هواوی کمپانی شماره یک دنیا در نوآوری ارتباطات بی‌سیم شد اخبار

هواوی کمپانی شماره یک دنیا در نوآوری ارتباطات بی‌سیم شد

هواوی توانسته در سال 2020 میلادی به بهترین کمپانی نوآوری ارتباطات بی سیم تبدیل شود. هواوی امسال بیشتر از هر کمپانی دیگری در دنیا در زمینه ارتباطات بی‌سیم حق اختراع (پتنت) به ثبت برساند . هواوی توانست در این زمینه، کمپانی‌های بزرگ آمریکایی چون کوالکام را پشت سر بگذارد.

بر اساس یک گزارش جدید منتشر شده از سوی South China Morning Post، امسال هواوی در بین همه کمپانی‌های مطرح دنیا، بیشترین نوآوری را در حوزه ارتباطات بی‌سیم (وایرلس) داشته. هواوی  توانسته از غول‌های جهانی این حوزه سبقت بگیرد. شرکت هواوی در سال 2020 تعداد 8,607 ابداع به ثبت رساند. هواوی از این منظر با اختلاف بسیار چشم‌گیر از رقبا پیشی گرفته است.

طبق اطلاعات منتشر شده، کشورهای چین و ایالات متحده آمریکا هر دو با 32 درصد سهم از همه‌ی اختراعات ثبت شده از ماه ژانویه تا اکتبر، به عنوان کشورهای پیشرو در این زمینه لقب گرفته‌اند. پس از آن‌ها نیز ژاپن با 15 درصد و کره جنوبی با هفت درصد در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

بهترین کمپانی نوآوری ارتباطات بی سیم

هواوی کمپانی شماره یک دنیا لیست بهترین کمپانی نوآوری ارتباطات بی سیم

بر این اساس، هواوی کمپانی شماره یک دنیا در حوزه فناوری در کشور چین، با نوآوری‌های عظیم خود توانسته غول آمریکایی، یعنی کوالکام را پشت سر بگذارد . هواوی در زمینه نوآوری بی‌سیم رتبه نخست دنیا را کسب کند. این گزارش نشان می‌دهد حتی محدودیت‌های دولت آمریکا علیه این کمپانی و شرایط اقتصادی دشوار در زمان همه‌گیری ویروس کرونا هم نتوانسته‌ است بخش تحقیق و توسعه هواوی را از نوآوری و خلاقیت باز دارد.

هواوی در بازه‌ی ده ماهه تا اکتبر 2020 در مجموع 8,607 پتنت در حوزه فناوری‌های ارتباط بی‌سیم به ثبت رساند. هواوی توانسته کمپانی آمریکایی کوالکام با 5,807 پتنت را پشت سر بگذارد. در آخر هواوی کمپانی برتر دنیا در حوزه نوآوری ارتباطات بی سیم انتخاب شد. با این کار هواوی توانسته نام چین را همراه آمریکا صدرنشین کشورهای نوآور در حوزه ارتباطات وایرلس قرار دهد. جایگاه سوم این رده‌بندی نیز از آنِ یکی دیگر از کمپانی‌های چینی به‌نام Oppo است که با 5353 پتنت، این رده را به خود اختصاص داده است.

در این گزارش بر روی اهمیت فناوری‌های شبکه بی‌سیم به عنوان اجزای اصلی ارتباطات مُدرن تاکید شده است. در این گزارش ذکر شده است که نوآوری‌های هواوی می‌تواند تسریع‌بخش پیشرفت‌ها، به ویژه در زمینه شبکه‌های مخابراتی 5G باشد.

مطلب مرتبط: چیپست جدید Kirin 990E 5G چه تفاوتی با تراشه‌های Kirin 990 و Kirin 990 5G دارد؟

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!