راهکارهای ارتباطی و هوش مصنوعی هواوی برای متحول کردن دنیا اخبار

راهکارهای ارتباطی و هوش مصنوعی هواوی برای متحول کردن دنیا

هواوی در نمایشگاه امسال جیتکس دوبی تازه‌ترین دست آورده های خود را درزمینهٔ هوش مصنوعی و یادگیری عمیق به نمایش گذاشت که نوید آینده‌ای هوشمندتر را می‌دهند. در ادامه این نوشتار به معرفی اجمالی جدیدترین راهکارهای ارتباطی هواوی برای خلق یک دنیای هوشمندتر می‌پردازیم.

هواوی در نمایشگاه جیتکس توجه بسیاری بر بهبود بهره‌وری صنایع و نظام‌های تولید و توزیع منطقه غرب آسیا از طریق گذر سریع‌تر به سمت فناوری‌های نوینی مانند پردازش ابری و 5G نشان داده است. این شرکت فناور و خلاق همچنین به یکی از مهم‌ترین معضلات صنایع این منطقه یعنی آلایندگی نیز اشاره کرده و نقش فناوری‌های نوین در کاهش این آلایندگی را مورد بررسی قرار داده است.
هواوی در این نمایشگاه توجه ویژه‌ای به صنایع تولیدی غرب آسیا و نیازهای آنها داشت تا با فناوری‌های نوین خود چون پردازش ابری و شبکه 5G به پیشرفت و افزایش بهره‌وری آنها کمک کند.

هواوی می‌کوشد با وارد کردن فناوری نوین هوش مصنوعی به حوزه‌های مختلف، دست یابی به محصولات بهتر و افزایش راندمان و کاهش آلایندگی را ممکن کند. در همین راستا امسال هواوی شعار شیرجه زدن به درون دنیای دیجیتال را برگزیده است.

راهکارهای ارتباطی هواوی

CloudCampus 3.0

یکی از راهکارهای ارتباطی هواوی برای عصر جدید CloudCampus نام دارد و امکان ایجاد شبکه‌های کاملاً هوشمند و به یسیم را برای متصل کردن اجزای مختلف یک کسب و کار یا واحد صنعتی را فراهم می‌کند. با CloudCampus هواوی این کار با سادگی، امنیت و سازگاری حداکثری صورت می‌گیرد.
شبکه دیتا سنتر

هواوی دیتاسنترهای مبتنی بر معماری CloudFabric 3.0 خود را هم معرفی کرد که نهایت سرعت و کارایی را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند. با CloudFabric 3.0 اتلاف بسته‌های داده به صفر می‌رسد تا بتوان از نهایت قدرت پردازشی استفاده کرد.

حافظه تمام فلش

در راستای راهکارهای ارتباطی هوآوی، این شرکت برای دیتاسنترهای خود از سخت‌افزار کاملاً ایمن، سریع و قابل‌اطمینان استفاده می‌کند. حافظه‌های All-Flash یا تمام فلش OceanStor Dorado با بهره‌گیری از مزایای تراشه‌های حافظه فلش NVMe و الگوریتم هوشمند FlashLink، تأخیر را به عدد بسیار جذاب 50 میکروثانیه رسانده و نسبت به رقبای خود تا 5 برابر عملکرد بهتری ارائه می‌نماید. این محصول می‌تواند با استفاده از مکانیزم‌های اطمینان پنج لایه، از داده‌های شما در هر شکلی، حتی در فضاهای ابری محافظت کند.
هواوی در دیتاسنترهای خود تنها از حافظه‌های فلش امن، پرسرعت و پایا استفاده می‌کند. برای این کار هواوی سراغ راهکار انحصاری OceanStor Dorado با بهره‌گیری از سریع‌ترین حافظه‌های دنیا رفته است.
همچنین هواوی از سیستم‌های هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی برای افزایش پایایی داده‌ها و پیش‌بینی خرابی استفاده کرده است تا هرگز هیچ داده‌ای از دست نرود.

