد، هوآوی از پلتفرم HarmonyOS Connect برای شرکای اکوسیستم سخت­افزاری هوشمند این شرکت رونمایی کرد. تا سال 2021، هارمونی او اس بر روی بسیاری از گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های هوشمند نصب شده بود، و آن را در مسیر خود به عنوان سریع‌ترین سیستم عامل دستگاه تلفن همراه در جهان قرار داد. امسال، از آن­جایی که هوآوی استراتژی پنج سناریویی خود را برای ارتقای تجربه کاربر پیش برده است، هارمونی او اس نیز خود را به عنوان پایه­ای برای یک اکوسیستم شکوفا تثبیت کرده است. تعداد دستگاه­های هوآوی مجهز به سیستم عامل هارمونی به 320 میلیون افزایش یافته است.

طی چهار سال گذشته، هوآوی سخت تلاش کرده است تا اکوسیستم HarmonyOS را بهتر و در دسترس‌تر کند، همچنین ثمره زحمات خود را با شرکای دولوپر خود به اشتراک گذاشته است. تا به امروز، تعداد دیوایس­هایی که مجهز بهHarmonyOS  هستند به بیش از 2200 تا رسیده است و محموله‌های شامل این کالاها از 250 میلیون فراتر رفته است. اکوسیستم هارمونی او اس بیش از دو میلیون دولوپر را جذب کرده و 50,000 سرویس اتمی مجهز به  این او اس را ارائه کرده است. همچنین HMS Core بیش از 25 هزار API را باز کرده و به 40,000 اپلیکیشن کمک کرده است تا جهانی شوند.

 

هوآوی بی­‌وقفه روی پرورش استعدادها برای اکوسیستم HarmonyOS خود سرمایه گذاری کرده است. این شرکت با 166 دانشگاه و کالج در چین، از جمله دانشگاه Tsinghua (یکی از معتبرترین موسسات چین( برای اجرای دوره‌های HarmonyOS کار کرده است و منابع آموزشی فراوانی را برای بیش از 20,000 دولوپر دانشجو فراهم کرده است. وزارت آموزش و پرورش چین از طریق برنامه‌های مشارکتی مدرسه و سازمان، از 95 پروژه اکوسیستم هارمونی او اس پشتیبانی کرده است.

هوآوی با بهره­‌گیری از فناوری­های پیشرفته و با بیش از 30,000 API در حال اعمال نفوذ و پیشرفت به سمت ایجاد دنیایی یکپارچه بر اساس پنج سناریوی ذکر شده در بالا است. انتظار می­‌رود این اکوسیستم جدید فراگیرتر، بازتر و بیشتر دوستدار محیط­زیست باشد، همچنین همه چیز و همه مردم را بهم وصل کند.

هارمونی او اس همچنین حامی ارائه خدمات دسترسی مانند: خدمات زبان اشاره برای افراد کم­بینا، کم­شنوا و افراد مسن است تا دستاوردهای فناوری دیجیتال را برای همه در دسترس و مفید کند.

کوین هو، مدیر ارشد اجرایی، رئیس بخش خدمات بازاریابی و فروش گروه تجاری مصرف کننده

 

قابلیت­‌های نوآورانه باز هوآوی: ورود دولوپرها به عصر طلایی دیجیتال

تجارب ممتاز ایجاد شده توسط HarmonyOS به فناوری‌های نوآورانه و قابلیت باز بودن در دامین­ها، از جمله قابلیت‌های توزیع‌شده، خدمات اتمی، هوش مصنوعی، نقشه‌ها، صدا و تصویر، و حریم خصوصی و امنیت متکی است. طی چهار سال گذشته، هوآوی بی­وقفه برای نوآوری در فناوری‌های اساسی و ارائه محصولات و خدمات فراوان، و همچنین گشودن قابلیت‌ها و ابزارهای خود به روی دولوپرها تلاش کرده است.

قابلیت‌­های توزیع شده در هسته سیستم عامل  HarmonyOS نهفته است، سیستم عاملی که هدف آن ایجاد دنیایی کاملاً متصل است. آنها همچنین برای سوپر دیوایس، ارتباطات دستگاه­های چند کاره­ی مشترک، صفحه اصلی فوق­العاده و بسیاری از عملکردهای خارق العاده دیگر حیاتی هستند. DSoftBus، هم‌افزایی دستگاه­های ابری، و سایر قابلیت‌ها به دستگاه‌های مجهز به HarmonyOS اجازه می‌دهند تا در یک چشم به هم زدن و به آسانی بهم متصل شوند. این دستگاه‌ها به لطف ویژگی‌هایی مانند همگام‌سازی محتوا بین دستگاه‌ها، تماس صوتی سطح بعدی MeeTime و اشتراک‌گذاری ویدیو، تجربه تغییر بازی را ارائه می‌کنند. محتوای گوشی‌های هوشمند را می‌توان به‌طور یکپارچه به ساعت‌ها یا دستگاه‌های با صفحه‌نمایش بزرگ منتقل کرد و کاربران می‌توانند برنامه‌های در حال اجرا در دستگاه‌های مختلف را از یک صفحه نمایش مشاهده و مدیریت کنند. عملکردهایی مانند چند دوربین، ضبط رنگ، و ویرایش محتوای بین دستگاهی WPS انتقال و ایجاد محتوا را امکان پذیر می‌سازد. نه تنها این، تجارب نوآورانه‌ای مانند ارتباطات دستگاه­های چند کاره­ی مشترک، صفحه اصلی فوق‌العاده، و SuperHub را به ارمغان می‌آورد، کار اداری را هم ساده می‌کند.

