چرا هواوی MatePad متعادلترین و جذابترین تبلت میان رده بازار است؟ راهنمای خرید

چرا هواوی MatePad متعادلترین و جذابترین تبلت میان رده بازار است؟

تبلت‌ها را می‌توان یکی از مهم‌ترین محصولات در سبد محصولات هواوی به حساب آورد. تبلت هواوی MatePad با داشتن مشخصات منحصر به فرد و قابل توجه به گزینه‎ای بسیار مناسب برای افرادی که قصد استفاده از آن را برای انجام امورات روزانه، تحصیلی و حتی انجام بازی‎های مختلف دارند، تبدیل شده است. در ادامه این مطلب هم به بررسی قابلیت‎های شاخص این تبلت پرداخته شده است.

مقدمه

تبلت‎های میان‎رده علاوه بر قیمت مناسب باید به قابلیت‎های فنی روز مجهز بوده و عملکردی مناسب داشته باشند. بهره‌گیری از یک نمایشگری باکیفیت مناسب در کنار مشخصات سخت‎افزاری بالا، ظرفیت باتری متناسب و همچنین عملکرد عالی از جمله ویژگی‌های ابتدایی این نوع محصولات به حساب می‌آیند.

همچنین سازندگان تبلت‌های هوشمند از تمام تجربه و تخصص خود در طراحی این محصولات استفاده می‌کنند تا محصول نهایی بتواند در حالت‎های مختلف و توسط کاربران متفاوت به راحتی و بدون محدودیت خاصی مورد استفاده قرار گیرد.

تبلت HUAWEI MatePad بسیاری از قابلیت‌های مورد اشاره را پشتیبانی می‌کند تا به پشتوانه توان پردازشی بالا و قدرت سخت‌افزاری خود از پس اجرای امور مختلف برآید. علاوه بر این باتری بزرگ این دستگاه برای استفاده گروه‌های کاربری مختلف مناسب است. در ادامه این مطلب به بررسی قابلیت‎هایی که موجب ارتقای ارزش خرید این تبلت می‎شوند خواهیم پرداخت.

نمایشگر باکیفیت و ایمن برای چشم کاربر

تبلت هواوی به نمایشگر 10.4 اینچی نوع IPS LCD مجهز است و مانند بسیاری دیگر از محصولات پرچم‌دار این شرکت از طراحی FullView Display بهره برده است. هواوی با بهره‌گیری از این فناوری توانسته حاشیه‎های نمایشگر این تبلت را به 7.9 میلی‎متر برساند که موجب می‎شود ابعاد دستگاه بسیار کمتر از تبلت‎های ساخت دیگر شرکت‌ها با همین نمایشگر باشد. نتیجه استفاده از این فناوری موجب خواهد شد شاهد محصولاتی با ابعادی کوچک‌تر، جمع ‎و جورتر و با ارگونومی بهتر برای در دست گرفتن و حتی جابجایی باشیم.

علاوه بر طراحی هنرمندانه، شرکت هواوی نمایشگر این تبلت را به استاندارهای محافظت از چشم در برابر نور آبی و همچنین حذف اثر فلیکر مجهز کرده و در این راستا موفق به کسب گواهینامه‎های مربوطه از موسسه TÜV Rheinland آلمان در زمینه محافظت از چشم کاربر شده است. این یعنی استفاده طولانی مدت از نمایشگر این تبلت برای امور تحصیلی، اداری و حتی بازی خطری را متوجه وضعیت سلامتی چشم کاربر نمی‌کند.

همچنین هواوی با ارائه تنظیمات مختلف در زمینه تغییر رنگ و نور زمینه نمایشگر، حالت‌های مختلفی از جمله eBook Mode را برای نمایشگر این دستگاه فراهم کرده است. این حالت با تغییر رنگ زمینه و نور نمایشگر، نزدیک‎ترین شرایط مشابه کتابخانه‌ها را برای مطالعه راحت‌تر مطالب ایجاد کرده تا بیشترین مراقبت از چشم کاربر را داشته باشد.

سیستم صوتی حرفه‎ای

از دیگر ویژگی‌های تبلت جذاب هواوی می‌توان به سیستم صوتی حرفه‌ای آن اشاره کرد که در دو مقوله ضبط و پخش صدا بسیار عالی عمل می‌کند. تبلت MatePad هواوی از چهار میکروفون مجزا برای ضبط صدا استفاده می‌کند که علاوه بر کیفیت عالی از قابلیت حذف نویز خودکار در هنگام مکالمات صوتی، ویدئویی یا حتی فرایند ضبط صدا بهره می‌برند.

علاوه بر این کاربر می‌تواند با فعال‌سازی قابلیت FollowCam در هنگام مکالمات ویدئویی همیشه در وسط کادر تصویر قرار بگیرد و در جریان مصاحبه یا کنفرانس ویدیویی دیگر نگران خارج شدن خود از کادر نباشد.

علاوه بر این تبلت هواوی از 4 اسپیکر باکیفیت که توسط Harman/Kardon توسعه داده شده در چهار گوشه دستگاه بهره می‌برد. این بلندگوها با استفاده از افکت‎های صوتی می‎تواند صدایی سه بعدی تولید کند. همچنین بلندگوهای این تبلت بسیار با کیفیت بوده و صدای خروجی آنها بسیار واضح و واقعی هستند که به شما حسی متفاوت از پخش صدای شفاف با حجم مناسب در یک تبلت را ارائه می‎دهند.

