هوآوی حمکران قدرتمند بازار گوشی‌ های هوشمند کشور چین رویدادها

هوآوی حمکران قدرتمند بازار گوشی‌ های هوشمند کشور چین

پس از رشد هواوی در بازار چین آن هم یه شکل چشم‌گیر و خارق‌العاده‌ در بازار گوشی‌های هوشمند در چند سال اخیر تجربه کرده و کسب مقام دوم در بیشترین تعداد گوشی هوشمند فروخته شده در دنیا، مدتی است که مشکلات دامنه‌داری گریبان این شرکت موفق را فشرده است.

از مشکلات تحریم و جنگ تجاری چین و آمریکا گرفته تا بحران اپیدمی ویروس کرونا که همه بخش‌های اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده است. اما بدون توجه به این مشکلات، هوآوی حمکران قدرتمند بازار چین، تلاش کرده رتبه برتر خود که به آسانی به دست نیامده را حفظ کند.

دو کشور چین و ایالات متحده آمریکا علاوه بر رقابت شانه به شانه در بحث تجارت، بزرگترین بازارهای مصرف و خرید در دنیا را نیز دارا هستند. این یعنی، این دو بازار برای همه تولیدکنندگان دنیا بسیار مهم بوده و موفقیت در آن می‌تواند باعث تضمین بقا و موفقیت هر شرکتی بشود.

شرکت هوآوی به عنوان شرکتی بومی در بازار چین همواره و به صورت سنتی به عنوان بازیگر اصلی مطرح بوده و سهم بسزایی از بازار این کشور را در دست داشته است. رشد هواوی در بازار چین در سه ماهه نخست بی سابقه بوده است.

حمکران قدرتمند بازار گوشی‌های هوشمند
روند پیشرفت هوآوی در بازار چین در سال 2020 و علی‌رغم تمامی مشکلات یادشده نیز ادامه داشته است. در سه ماهه ابتدایی سال 2020، سهم بازار هوآوی در بازار چین و با وجود عدم عرضه محصولی جدید، به رقم 42٫6 درصد رسیده است که یک دست‌آورد چشم‌گیر برای این شرکت به حساب می‌آید.

پیش‌بینی می‌شود که با عرضه گوشی‌های قدرتمند جدید هوآوی مانند سری Huawei P40 و سری Nova افق روشن‌تری در انتظار این شرکت قرار داشته باشد.

حمکران قدرتمند بازار گوشی‌های هوشمند
همانطور که در جدول بالا نشان داده شده است، تمامی شرکت‌ها از نرخ منفی در میزان تعداد دستگاه‌های ارسالی به فروشگاه‌ها برخوردار بوده‌اند، اما هوآوی کمترین میزان افت را داشته و علاوه بر آن رشد خوبی در سهم بازار را نیز تجربه کرده است.

همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره شد پیشرفت هواوی در بازار چین در سال‌های اخیر همواره رو به رشد بوده است. بررسی جدول زیر که میزان فروش و سهم بازار هوآوی در همین بازه زمانی مربوط به سالهای 2019 و 2018 در دنیا را بررسی کرده، نشان دهنده همین واقعیت است.

این رشد هواوی در بازار چین در بخش گوشی‌های هوشمند رده بالا و به اصطلاح پرچمدار، بارزتر نیز هست. نمودار زیر از برتری محسوس هوآوی در این رده خبر می‌دهد که بیش از نیمی از بازار گوشی‌های هوشمند در این رده را به خود اختصاص داده است.

در بررسی دلایل این میزان از موفقیت باید المان‌های مختلفی را در نظر گرفت. عامل اول، توجه روزافزون هوآوی به بحث تحقیق و توسعه است. هوآوی در سال گذشته در میان 5 شرکت بزرگ دنیا با بالاترین میزان سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه بوده است. این سرمایه‌گذاری باعث پیشرفت سریع این شرکت در فناوری‌های مختلف شده است.

حمکران قدرتمند بازار گوشی‌های هوشمند
در حیطه نسل بعد فناوری‌های ارتباطی موبایل یعنی 5G، هوآوی پیشروترین در بازار بوده و بهترین تکنولوژی موجود را ارائه می‌دهد. در بحث پردازنده‌ها، ارتش نیرومندی از چیپ‌ست‌ها در رده‌ها و با قابلیت‌های مختلف توسط هوآوی به بازار ارائه شده است.

تراشهKirin در مدل‌های مختلف از جمله 810، 820، 985 و 990 به گوشی‌های هوشمند هوآوی جان می‌بخشند. روند افزایش فروش هواوی در چین ادامه نیز دارد و هوآوی به عنوان اولین شرکت تولید‌کننده تراشه مبتنی بر معماری 5 نانومتری برای موبایل در دنیا، چیپ‌ست‌های Kirin 1000 و Kirin 1100 را درسال آینده میلادی معرفی خواهد کرد.

در زمینه دوربین و قدرت عکاسی گوشی‌ها نیز هوآوی رده‌های بالای DXO یکی از معتبرترین نهادهای بررسی و امتیازدهی به دوربین گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده است.

رابط‌کابری EMUI توسط متخصصین هوآوی ساخته شده و روز به روز با فناوری‌های مدرن این حیطه تجهیز می‌شود. به عنوان مثال هوش‌مصنوعی پیشرفته این رابط‌کاربری یکی از بهترین‌ها در سطح دنیا است که امکانات هوشمند بسیاری در عکاسی، ارتباطات و واقعیت افزوده به کاربر ارائه می‌کند.

تمامی این نکات باعث شده تا روز به روز بر تعداد طرفداران هوآوی در دنیا و چین افزوده شده و شاهد رشد هواوی در بازار چین و قرار گیری آن در بین برترین‌های فناوری در دنیا باشیم.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!