مقایسه ساعت هوشمند هواوی واچ‌ فیت و دستبند هوشمند هواوی بند 6 راهنمای خرید

مقایسه ساعت هوشمند هواوی واچ‌ فیت و دستبند هوشمند هواوی بند 6

هواوی از جمله شرکت‌های بسیار  فعال در حوزه گجت‌های پوشیدنی است. همین موضوع سبب شده تا شاهد مدل‌های متنوعی از ساعت‌های هوشمند گرفته تا دستبندهای ورزشی از این نام معتبر دنیای فناوری باشیم. حال قصد داریم در این مطلب با مقایسه و بررسی هواوی Band 6 با بند 6 هواوی، شما را در انتخاب محصول مناسبتان راهنمایی کنیم.

بر خلاف تصور عموم، ساعت‌ها و مچ‌بندهای با محوریت ورزش و تناسب اندام تنها برای ورزشکاران ساخته نشده‌اند؛ در این محصولات می‌توان طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های هوشمند را شاهد بود که در کنار ویژگی‌های کاربردی پایش سلامتی، آنها را برای هر کاربری با هر سن و سلیقه‌ای به گجتی کاربردی یا حتی  بسیار مهم بدل می‌کند.

از این رو در ادامه تلاش خواهیم کرد تا مقایسه‌ای برای بیان تفاوت‌ها، شباهت‌ها و کاربردهای هر یک انجام دهیم تا بتواند کاربران را برای انتخاب بهترین گزینه یاری رساند.

تفاوت هواوی واچ فیت با بند 6 هواوی از نظر طراحی و نمایشگر

به طور کلی می‌توان گفت مچ‌بند هوشمند هواوی بند 6 همان ساعت واچ‌ فیت است، تنها در ابعاد کوچکتر! ساعت هوشمند هواوی واچ فیت با ابعاد 46 در 30 در 10.7 میلی‌متری و وزن 21 گرمی (بدون احتساب بندها) ساخته شده است.  در سمت دیگر نیز هواوی بند 6 با ابعاد 43 در 25.4 در 11 میلی‌متری و وزن 18 گرمی تفاوت فاحشی با واچ فیت ندارد.

ساختار مشابه، ضخامت نزدیک به  یکدیگر و بهره‌مند شدن هر دو محصول از استاندارد مقاومتی 5ATM برای دوام آوردن تا عمق 50 متری زیر آب، از جمله دیگر مواردی است که طراحی نزدیک به هم Watch Fit و Band 6 را نشان می‌دهد.

همین طراحی الهام گرفته از واچ فیت در دستبند هواوی بند 6 موجب شده تا این دستگاه در مقایسه با نسل پیشین با تغییرات شگرفی همراه شود. با این وجود، نمایشگر 1.47 اینچی هواوی Band 6 با رزولوشن 194 در 368 پیکسل با تراکم 282 پیکسل در اینچ مربعی که داراست، همچنان زیر سایه‌ الگوی خود یعنی واچ فیت قرار می‌گیرد.

ساعت هوشمند هواوی واچ فیت به صفحه‌نمایش مستطیل شکل 1.64 اینچی مجهز شده که با رزولوشن HD خود، یا 456 در 280 پیکسلی، به تراکم 326 پیکسل بر اینچ مربع دست می‌یابد. این نمایشگر می‌تواند علاوه بر به تصویر کشیدن بخش بیشتری از محتوا، کیفیت و غنای بهتری را نیز ارائه دهد.

فناوری نمایشگر هر دو دستگاه نیز AMOLED بوده اما تفاوت هواوی واچ فیت با بند 6 آنجا به صورت جدی احساس می‌شود که هواوی واچ فیت قابلیت پشتیبانی از نمایشگر همیشه روشن (Always on Display) است؛ موردی که  به دلیل ملاحظات مصرف انرژی در دستبند هواوی بند 6 ارائه نشده است.

علاوه بر آن در Watch Fit شاهد بکارگیری سنسور تشخیص نور محیط هستیم که نیاز شما را به تغییر دستی و مداوم شدت روشنایی صفحه مرتفع می‌کند. با این حال اگرچه هواوی Band 6 به این سنسور مجهز نیست اما از نظر شدت روشنایی می‌توان با ارائه درجات مختلف از 1 تا 5، میزان روشنایی لازم را تأمین نماید.

مقایسه ساعت هوشمند هواوی واچ فیت و هواوی بند 6 از نظر نرم‌افزار و امکانات

در مقایسه هواوی Watch fit و band 6 از نظر نرم افزاری باید گفت که هر دو محصول مورد بحث در این مقایسه از اتصال بلوتوث نسخه 5.0 پشتیبانی می‌کنند که از طریق اپلیکیشن HUAWEI Health، موجبات اتصال دستگاه به گوشی هوشمند را فراهم می‌آورد.

قابلیت‌های کنترلی بسیاری نیز در واچ فیت و بند 6 وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کنترل موسیقی در حال پخش، شاتر عکاسی از راه دور و امکان یافتن گوشی که در مکان موجود، از دید کاربر پنهان شده را عنوان کرد. نمایش نوتیفیکیشن‌ها و تماس‌های ورودی، پوشش نسبتاً کاملی از نیازهای رایج کاربران به دنبال دارد.