قلم همه کاره

امروزه با فراگیری آموزش آنلاین، استفاده از قلم هوشمند نقشی مهم در استفاده یک دستگاه مانند گوشی یا تبلت را بر عهده دارد. این موضوع در مورد تبلت هواوی میت پد هم صدق می‌کند. این محصول با پشتیبانی از قلم هوشمند HUAWEI M-Pencil که یکی از بهترین و کاربردی‎ترین قلم‎های هوشمند در بازار است، لحظات جذابی را برای کاربران رقم می‌زند.

قلم جدید هواوی تأخیر بسیار کمی دارد و همین این محصول را به ابزاری ایده‎آل برای ترسیم اشکال یا طراحی‎های کاربر تبدیل کرده است و با توجه به سازگاری مناسب خود با نمایشگر تبلت می‎تواند به راحتی در انواع و اقسام حالت‌ها و برنامه‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. باتری داخلی این قلم به اندازه یک روز کامل و حتی بیشتر دوام می‌آورد.

خبر خوب دیگر اینکه هواوی امکان شارژ این قلم را به صورت مغناطیسی فراهم کرده است. برای شارژ این قلم کافیست آن را به قسمت بالای بدنه تبلت نزدیک کنید تا پس از چسبیدن قلم به بدنه فرآیند شارژ آن شروع شده تا دیگر نگرانی بابت گم شدن قلم از جانب کاربر نیز احساس نشود.

سخت‌افزار قدرتمند و کارآمد

تراشه قدرتمند Kirin 810 به عنوان قلب تپنده این تبلت مورد استفاده قرار گرفته که با فناوری ساخت 7 نانومتری خود علاوه بر مصرف بهینه انرژی از عملکرد بالایی برخوردار است. این تراشه از 8 هسته پردازشی بهره می‎برد که وجود دو هسته پرقدرت Cortex-A76 و شش هسته کم‎مصرف Cortex-A55، ترکیبی بسیار مناسب برای انجام کلیه امور روزانه محسوب می‎شود.

همچنین پردازشگر گرافیکی این تراشه Mali-G52 بوده که همراه با موتور گرافیکی GPU Turbo 3.0 به کاربر امکان اجرای بیشتر بازی‎های امروزی را با نرخ فریم بالا می‎دهد. اگر هم به دنبال اجرای نرم‎افزارهای با الگوریتم‎های هوش مصنوعی توسط این تبلت هستید، تراشه Kirin 810 از همه نظر پاسخگوی نیازهای شماست.

تراشه جدید هواوی به بخش مجزای هوش مصنوعی یا AI مجهز شده که تاثیر آن را در نتایج خروجی عکس‎ها در برنامه دوربین یا حتی آنالیز رفتارشناسی کاربر در محیط کاربری آن هم با صرف توان بسیار کمتر و در عین حال سرعت بسیار بیشتر قابل مشاهده است.

پشتیبانی از پلتفرم Super Device

فناوری Super Device هواوی برای ارتباط هر چه بیشتر میان محصولات این برند معرفی شده است. این قابلیت به کاربران این امکان را می‎دهد تا کلیه دستگاه‎های هواوی که از Super Device پشتیبانی می‎کنند را با روش‌های مختلفی به یکدیگر متصل کرده تا بتوان از قابلیت‎های دستگاه روی دیگری استفاده کرد. به عنوان مثال کاربر می‌تواند با استفاده از قلم خود روی تبلت میت پد یک طراحی انجام دهد و نتیجه آن را بر روی لپ‎تاپ MateBook خود مشاهده کند.

البته قابلیت سوپر دیوایس هواوی کاربردهای دیگری هم دارد. برای مثال با اتصال گوشی هواوی به تبلت MatePad می‌توان هنگام برقراری تماس ویدئویی تصویر مخاطب را با اندازه بزرگتر روی تبلت مشاهده کرد. همچنین استفاده از فناوری HUAWEI Share یکی دیگر از کاربردهای Super Device است که در تلفیق با بخش Device+ دستگاه‎‌های مبتنی بر سیستم‌عامل هارمونی به حد اعلای خود می‎رسد.

باتری قدرتمند

هواوی از یک باتری قدرتمند 7250 میلی‎آمپر ساعتی در این تبلت استفاده کرده که عملکردی بسیار عالی را برای این محصول در پی دارد. با یک بار شارژ این باتری می‌توان تا 65 ساعت موسیقی گوش داد یا 12 ساعت ویدئو دید یا 12 ساعت به وبگردی مشغول شد.

به عبارت دیگر تبلت هواوی MatePad با یک بار شارژ به راحتی بیش از یک روز کامل همراه کاربر خواهد بود و نگرانی خاصی در هنگام استفاده طولانی مدت از آن وجود ندارد. البته در صورت اتمام شارژ این تبلت می‌توان تنها با 30 دقیقه شارژ مجدد آن تا 3.8 ساعت از آن استفاده کرد.

جمع‌بندی

تبلت MatePad یک محصول میان‌رده با قابلیت‌های فراوان و متعادلی است که به همه بخش‌ها توجه کافی داشته و یک گزینه اقتصادی همه فن حریف محسوب می‌شود.

علاوه بر موارد فوق طراحی باریک و وزن سبک این محصول موجب شده جابجایی آن بسیار آسان باشد و میت پد را به محصولی قابل اعتماد برای کاربران تبدیل کرده است.

قدرت سخت‎افزاری بالا در کنار نمایشگر با کیفیت و حاشیه اندک در ترکیب با قابلیت‎های نرم‎افزاری و عملکردی همراه با قلم و ابزارهای جانبی متنوع از دیگر مواردی محسوب می‌شود که این تبلت را به یک گزینه مناسب برای همه کاربران با سلیقه و نیازهای متفاوت تبدیل کرده است.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!