خدمات سبک، بخش مهمی از اکوسیستم HarmonyOS هستند. خدمات اتمی نوآورانه ارائه شده توسط HarmonyOS، خدمات فعال و تجربه کاربری بین دستگاهی را از طریق نقاط دسترسی متعدد به کاربران ارائه می­‌دهد. این سرویس‌ها طیف وسیعی از ویجت‌های سرویس را پشتیبانی می‌کنند که نصب رایگان دارند و استفاده و اشتراک‌گذاری آن‌ها را آسان می‌کنند. علاوه بر این، آنها کد یکسانی را با برنامه­ها به اشتراک می­گذارند و بنابراین نیازی به توسعه اضافی ندارند، و این روند توسعه برنامه را ساده می­‌کند. با بیش از 30 نقطه لمسی، از جمله Assistant·TODAY، صفحه اصلی، پیشنهادات سلیا (Celia)، AI Voice، و AI Search، اکوسیستم هارمونی او اس قادر است به شرکای خود از جمله Sina، Alipay و Qunar این قدرت را بدهد تا خدمات خود را به یک پایگاه داده گسترده توزیع کنند، هم روی گوشی‌های هوشمند، هم ساعت‌ها و کابین خلبان یا سایر دستگاه‌ها.

هوش مصنوعی پیشرفته HarmonyOS به برنامه‌هایی مانند Petal Clip، HUAWEI Books و AI Voice کمک کرده است تا تجربه کاربری بهتری را ارائه دهند و دانش و خدمات بیشتری را نسبت به همیشه ارائه دهند. WebBrain که به تازگی منتشر شده است، اولین مدل معتبر و چندزبانه بازیابی و تولید دانش است که خواندن و جستجو را ساده می­کند.

هوآوی همچنین نقشه‌برداری صحنه واقعی سه بعدی را راه‌اندازی کرده که می‌تواند با استفاده از 2500 عکس، یک منطقه تا 5 کیلومتر مربع را تنها در 30 دقیقه با سطح جزئیات دقیق ارائه کند. شرکت کنندگان در کنفرانس تحت تاثیر نقشه سه بعدی خیره کننده واقعی از روستای Xiliubeipo که از طریق Petal Ride نمایش داده شده بود، قرار گرفتند. این نقشه‌برداری سطح بعدی دقت ناوبری را بهبود می‌بخشد و برای نمای وسیع‌تر، رندر دقیق نقشه در زمان واقعی را در فضای ابری ارائه می‌دهد.

در مواجهه با استفاده گسترده از صدا و تصویر ultra-HD، فناوری‌های HDR Vivid و Audio Vivid توسط تعدادی از دستگاه‌های HarmonyOS به کار گرفته شده‌اند تا تجربه صوتی و تصویری نهایی را برای کاربران به ارمغان بیاورند. HDR Vivid کیفیت تصویر ویدیوها را در سراسر صفحه افزایش می‌دهد و در مجموعه وسیعی از دستگاه‌های هوآوی از جمله Pocket S، HUAWEI Vision V، V Pro و V75 Super پشتیبانی می‌شود. با استفاده از این فناوری، کاربران گوشی‌های هوشمند Mate 50 می‌توانند ویدیوهای واقعی را با سهولت قابل توجهی تولید کنند. Audio Vivid اولین استاندارد گواهی کدک صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی است و هوآوی در تدوین این استاندارد مشارکت داشته است. با ادغام الگوریتم رندر صوتی انحصاری هوآوی، دستگاه‌های دارای گواهینامه قادر به ارائه جلوه‌های صوتی HD با لینک کامل هستند. هوآوی همچنین قصد دارد کابین‌های خلبان را به صدای فضایی HD مجهز کند. این شرکت پلاگین Petal Vivid را برای تولیدکنندگان محتوا باز کرده است تا صدای فضایی و HD با لینک کامل ایجاد کند که مخاطبان را بیشتر تحت تاثیر قرار دهد و آنها را غرق کند.

برای محافظت از حریم خصوصی کاربران، HarmonyOS همچنین متعهد به ایجاد یک معماری امنیتی جامع در سطوح تراشه، سیستم و اکوسیستم است تا امنیت کاربران را تامین کند. به لطف این چارچوب امنیتی توزیع شده، هارمونی او اس قادر است محافظ­های منحصر به فردی را در طیف وسیعی از دستگاه­ها، از جمله قفل­های هوشمند، MemoSpace، پوشیدنی­های هوشمند و کابین­های هوشمند به کاربران ارائه دهد. هوآوی یک اکوسیستم امنیتی جامع برای صنایع مختلف توسعه داده است و قابلیت‌های امنیتی و حفظ حریم خصوصی را برای شرکای خود باز کرده است. علاوه بر این، هوآوی مدیریت امنیتی سرتاسری را برای برنامه‌های HarmonyOS در مراحل توسعه، انتشار و اجرای آن‌ها پیاده‌سازی کرده است تا از برنامه‌های دولوپرها در برابر دستکاری یا جعل محافظت کند و به مصرف‌کنندگان آرامش خاطر دهد.

از زمان راه‌اندازی سیستم عامل هارمونی او اس، هوآوی نوآوری‌های تکنولوژیکی و قابلیت‌های باز را دنبال کرده است و شراکت‌های کلیدی­ای در صنعت ایجاد کرده است. این فناوری‌های جدید تجارب غنی‌ای برای مصرف‌کنندگان فراهم کرده است و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا به پتانسیل کامل خود دست یابند. هوآوی به باز کردن فناوری‌ها و قابلیت‌های اصلی ادامه می‌دهد و با توسعه‌دهندگان و شرکای اکوسیستم برای تقویت اکوسیستم هارمونی او اس و ایجاد تجربیات بی‌نظیر هوش مصنوعی در هر پنج سناریو برای آینده‌ای کاملاً متصل، همکاری خواهد کرد.

 

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!