پاسخ به 8  سوال مهم در مورد لپ تاپ MateBook D14 هواوی مقاله و آموزش

پاسخ به 8  سوال مهم در مورد لپ تاپ MateBook D14 هواوی

میت بوک دی 14 سال 2020 یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار کشور است که با امکانات و ویژگی‌های خاصی و گسترده‌ای عرضه می‎شود. این لپ‌تاپ زیبا و جذاب در کنار قیمت مناسب خود، قابلیت‌های رده بالایی دارد می‌تواند محصولی همه فن حریف و عمومی باشد. اما با این حال سوالات مهمی در خصوص این لپ‌تاپ ممکن است در ذهن کاربران شکل بگیرد که در ادامه به سوالات متداول درباره هواوی میت بوک D14 پاسخ خواهیم داد.

هواوی از سال 2019 تولید لپ‌تاپ‎های سری جدید خود را آغاز کرد. این محصولات که با سری MateBook شناخته می‎‌شوند در کشور ما نیز توزیع شده و یکی از بهترین و پرفروش‌ترین آنها MateBook D14 نام دارد. در ادامه با هم به بررسی نکات بارز و مهمترین سوالاتی که در مورد این لپ‌تاپ وجود دارد می‌پردازیم.

میت بوک دی 14 برای کدام کاربران مناسب است؟

یکی از سوالات متداول درباره هواوی میت بوک D14 مربوط به نوع کاربری این لپ تاپ است. میت بوک دی 14 لپ‎تاپی با وزن 1.38 گرمی، ضخامت بدنه بسیار کم و بدنه فلزی است. این ویژگی‌ها وقتی در کنار هم قرار می‎‌گیرند موجب می‎‌شوند بتوان از لپ‎‌تاپ برای هر کاری و در هر موقعیتی استفاده کرد. از سوی دیگر هواوی با کاهش حاشیه نمایشگر و متعاقب آن ابعاد دستگاه، شرایطی را ایجاد کرده که بتوان به راحتی این لپ‎تاپ را جابجا نموده و از آن در مکان‌‎های مختلف استفاده کرد.

با این اوصاف باید گفت این لپ‌‎تاپ در ابتدا با توجه به حمل‎‌پذیری بالا و ویژگی‌‎های فیزیکی و در ادامه با توجه به قدرت سخت‌‎افزاری و شارژدهی عالی خود، برای هر کاربری می‌تواند انتخابی مناسب و حتی عالی باشد؛ استفاده اداری، دانشجویی، طراحی و حتی کاربردهای مهندسی و گیمینگ (سطح متوسط) از جمله مواردی هستند که میت بوک دی 14 می‌تواند در ایفای نقش خود در آن زمینه، سربلند بیرون آید.

هواوی از چه سخت افزاری در ساخت این لپ تاپ استفاده کرده است؟

از دیگر سوالات متداول درباره هواوی میت بوک D14 مربوط به سخت افزار و نرم افزار بکار رفته در این لپ تاپ است. در این باره باید بگوییم که یکی از جالب‌ترین و بهترین نکات در مورد MateBook D14 استفاده از یک سخت‌افزار رده بالا و قدرتمند در آن است. در بخش CPU هواوی از پردازنده نسل 10 اینتل در هر سه نسخه Core i3، Core i5 و Core i7 استفاده کرده که متناسب با نیاز کاربر قابل انتخاب است. در بخش کارت گرافیک نیز علاوه بر شتاب‌دهنده گرافیکی داخل تراشه پردازنده اینتل، از GeForce MX250 انویدیا استفاده شده که اجازه اجرای بازی‌های با گرافیک متوسط و همچنین عملیات طراحی پیشرفته را به دستگاه می‌‎دهد.

برای تکمیل شدن این سخت‌افزار هواوی از حافظه‌های رم 8 یا 16 گیگابایتی از خانواده DDR4 نیز استفاده کرده و برای بخش ذخیره سازی اطلاعات نیز یک درایو کامل SSD با ظرفیت 256 یا 512 گیگابایت در اختیار کاربر قرار می‎‌گیرد که سرعت بسیار بالایی را در اجرای نرم‌افزارها و تبادل اطلاعات به او می‌دهد.

شارژ باتری میت بوک دی 14 چه مدت دوام می‌آورد؟

مطمئنا میزان نگهداری شارژ باتری یکی از سوالات متداول درباره هواوی میت بوک D14 است که ممکن است برای کاربران ایجاد شود. در این لپ تاپ، هواوی از یک باتری 56 وات ساعتی در میت بوک دی 14 استفاده کرده است. این باتری در یک استفاده روتین می‎‌تواند به مدت یک روز کامل کاری همراه کاربر باشد و او را از شارژ مجدد دستگاه بی‌نیاز کند. این مدت زمان برای تماشای یک ویدئوی 1080p در حالت عادی به 13.2 ساعت می‎‌رسد که در نوع خود عملکردی عالی و مثال زدنی به حساب می‎‌آید.

اتفاق جالب دیگر شارژ مجدد این باتری است که با استفاده از شارژر اورجینال 65 واتی، می‌توان با تنها نیم ساعت اتصال دستگاه به شارژ، تا 46 درصد از ظرفیت باتری را شارژ کرد. این مدت زمان شارژ برای بسیاری از امور روزمره کافی خواهد بود و کمک می‎‌کند بتوانید به سرعت برای استفاده مجدد و جابجایی لپ‌تاپ خود آماده شوید.

