اطلاعاتی جدید در مورد هارمونی Harmony OS، سیستم عامل جدید هوآوی رویدادها

اطلاعاتی جدید در مورد هارمونی Harmony OS، سیستم عامل جدید هوآوی

در جریان رویداد TEDx HouHai مدیر بخش‌ توسعه نرم‌افزار هوآوی «ونگ چنگ‌لو» (Wang Chenglu) اطلاعات جدیدی در مورد هارمونی Harmony OS، سیستم عامل اختصاصی هوآوی، در یک سخنرانی کلیدی ارائه کرد که تا حدودی مخاطبین را با سیستم عامل جدید هوآوی آشنا می‌کند.

این رویداد که در تاریخ 7 آوریل 2021 مصادف با 17 فروردین 1400 برگزار شد، Driven by Pressure نام داشت و به صورت اختصاصی شامل تعدادی سخنرانی در باب پیشرفت در شرایط سخت و با وجود همه مشکلات بوده است. تعدادی از چهره‌های شناخته شده جهانی از ورزش، موسیقی، نوآوری، صنعت و کسب‌و‌کار در آن حضور داشتند که دکتر «ونگ چنگ‌لو» نیز در این میان سخنرانی خود را ارائه داده است.
عنوان سخنرانی وی ارتباط برای یک زندگی ساده‌تر است که در آن در مورد تغییرات پیش‌رو صنعت گوشی هوشمند صحبت شده است. یکی از دلایل اصلی این تغییرات، پیشرفت سریع در حوزه اینترنت اشیا (Internet of Things) است. این روند رو به رشد یک فرصت تاریخی منحصر به فرد به وجود آورده که تا به حال در دسترس نبوده است. اتفاقی که باعث تغییر کلی در ساختارهای هوشمند، اینترنت و دستگاه‌های مرتبط به آنها ایجاد خواهد شد.
سیستم عامل جدید هوآوی
دوره جدیدی که در آن تمامی بازیگران حاضر در زنجیره تامین ساخت گوشی هوشمند، از جمله صنایع بالادستی و صنایع پائین دستی باید با ایجاد درکی مشترک و همکاری نزدیک نیازهای آن را برآورده کنند. نیازهایی که با گسترش روز افزون اینترنت اشیا، حجم بسیار بزرگتری نیز پیدا خواهد کرد.

فناوری نوین برای تغییر زندگی

دکتر «ونگ» اینگونه به سخنرانی درباره سیستم عامل جدید هوآوی در این رویداد پرداخت. فناوری، پتانسیل تغییر شیوه زندگی ما را دارد. وقتی که من کودک بودم یکی از آرزوهایم دیدن فیلم در خانه بود. امری که حالا تبدیل به یک امر عادی شده است. رشد سریع اینترنت موبایل باعث پیدایش و رشد حوزه‌های جدیدی شده که هر کدام به شکلی زندگی ما را تغییر داده‌اند. پرداخت بدون پول نقد، خرید آنلاین و تاکسی‌های اینترنتی تنها تعدادی از این تغییرات بزرگ هستند.

