نام هواوی در میان سه برند برتر چین قرار گرفت اخبار

نام هواوی در میان سه برند برتر چین قرار گرفت

یک شرکت تحلیل داده‌های تجاری و آماری به نام Kantar، اخیراً در همکاری با گوگل لیستی از 50 برند برتر چینی تاثیرگذار بر روی کاربران و مشتریان در مقیاس جهانی تهیه کرده است که بر اساس آن، هواوی توانسته در رده سوم قرار بگیرد. نکته حائز اهمیت در این رتبه بندی را می‌توان پیشرفت چشم‌گیر و تحسین برانگیز شرکت‌های چینی علی رغم پیامدهای ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا دانست.

نظام رتبه بندی شرکت Kantar را می‌توان بسیار معتبر و منطبق با واقعیت برشمرد، زیرا در چهار مرحله و با در نظر گرفتن همه اطلاعات آنلاین جمع‌آوری شده توسط گوگل شکل گرفته است. باید به این نکته اشاره کرد که داده‌های دخیل در این گزارش با اتکا به بازار هفت کشور صنعتی و توسعه‌یافته‌ی استرالیا، فرانسه، آلمان، ژاپن، اسپانیا، انگلستان و ایالات متحده آمریکا گرد‌آوری و توسط Kantar بررسی شده‌اند.

علاوه بر این‌ها و با توجه به حضور فعال شرکت‌های خدماتی و فناوری چینی در بازار کشورهای رو به رشد و در حال توسعه‌ای مانند هند، اندونزی، مکزیک و برزیل، داده‌های تجاری به دست آمده از این کشورها نیز در تعیین برترین برندهای چینی نقش مهمی ایفا کرده‌اند.

با توجه به لیست Kantar، علی‌بابا (Alibaba Group) که یک هولدینگ چندملیتی تجارت الکترونیک است، جایگاه نخست موثرترین برندهای چینی در جهان را به خود اختصاص داده و شرکت اینترنتی بایت‌دانس (ByteDance) در رتبه دوم قرار گرفته است. پس از این دو شرکت نیز می‌توان نام یکی از پیشگامان حوزه فناوری جهان یعنی هواوی را مشاهده کرد.

 

هواوی برند سوم چین

هرچند هواوی سال گذشته موفق شده بود به عنوان نخست در لیست Kantar دست پیدا، حضور این شرکت در میان سه برند برتر چینی سال 2021 علی‌رغم تحریم‌های تجاری آمریکا را باید نشانه تلاش‌های خستگی ناپذیر مدیران و کارکنان هواوی و عزم راسخ آن‌ها برای ادامه رقابت عادلانه در بازار جهانی دانست.

از دیگر برندهای چینی که در رتبه‌بندی امسال توانسته‌اند وضعیت خود را بهبود بخشند می‌توان به شیائومی (Xiaomi)، اوپو (OPPO)، ویوو (Vivo) و تنسنت (Tencent) اشاره کرد. لنوو هم به عنوان یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان محصولات دیجیتال در جهان، از رتبه دوم سال گذشته خود به رتبه پنجم تاثیرگذارترین برندهای چینی در بازار جهانی سقوط کرده است.

سازمان Kantar BrandZ با در نظر گرفتن بیش از 4 میلیون کاربر، 18000 برند فعال و 512 حوزه صنعتی و تکنولوژی مختلف، دورنمای خوبی از آینده چین در بازار جهانی به دست ما رسانده و امیدواری‌ها از ادامه سرمایه‌گذاری‌های کلان شرکت‌های چینی‌ در بازار جهانی را دو چندان کرده است.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!