خبر خوب در این بخش آن است که هر دو دستگاه به صورت کامل از زبان فارسی و نمایش متن به صورت راست به چپ برخوردارند؛ قابلیتی که در کمتر دستگاه پوشیدنی هوشمندی تا این حد، مورد توجه قرار گرفته است.

GPS نیز یکی از ویژگی‌های قابل استفاده در این دو محصول است که ساعت هوشمند واچ فیت آن را به طور سخت‌افزاری درون خود به همراه می‌آورد اما در هواوی بند 6 برای استفاده از چنین قابلیتی باید بر مکان‌یاب گوشی هوشمند تکیه کرد.

مقایسه هوآوی Watch fit و band 6 از نظر قابلیت‌های سلامتی و تندرستی

در تفاوت هواوی واچ فیت با بند 6 از لحاظ امکانات ورزشی و سلامت محورنیز عملکرد نسبتاً مشابهی  را می‌توان از Watch Fit و Band 6 مشاهده کرد. هر دو محصول از 96 حالت ورزشی مختلف پشتیبانی می‌کنند که 11تای آن‌ها به شکل سفارشی‌سازی شده با عملکردی دقیق و حرفه‌ای همراه هستند و 85 حالت ورزشی دیگر نیز به کاربر اجازه شخصی‌سازی و ایجاد برنامه‌های ورزشی متعدد را می‌دهند.

اما علاوه بر این موارد در ساعت هوشمند واچ‌فیت، 12 نوع تمرین ورزشی مختلف به همراه تصاویر متحرک کمکی حضور دارد که قادر است 44 حرکت پایه‌ای متفاوت را از جمله حرکات کششی برای نقاط مختلف بدن با ارائه انیمیشن آموزشی، در اختیار کاربر قرار دهد.

جدای از امکانات ورزشی ذکر شده باید اشاره‌ای نیز به قابلیت‌های پایش سلامت در ساعت هوشمند واچ فیت و دستبند هواوی بند 6 داشته باشیم. در این بخش هم به مانند بسیاری از موارد دیگر، تشابه کارایی و عملکرد بین دو محصول دیده می‌شود.

هر دو گجت پوشیدنی این مقایسه به قابلیت‌های رهگیری وضعیت و سنجش استرس، پایش دوران قاعدگی برای بانوان و شاید از همه مهم‌تر، پایش 24 ساعته ضربان قلب و سطح اکسیژن خون مجهز هستند.

تشابه امکانات در سایه بکارگیری سنسورهای یکسان، سبب شده تا از حیث عملکردی نیز در هر دو ابزار پوشیدنی محبوب هواوی، خروجی نزدیک به هم را ارائه دهند.

تفاوت هوآوی Watch fit با band 6 از نظر باتری و شارژدهی

شاید یکی از معدود وجوه تمایز میان هواوی Watch Fit و هواوی Band 6 در بخش شارژدهی و عملیات شارژ مجدد دستگاه باشد؛ جایی که هواوی برای هر دو محصول از فناوری‌های اختصاصی و بهینه خود استفاده کرده است.

با وجود اینکه ساعت هوشمند هواوی واچ فیت در این بخش نیز با در اختیار داشتن باتری به ظرفیت 180 میلی‌آمپرساعت، روی کاغذ از باتری 170 میلی‌آمپرساعتی هواوی بند 6 بالارتر است اما نتایج تست‌های شارژدهی صورت گرفته روی دستگاه، نظر متفاوتی در این باره دارد.

نکته دیگر تفاوت هواوی واچ فیت با بند 6 این است که، در واقع هواوی بند 6 قادر است با مدیریت بهنیه‌تر مصرف شارژ، در استفاده‌های سنگین تا 10 روز و در استفاده‌های معمولی از دستبند تا 14 روز برای شما کارایی داشته باشد. این مهم در حالی رخ می‌دهد که هواوی Watch Fit علی‌رغم ظرفیت بیشتر باتری،حداکثر شارژدهی 10 روزه خواهد داشت.

علاوه بر آن، الگوریتم‌های بهینه مصرف شارژ و همچنین بهره‌گیری از فناوری شارژ سریع بهتر در هواوی بند 6 موجب می‌شود تا تنها با 5 دقیقه شارژ  بتوانید به مدت 2 روز کامل از دستبند هوشمند خود استفاده کنید؛ مدت زمانی که برای واچ فیت به تنها یک روز شارژدهی ختم می‌شود.

جمع‌بندی

در پایان باید گفت هر دو محصول مورد بحث در تفاوت هواوی واچ فیت با بند 6 از امکانات و عملکرد تقریباً یکسانی برخوردار هستند؛ طوری که می‌توان دستبند HUAWEI Band 6 را نسخه کامپکت از واچ فیت دانست.

با این حال برخی برتری‌ها نظیر نمایشگر AOD، نمایش انیمیشن تمرین‌های ورزشی و آموزشی و حضور GPS داخلی در واچ فیت یا شارژدهی و شارژ سریع هواوی بند 6 از اندک نقاط تمایز میان این دو محصول هستند. در آخر نیز باید گفت دستبند هواوی بند 6 به رغم ارائه امکاناتی تقریباً یکسان با Watch Fit اما قیمتی به وضوح پایین‌تر دارد که امکان خرید آن برای کاربران بیشتری را فراهم می‌‎کند.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!