قدرت بی‌نظیر تراشه Kirin 9000 در تبدیل رزولوشن‌های پایین به تصاویر فول اچ دی اخبار

قدرت بی‌نظیر تراشه Kirin 9000 در تبدیل رزولوشن‌های پایین به تصاویر فول اچ دی

در این مطلب به بررسی تراشه کایرین 9000 و قدرت بی نظیر آن به عنوان تراشه اختصاصی هواوی خواهیم پرداخت. در ادامه با معرفی کامل تراشه جدید Kirin 9000 همراه ما باشید.

طی سالیان گذشته افزایش قدرت تراشه‌های پردازشی دنیای موبایل و همچنین پیشرفت ایجاد شده در الگوریتم‌های پردازش تصویر به شرکت‌های توسعه‌دهنده برنامه‌های کاربردی قابلیت‌های جذابی را ارائه داده است. هواوی با استفاده از همین اصل و با توجه به قدرت پردازشی بالای تراشه Kirin 9000 توانسته قابلیت جالبی را برای نرم‌افزارهای پردازش تصویر خود ایجاد کند که نمونه بارز آن ارتقای رزولوشن ویدئوهای 540p به 1080p با کیفیت بالاست.

معرفی تراشه کایرین 9000، تراشه اختصاصی پرچمداران هواوی

با معرفی گوشی‌های هوشمند سری میت 40، شرکت هواوی به معرفی مشخصات Hisilicon kirin 9000  پرداخت و این تراشه پردازشی بسیار جذاب و قدرتمند کایرین 9000 را نیز در دل سری میت 40 به کار برد. این تراشه با بهره‌گیری از آخرین فناوری‌ها به قابلیت‌های جذابی مجهز شده که می‌تواند بسیاری از اموری که پیش‌تر انجام آنها نتایج خوبی ارائه نمی‌داد را با کیفیتی مثال‌زدنی در اختیار کاربران قرار دهد.

این تراشه با استفاده از پردازنده داخلی جذاب خود که به صورت ساختار سه کلاستری و هشت هسته‌ای شامل یک هسته قدرتمند Cortex-A77 در فرکانس 3.13 گیگاهرتز، سه هسته میانی از همین نوع در فرکانس 2.54 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 در فرکانس 2.05 یکی از بهترین ترکیب‌ها در دنیای موبایل را شکل داده است.

مشخصات Hisilicon kirin 9000

قدرت تراشه کایرین 9000، در پردازش گرافیکی

از مشخصات Hisilicon kirin 9000 که هواوی در بخش پردازش گرافیکی نیز از Mali-G78 استفاده کرده، پردازنده‌ای 24 هسته‌ای و بسیار قدرتمند آن است ولی به لطف ابزار هوشمند و کاربردی Kirin Gaming+ 3.0 می‌تواند از پس فعالیت‌های گرافیکی برآید که قابلیت‌های جذابی را در اختیارش قرار می‌دهند.

یکی از این قابلیت‌ها فناوری است که به دستگاه اجازه می‌دهد بتواند رزولوشن ویدئوهای از پیش ضبط شده در رزولوشن 540p یا 480p را به 1080p افزایش دهد. این حجم از داده‌ها، برای ارتقا و تجمیع نیاز به استفاده از الگوریتم‌های هوشمند و دقیقی دارد که به لطف قدرت بالای پردازنده، دستگاه می‌تواند فرایند بازآفرینی پیکسل‌ها را به صورت بهینه و موثری انجام دهد.

به بیان ساده باید گفت که این فناوری حالتی شبیه به بازگردانی تصویر یا همان Photo Restoration است که در آن حتی قابلیت تشخیص نویز در تصویر و حذف موثر آن ممکن است. از این قابلیت می‌توان برای بهبود فرایند تشخیص چهره به صورت محلی و همچنین جهت تشخیص المان‌هایی مانند گوشواره‌ها یا البسه پوشیده شده توسط سوژه استفاده کرد که محتوا متناسب با داده‌های پیرامونی خود مورد تحلیل قرار گرفته و بهترین پیشنهاد برای تطابق با آن ارائه می‌شود.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!