معرفی گوشی‌های سری nova 9 هواوی؛ اوج ارزش خرید و باب دل جوانان اخبار

معرفی گوشی‌های سری nova 9 هواوی؛ اوج ارزش خرید و باب دل جوانان

اولین روزهای پاییز به بهترین نحو برای هواوی آغاز شده و شاهد رونمایی گروهی از جذاب‎ترین گوشی‎های هوشمند این شرکت هستیم. گوشی های سری نوا 9 هواوی گوشی‎ های تازه واردی هستند که قابلیت‎ های هیجان‎ انگیزی مانند نمایشگر OLED با نرخ 120 هرتز، دوربین‎های باکیفیت 50 مگاپیکسلی و تراشه پردازشی قدرتمند Snapdragon 778G را یکجا جمع کرده است. همه اتفاقات فوق با ارائه یک قیمت بسیار مناسب به نهایت جذابیت خود می ‎رسد.

هواوی همواره گوشی‎ های سری نوا را با نهایت ویژگی‌هایی که برای بهترین و مقرون به صرفه بودن لازم است همراه می‎کند. به عنوان جدیدترین محصولات، گوشی ‎های سری نوا 9 به تازگی از سوی این شرکت معرفی شده ‎اند تا ظاهری جذاب و کاملاً بروز مانند گوشی‌های پرچمدار شرکت را این بار در یک محصول میان‎ رده در اختیار کاربران قرار دهند. در ادامه با ویژگی‎ های این گوشی‎ ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

گوشی های سری نوا 9 هواوی

نسخه پایه گوشی هواوی نوا 9 محصولی بسیار متعادل با یک نمایشگر 6.57 اینچی است که نسبت تصویر کشیده و سینمایی 19.5:9 را با نسبت نمایشگر به بدنه فوق‎العاده 89.9 درصدی همراه کرده و دستگاه را به گزیته‎ ای ایده ‎آل برای امور چندرسانه ‎ای تبدیل می‎کند.

نکته جذاب این نمایشگر اما زمانی خودنمایی می‎‌کند که بدانید پنل OLED دستگاه نرخ بروزرسانی تصور 120 هرتز را با عمق رنگ 10 بیتی و رزولوشن 2340 در 1080 پیسکلی همراه نموده است. این ویژگی ‎ها در کنار هم یک نمایشگر ایده ‎آل و یکی از بهترین ‎ها در گروه میان ‎رده را تشکیل می ‎دهند.

علاوه بر این، حسگر اثر انگشت نیز برخلاف بسیاری از گوشی‌های میان‌رده بازار از دکمه پاور به زیر نمایشگر منتقل شده است.

گوشی های سری نوا 9 هواوی

با چرخاندن گوشی های سری نوا 9 هوآوی به پشت با ماژول دوربینی با ظاهر شبیه به گوشی ‎های پرچمدار هواوی P50 روبرو می‎شویم که این بار شامل یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.9، سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسلی و سنسور ماکرو  و عمق میدان 2 مگاپیکسلی است.

ناگفته نماند که هواوی برای علاقه‎ مندان به عکاسی سلفی نیز سنگ تمام گذاشته و سنسور 32 مگاپیکسلی جذابی را داخل حفره نمایشگر دستگاه جای داده است.

اما در داخل گوشی های سری نوا 9 هوآوی نیز این داستان جذاب همچنان ادامه دارد. تراشه اسنپدراگون 778G 4G که قدرت بسیار مناسبی داشته و از پس کلیه نرم‎افزارها و بازی‎های روز برآمده مغز پردازشی این گوشی خواهد بود.

این تراشه با لیتوگرافی 6 نانومتری ساخته شده و از هشت هسته در دو کلاستر چهارتایی  Kryo 670 برای کارایی بالا و Kryo 670 برای صرفه جویی در مصرف باتری بهره می‌برد. پردازنده گرافیکی این تراشه نیز از نوع Adreno 642L است.

همچنین باید گفت در سری هواوی نوا 9 شاهد سیستم‌عامل یکپارچه و اختصاصی هارمونی او اس 2 هستیم.