آیا می‌توان از شارژر دستگاه‌های دیگر برای شارژ باتری میت بوک دی 14 استفاده کرد؟

بله. نه تنها می‎توان با شارژر دستگاه‌‎های دیگر مانند گوشی هوشمند یا تبلت، این لپ‌تاپ را شارژ کرد، بلکه می‎توان با استفاده از شارژر آن، دستگاه‌‎های دیگر را نیز شارژ کرد. زمانی که هواوی این خبر را اعلام کرد یکی از سوالات متداول درباره هواوی میت بوک D14 استفاده از شارژرهای دیگر برای شارژ کردن لپ تاپ های دی 14 است، در پاسخ به این سوال باید بگوییم که علت این امر استفاده از درگاه USB-C برای شارژر دستگاه و استاندارد 5 ولتی شارژر است.

نکته جذاب دیگر این است که درگاه USB-C این لپ‎تاپ قابلیت شارژ معکوس دارد و با استفاده از آن می‌‎توان گوشی، تبلت یا دیگر دستگاه‎‌های هوشمند را نیز شارژ کرد. به بیان ساده با میت بوک دی 14 شما یک پاوربانک بسیار بزرگ در اختیار دارید که می‌‎تواند با سرعت بالا، دستگاه‎‌های دیگر شما را، هر زمان که به شارژ مجدد نیاز داشته باشند، شارژ نمود.

هواوی Share چیست و چه کاربردی دارد؟

قابلیت هواوی Share به یکی از سوالات متداول درباره هواوی میت بوک D14 برای کاربران تبدیل شده است. به بیان ساده هواوی Share قابلیتی برای اشتراک‎‌گذاری محتوا و داده، کنترل و استفاده از امکانات دستگاه‌‎های هواوی در دیگری است. برای مثال وقتی یک گوشی هواوی در اختیار داشته باشید، می‎‌توانید تنها با نزدیک کردن آن به لپ‎تاپ میت بوک D14 خود، محتوای نمایشگر را به صورت زنده روی لپ‎تاپ به اشتراک گذاشته، با آن کار کرده یا از امکانات گوشی در لپ‎تاپ استفاده کنید.

انتقال اطلاعات بدون نیاز به استفاده از اینترنت یا روش‌های ارتباطی دیگر، قابلیت جذاب دیگری است که HUAWEI Share در اختیار شما قرار می‎دهد و حتی این شرایط نیز فراهم شده که بتوانید نرم‎‌افزارهای نصب شده روی گوشی را در داخل لپ‎تاپ خود اجرا کرده و از آنها استفاده کنید.

آیا استفاده مداوم از نمایشگر میت بوک دی 14 موجب آسیب رسیدن به چشمان کاربر میشود؟

یکی از ویژگی‌‎های بسیار مهمی که هواوی در لپ‎‌تاپ‎های تولید خود توجه خاصی به آن داشته، محافظت از چشمان کاربر است. در همین زمینه با رعایت استانداردهای محافظتی لازم از چشم کاربر، لپ‌‎تاپ‎های این شرکت موفق به دریافت گواهینامه مراقبت از چشم از موسسه TÜV Rheinland آلمان شده‌‎اند.

این قابلیت در دو بخش مدیریت و حذف نور آبی نمایشگر و همچنین قابلیت ضد فلیتر عرضه شده که به کاربر اجازه می‎دهد برای مدت زمان طولانی‌‎تری نسبت به بسیاری رقبای مشابه، به نمایشگر لپ‎تاپ خود نگاه کرده یا از آن استفاده کند.

راهکار هواوی برای افزایش امنیت و ممانعت از دسترسی دیگران به میت بوک دی 14 چیست؟

راهکارهای امنیتی بکار برده شده یکی از سوالات متداول درباره هواوی میت بوک D14 توسط کاربران است. باید بگوییم که یکی از بهترین ویژگی‎‌های میت‌‎بوک D14 استفاده از سنسور اثر انگشت مجتمع با دکمه هوم دستگاه است که می‎‌تواند کاربر را مطمئن سازد تا تنها خود اوست که توانسته به لپ‎تاپ لاگین شده و از آن استفاده کند.

راهکار دیگر هواوی مخفی کردن وبکم داخل یک کلید تابعی داخل کیبورد لپ‎تاپ است. هر دوی موارد فوق می‎‌توانند این تضمین را فراهم کنند که میزان امنیت میت بوک دی 14 بسیار بالاست.

گارانتی و خدمات پس از فروش میت بوک دی 14 در ایران چگونه است؟

در حال حاضر شرکت هواوی با قدرت در بازار ایران حضور یافته و بسیاری از محصولات این شرکت را همگام با عرضه جهانی در ایران نیز در اختیار شرکت‎ها قرار می‎دهد.

نکته مهم دیگر این است که با توجه به تیم پشتیبانی قدرتمند، می‎توان در هر ثانیه و باکیفیت بالا، خدمات را دریافت نموده و مشکلات دستگاه را مرتفع کرد.

همچنین این امکان نیز وجود دارد تا بتوان خدمات پس از فروش را از طریق مختلفی مانند شبکه‌‎های اجتماعی، ایمیل یا مراجعه به وبسایت پشتیبانی انجام داد.

کلام آخر

در این مطلب ما به سوالات متداول درباره هواوی میت بوک D14 پاسخ دادیم. هواوی در این لپ تاپ سعی کرده تمام ویژگی های یک لپ تاپ لوکس را همزمان گردآوری کند و در اختیار کاربران قرار دهد. البته تمامی این ویزگی های فوق العاده، در ازای هزینه و قیمتی بسیار معقول عرضه می شود.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!