فناوری 5G هواوی در خدمت بهره‌وری کشاورزی! اخبار

فناوری 5G هواوی در خدمت بهره‌وری کشاورزی!

کشاورزان برزیلی در یک طرح آزمایشی از فناوری 5G هواوی در کشاورزی برای تشخیص زودهنگام آفات در مزارع خود بهره گرفته‌اند که به کاهش هزینه‌های کشاورزی و افزایش برداشت کمک می‌کند.

گوییاس یکی از ایالت‌های برزیل است که بیشتر به واسطه محصولات کشاورزی شناخته می‌شود. کشاورزها در گوییاس در یک طرح آزمایشی مشارکت کرده‌اند که از فناوری 5G هواوی در کشاورزی برای افزایش سرعت واکنش به آفات ذرت و کاهش هزینه‌ها بهره می‌گیرد.

در این طرح پایلوت حسگرهایی در مزارع و بر روی دستگاه برداشت ذرت و پهپادهای ویژه‌ای نصب شده است که اطلاعات را از نقاط مختلف مزارع جمع‌آوری می‌کنند. سپس این اطلاعات با استفاده از سرعت بالای ه نسل پنجم فناوری ارتباطات هواوی به طور بی‌وقفه منتقل می‌شود تا تحت فضای ابری مورد پردازش قرار بگیرد.

در نهایت همه اطلاعات جمع‌آوری شده پردازش می‌شود تا بتوان در سریع‌ترین زمان، بروز هرگونه آفت و بیماری در محصول کشت شده را تشخیص داد. تشخیص زودهنگام آفت به کشاورزان این امکان را می‌دهد تا سریع‌تر و بهینه‌تر بتوانند برای مبارزه با آفات وارد عمل شوند که در نهایت به کاهش خسارات و افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی کمک می‌کند.

فناوری 5G هواوی در کشاورزی

با وجود این فناوری دیگر لازم نیست کشاورزان بی جهت از سموم دفع آفات استفاده کنند. این امر به کاهش هزینه‌های کشت و محافظت از محیط زیست کمک شایانی می‌کند.

به گفته مسئول بازاریابی این برند در برزیل، فناوری 5G هواوی در کشاورزی ظرف تنها یک ساعت اطلاعاتی را گردآوری و ارائه می‌کند که انجام آن توسط نیروی انسانی سه روز طول می‌کشد. به این ترتیب کشاورزان می‌توانند بلافاصله به آفات و بیماری‌ها واکنش نشان بدهند که موجب کاهش خسارات می‌شود. پیش از این نیز فناوری 5G هواوی در کشت سویا مورد استفاده قرار گرفته بود که نتایج بسیار نویدبخشی داشت.

تکنولوژی 5G هواوی نه تنها سرعت بارگذاری فیلم‌ها و فایل‌ها را بسیار بالا می‌برد، بلکه می‌تواند در خدمت کشاورزی و بسیاری دیگر از حوزه‌ها باشد. گفتنی است که هواوی پیشگام شبکه‌ها و تجهیزات 5G در دنیاست.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!