امکان معرفی تبلت جدید هواوی در کنار گوشی‌های سری P50؛ هواوی با دست پر می‌آید اخبار

امکان معرفی تبلت جدید هواوی در کنار گوشی‌های سری P50؛ هواوی با دست پر می‌آید

بنا بر گزارش‌های منتشر شده، تبلت جدید هواوی در روز 17 آوریل (28 فروردین) همراه با گوشی‌های پرچم‌دار این کمپانی در سری پی 50 مانند P50 Pro + ،P50 Pro ، Huawei P50 رونمایی می شود. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به آخرین اخبار از امکانات و مشخصات گوشی های سری پی 50 و تبلت جدید هوآوی.

اوایل امسال خبر‌هایی از ورود احتمالی تبلتی از هواوی با پردازنده کرین 9000 و تکنولوژی 5G به بازار منتشر شد. حال به نظر می‌رسد این تبلت قرار است تحت نام Huawei MatePad Pro 2 به کاربران عرضه شود.

نسل قبلی این تبلت جدید هواوی یعنی Huawei MatePad Pro از چیپست کرین 990 و نمایشگری به بزرگی 10.8 اینچ با رزولوشن 2K بهره می‌برد. اما صفحه‌نمایش MatePad Pro 2 در دو اندازه مختلف در دسترس خواهد بود. بنا بر اخبار منتشر شده، شرکت چینی هوآزینگ کار ساخت پنل‌های 12.2 اینچی را به عهده گرفته و تولید نمایشگر‌های غول پیکر 12.6 اینچی به سامسونگ سپرده شده است. انتظار می‌رود هر دوی این نمایشگر‌ها از نرخ بروزرسانی بالایی برخوردار باشند.

گزارش‌ها از بیشتر بودن ظرفیت باتری MatePad Pro 2 نسبت به باتری 7250 میلی‌آمپر ساعتی MatePad Pro حکایت دارند. این تبلت جدید هواوی همچنین از قابلیت شارژ سریع 40 واتی پشتیبانی می‌کند و از 4 بلندگو برای رساندن صدای شفاف به گوش مخاطبان استفاده خواهد کرد.

 HUAWEI P50 ؛ مثل همیشه قدرتمند

می‌دانیم که سری پرچم‌دار P50 هواوی نیمه دوم ماه آینده به مشتریان ارایه خواهد شد. به رغم محدودیت‌های تجاری دولت آمریکا، هواوی سری P50 را برای تولید انبوه آماده کرده و به نظر نمی‌رسد قصد کنار کشیدن از رقابت برای در اختیار گرفتن بخش بزرگ‌تری از بازار گوشی‌‌های هوشمند را داشته باشد.

طبق شایعات منتشر شده و آنچه انتظار داریم، نسخه ساده این سری یعنی P50 با پردازنده کرین 9000E و صفحه‌نمایشی 6.1 اینچی به میدان خواهد آمد. P50 Pro و +P50 Pro نمایشگر‌هایی به ترتیب 6.6 و 6.8 اینچی خواهند داشت و از کرین 9000 به عنوان قلب پردازشی دستگاه بهره می‌برند. کارشناسان از دوربین‌هایی با کیفیت بالا به عنوان نقطه قوت اصلی P50 Pro و +P50 Pro یاد می‌کنند. چیپست کرین 9000 به عنوان پردازنده با قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی 5G در تبلت جدید هواوی نیز بکار می رود.

تبلت جدید هوآوی

نسخه جهانی P50 به رابط کاربری اندرویدی EMUI 11.1 و نسخه چینی آن به سیستم عامل HarmonyOS مجهز خواهند بود. در این گوشی ‌هوشمند از  سرویس‌های موبایلی هواوی (HMS) و اپ‌گالری استفاده می‌شود.

اپ‌گالری هواوی بیش از 530 میلیون کاربر فعال دارد

ریچارد یو، مدیر بخش کالاهای مصرفی هواوی گفته است که اپ‌گالری 530 میلون کاربر فعال ماهانه و نرخ رشد سالانه‌ای معادل 83 درصد دارد. وی همچنین خاطر نشان کرد که 2.3 میلیون نفر در حال کار توسعه نرم‌افزار برای اپ‌گالری هستند و در سال 2020، حدود 384 میلیارد دانلود جداگانه در اپ‌گالری هواوی صورت گرفته است.

مدیر مشارکت‌های جهانی هواوی، ژانگ ژه، این آمار را تایید کرده و گفته تعداد برنامه‌های بهینه شده برای هسته HMS (سرویس‌های موبایلی هواوی) نسبت به سال گذشته دو برابر شده است. تبلت جدید هوآوی نیز از قابلیت اپ گالری اختصاصی هواوی بهره می برد.

اپ‌گالری، فروشگاه نرم افزاری و اکوسیستم داخلی هواوی است. این شرکت قصد دارد با به‌کارگیری فناوری‌های جدید و بهبود تجربه کار با اپ استور اختصاصی‌اش، توسعه‌دهندگان بیشتری را به ارایه نرم‌افزار‌ها و خدمات خود روی این پلتفرم متقاعد کند.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!