اما در کنار مجموعه اتفاقات جذاب فوق شاهد استفاده از یک سیستم شارژ و باتری بسیار مطلوب نیز هستیم؛ جایی که هواوی به لطف شارژر 66 واتی دستگاه مجهز به فناوری SuperCharge شرایطی ایجاد کرده که باتری 4300 میلی‎‌آمپر ساعتی نوا 9 تنها ظرف مدت زمان 38 دقیقه به صورت کامل از صفر تا 100 درصد شارژ می‎شود. به جرأت می ‎توان گفت این سرعت شارژ کمتر رقیبی را در حوزه میان‎رده نزدیک خود می‎بیند.

در انتها باید به این موضوع اشاره کرد که نسخه پایه گوشی nova 9 در چهار رنگ بدنه مشکی، آبی، سبز و بنفش و در نسخه مدل با حافظه رم 8 گیگابایتی و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی به فروش می‌رسد.

گوشی هواوی nova 9 Pro

نسخه پرو از گوشی های سری نوا 9 هواوی ظاهری شبیه به نسخه پایه داشته ولی این بار به نمایشگر بزرگ‌تر 6.72 اینچی مجهز شده که کماکان عمق رنگ 10 بیتی برای تولید بیش از 1 میلیارد رنگ مختلف را همراه با نرخ بروزرسانی تصویر 120 هرتزی و پشتیبانی از نمایش محتواهای HDR10 ارائه می‎کند.

دیگر حرکت جذاب هواوی در مورد nova 9 Pro رساندن نسبت نمایشگر به بدنه 91.2 درصد و افزایش تراکم پیکسلی دستگاه به 439 پیکسل بر اینچ مربع با ارتقای رزولوشن تصویر به 1236 در 2676 پیکسل است.

در این نسخه نیز انتخاب هواوی برای محل حسگر اثر انگشت اپتیکال دستگاه در زیر صفحه‌نمایش گوشی بوده است.

در ماژول دوربین پشتی nova 9 Pro شاهد ترکیب چهارگانه‌ با مشخصات مشابه نسخه غیر پرو هستیم که هیچ چیز کم ندارد.

با این وجود یک تفاوت برجسته در بخش جلویی مشاهده می‌شود و آن استفاده از سیستم دوربین دوگانه برای سلفی است. این ویژگی که غالباً در گوشی‌های پرچمدار مشاهده می‌شود، در گوشی نوا 9 پرو در قالب یک سنسور 32 مگاپیکسلی واید با f/2.0 و یک لنز اولتراواید با زاویه دید گسترده‌تر 100 درجه‌ای، سنسور 32 مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم f/2.4 یافت می‌شود.

در دو بخش سخت ‎افزار پردازشی و نرم ‎افزار تفاوت خاصی نسبت به نسخه پایه دیده نمی‎‌شود و Snapdragon 778G 4G به همراه سیستم ‎عامل هارمونی 2.0 همچنان حفظ شده‎ اند.

با این حال علاوه بر استفاده از این تراشه گیمینگ در گوشی های سری نوا 9 هواوی، سیستم خنک‌کنندگی پیشرفته‎ تری برای نسخه پرو استفاده شده است. nova 9 Pro با داشتن حرارت‌گیر گرافینی VC می‌تواند برای پردازش‌‎های سنگین و به خصوص گیمینگ مناسب‌تر باشد.

اما بارزترین تفاوت دو نسخه شاید در بخش باتری باشد که علی‌رغم ظرفیت پایین‌تر 4000 میلی‌آمپرساعتی در نسخه پرو، از فناوری شارژ سریع تر 100 واتی پشتیبانی می‌کند که برای یک گوشی میان‌رده بی‌سابقه است.

با استفاده از این ترکیب برای شارژ شدن گوشی های سری نوا 9 هواوی با باتری کاملاً خالی شده تنها به صرف 20 دقیقه زمان نیاز دارید که بدون شک در نوع خود بی‌‎سابقه است.

هواوی نوا 9 پرو نیز در همان ترکیب ظاهری با بدنه‎‎های به رنگ مشکی، آبی، سبز و بنفش در دو مدل 128 یا 256 گیگابایتی با 8 گیگابایت حافظه رم عرضه می شود.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!