منتظر خودروی برقی Alpha S Intelligent Luxury با سیستم هوشمند هواوی باشید اخبار

منتظر خودروی برقی Alpha S Intelligent Luxury با سیستم هوشمند هواوی باشید

هوآوی اعلام کرد راهکار خودروی هوشمند این کمپانی در مدل آتی یعنی خودرو برقی آلفا اس استفاده می‌شود که یک خودروی هوشمند لوکس و تمام‌برقی از نسل جدید است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده این خودرو برقی هوشمند در روز 17 آوریل در شانگهای عرضه می‌شود. هواوی تاکید کرده این کمپانی خود، خودرو نمی‌سازد و در عوض به سازندگان خودرو کمک می‌کند تا خودروهایی پیشرفته‌تر و هوشمندتر بسازند.

هوآوی و BAIC در همکاری با یکدیگر خودرو برقی ARCFOX HBT را معرفی می‌کنند که در نمایشگاه Shanghai Auto Show در آوریل 2021 رونمایی خواهد شد. HBT سرواژه Huawei Bluepark Together است.

هواوی دسامبر سال گذشته سیستم‌های LiDAR خود را در دو نسخه با بُرد متوسط و بلند معرفی کرد که توسط این کمپانی طراحی و توسعه یافته است. سیستم LiDAR طراحی شده توسط هواوی کاربردهای متنوعی دارد که از جمله آنها می‌توان تشخیص موانع در فاصله زیاد، تشخیص توقف وسایل دیگر در فاصله نزدیک، تشخیص موانع و برآمدگی‌ها، تونل‌ها، تقاطع‌ها، زیرگذرها و نظیر آنها را برشمرد. این سیستم قادر به تشخیص سریع وسایل نقلیه در حال حرکت است.

خودرو برقی آلفا اس

جالب‌تر اینکه هواوی می‌گوید این کمپانی در نظر دارد در آینده هزینه‌ی سیستم Lidar خود را به 200 یا حتی 100 دلار کاهش دهد.

بر اساس گزارش‌های پیشین مدل BAIC ARCFOX Pola Fox HBT نیز به سیستم Lidar هواوی مجهز خواهد بود. هواوی سه سیستم Lidar دارد که شامل مدل‌های تکی، دوگانه و سه‌گانه هستند. در خودرو برقی آلفا اس  از پیشرفته‌ترین راهکار Lidar هوآوی استفاده خواهد شد.

همچنین HBT به رادارهایی با طول موج 6 میلی متر، 12 دوربین، 12 رادار التراسونیک و چیپست ساخت هواوی مجهز خواهد بود که قدرت پردازشی بالایی دارد.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!