اطلاعات جدیدی در مورد هارمونی

اما نباید از وجود حقیقتی دیگر نیز غافل ماند. صنعت اینترنت موبایل که به عنوان هسته مرکزی خود گوشی‌های هوشمند را دارد، در حال حاضر فشار و سختی زیادی را تجربه می‌کند. برای اولین بار در سال 2018 توزیع گوشی هوشمند در سطح بین‌المللی دچار مشکل شده است که نهایتا منجر به کاهش فروش 6 درصدی در سال 2020 شده است.
شاخص دیگری که نیاز این صنعت به یک تغییر بزرگ را آشکار می‌کند، میزان زمان استفاده کاربران از گوشی هوشمند در هر روز است. از سال 2018 روند رو به رشد ساعت‌های استفاده کاربران از گوشی هوشمند رشدی را تجربه نکرده و در عددی ثابت بین 4 تا 5 ساعت در روز ثابت مانده است. برای افزایش کارایی گوشی هوشمند و به طبع گسترش استفاده از آن، نیاز به یک تغییر بزرگ وجود دارد.
اما این موقعیت‌ها برای رشد در دوره جدید کدام هستند؟ سیستم عامل جدید هوآوی، همواره به دنبال نوآوری بوده است. حالا که تعداد دستگاه‌های هوشمند خریداری شده توسط کاربران روز به روز بیشتر می‌شود، ایده نوآورانه آن است که این دستگاه‌ها بتوانند با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند تا صرفا فقط یک دستگاه نباشند که به تنهایی فعالیت می‌کند.
درست مانند انسان‌ها که با یکدیگر در ارتباط هستند، هدف هوآوی ساخت یک پلتفرم نرم‌افزاری است که بتواند مانند یک دستیار هوشمند چند دستگاه دیجیتال را به هم متصل کند. برای مثال وقتی یک ساعت هوشمند تشخیص دهد که کاربر خوابیده است، نور اتاق به صورت خودکار کاهش پیدا کرده و سیستم تهویه مطبوع با تغییر خودکار دما شرایطی ایده‌آل برای خواب کاربر تدارک خواهد دید. سیستم عامل جدید هوآوی در صدد فراهم آوردن این پلتفرم برای کاربران خود است.
این سیستم تجربه‌ای درست مانند داشتن یک خدمتکار در خانه را، به بهترین شکل، برای شما مهیا خواهد کرد. مثال دیگر استفاده از این سیستم تجهیزات ورزشی هوشمند هستند که آنها نیز به ساعت هوشمند شما متصل بوده و با توجه به اطلاعات سلامت شما که از ساعت دریافت می‌کنند بهترین تمرین‌ها و نکات ورزشی را به شما ارائه می‌کنند. این سیستم امکان پایش همزمان سلامت و علائم حیاتی شما را نیز دارد.
یکی از بزرگترین مشکلات برای رسیدن به این شرایط ایده‌آل، استفاده دستگاه‌های مختلف مانند گوشی هوشمند یا لوازم خانگی از سیستم عامل‌های مختلف است. این مهم حتی ارتباط بین این دستگاه‌ها را هم سخت می‌کند، چه برسد به رسیدن به یک سیستم یکپارچه هوشمند.

سیستم عامل هارمونی (Harmony OS) زبانی مشترک برای همه دستگاه‌ها

به عنوان نماینده‌ای از نسل جدید سیستم عامل‌ها، هارمونی به عنوان سیستم عامل جدید هوآوی، امکان ارتباط و همکاری چند دستگاه هوشمند را به یکدیگر می‌دهد. هیچ سیستم عامل دیگری تا به حال امکان ارتباط بین این تعداد دستگاه را مهیا نکرده است. همان تجربه کاربری روان و کاربردی موجود در گوشی‌های هوشمند هوآوی در دستگاه‌های هوشمند دیگر نیز تکرار خواهند شد.

سخنرانی دکتر ونگ درباره سیستم عامل جدید هوآوی

با این تغییر بزرگ در سیستم عامل جدید هوآوی، دستگاه‌های دیجیتال دیگر نیز مانند گوشی هوشمند اهمیت بیشتری پیدا کرده و بسیاری از انواع غیر دیجیتال به سمت دیجیتالی شدن می‌روند. این همان تغییر بزرگی است که از آن صحبت شد. با هوشمندسازی محل کار و زندگی، تقریبا همه دستگاه‌های اطراف ما نیازمند پردازنده و سخت‌افزار دیجیتالی هستند. این نیاز جدید، موتور محرکه بازار در سال‌های آتی خواهد بود و تغییرات زیادی را در ساختارهای کنونی ایجاد خواهد کرد.
در ادامه دکتر «ونگ» از هدف هوآوی برای ارائه سیستم عامل هارمونی روی 300 میلیون دستگاه تا پایان امسال خبر داد. او همچنین از عزم این شرکت برای همکاری با شرکای بین‌المللی و ساخت یک اکوسیستم نرم‌افزاری فراگیر مبتنی بر این سیستم عامل خبر داد. امری که به تعداد زیادی کاربر کمک می‌کند تا به کمک فناوری، رویاهای خود را عملی کنند. هدف نهایی نیز ساخت یک زندگی ساده‌تر و بهتر برای همه کاربران است که مبنی کلی عملکرد هوآوی و استراتژی آن در تمام این سال‌ها بوده است.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!