راهکارهای ارتباطی هوآوی

امکانات مخابراتی

هواوی راهکارهای ارتباطی و مخابراتی کاملاً هوشمند نیز دارد که تکمیل کننده راهکارهای پیشرفته این کمپانی است.
هواوی حتی نگه‌داری و تعمیر محصولات خود را نیز هوشمند ساخته تا گذر به سمت 5G و فناوری‌های ابری، برای مشتریان با سرعت بیشتر و دردسر کمتری انجام گیرد. در میان راهکارهای ارتباطی هوآوی استفاده از فناوری‌های مدیریت هوشمند انرژی در مراکز مخابراتی مانند iTelecomPower است که میان دو بخش انرژی و مخابرات، پیوندی دیجیتالی ایجاد می‌کند. این شرکت همچنین فناوری Data Center Energy را نیز پیشنهاد نموده که یکی از فناوری‌های تحسین‌شده توسط شرکت‌های دیگر در این حوزه بوده و برای مدیریت انرژی هوشمند کانتینرهای مخابراتی و مراکزی داده داخلی، به طرز کارآمدی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

راهکارهای ارتباطی هوآوی

IdeaHub هواوی

IdeaHub یکی دیگر از راهکارهای ارتباطی هواوی برای فراهم کرد یک ارائه آسان و پویا است. این محصول ویژگی‌های خارق‌العاده‌ای دارد و وجود آن در هر سازمانی ضروری به نظر می‌رسد.
IdeaHub از طراحی ظریف و مینیمالی برخوردار بوده و به همین جهت، سازگاری بالایی با هر محیطی دارد. از این دستگاه می‌توان برای نشان دادن محتوای موجود روی گوشی هوشمند و لپ‌تاپ به همکاران نیز استفاده کرد. علاوه بر این، سیستم هوش مصنوعی تراشه موجود در IdeaHub، حروف، اشکال و نمودارهای کشیده شده توسط قلم را به خوبی تشخیص و به بهترین نحو نمایش می‌دهد.

شبکه هوشمند OptiX

هواوی کوشیده تا ساخت شبکه‌های یکپارچه، با پهنای باند بسیار بالا، هوشمند و ساده را ممکن کند و بتوان تجربه اشخاص و شرکت‌ها در استفاده از خدمات اینترنتی را تا حد بالایی بهبود بخشید.
راهکارهای ارتباطی هواوی در این زمینه را در سه بخش OptiXtrans، OptiXaccess و OptiXstar خلاصه شده که هرکدام کاربردهای متفاوتی دارند. هواوی می‌خواهد با راهکارها و محصولات تعریف‌شده در شبکه هوشمند OptiX، فیبر نوری را به کارخانه، خانه‌ها و اداره‌ها برده و با دولت‌ها و سرویس دهنده‌های اینترنت در جهت فراهم آوردن امکانات اتصال نوری برای بخش‌های حمل‌ونقل، تجارت، آموزش، بهداشت و تولید همکاری نماید.

پنل‌های خورشیدی

هواوی سابقه‌ای نزدیک به 30 سال درزمینه تولید انرژی دارد و حالا پنل های خورشیدی با بالاترین راندمان و کمترین میزان آلودگی زیست‌محیطی طراحی است.
هواوی با کمک به پیشرفت فناوری‌های پاک و به‌خصوص تحقیقات گسترده در امر پنل‌های خورشیدی، به کاهش قیمت تمام‌شده آن‌ها کمک زیادی کرده و تاکنون توانسته امکانات لازم برای بهره‌مندی میلیون‌ها خانه و صدها کارخانه از انرژی خورشیدی را فراهم آورد.

Huawei Cloud

هواوی به صاحبان شرکت‌های مخابراتی و ICT بزرگ کمک خواهد کرد تا سرویس‌های خود را روی فضای ابری Huawei Cloud انتقال داده و از قابلیت‌ها و راهکارهای مختلف آن استفاده کنند. مهم‌ترین مشتریان Huawei Cloud را باید سرویس‌های گیمینگ ابری، رسانه‌های مختلف، فروشگاه‌های اینترنتی، بانک‌ها و بیمه‌ها، صنایع خودروسازی و … دانست.

جمع‌بندی

هواوی از پیشتازان فناوری هوش مصنوعی است و می‌کوشد راهکارهایی با بهره‌گیری از این فناوری نوین ارائه کند تا ضمن افزایش راندمان، کاهش هزینه‌ها و مدیریت بهتر کسب‌وکارها، به خلق یک دنیای بهتر و هوشمندتر نیز کمک کند.

راهکارهای ارتباطی هواوی آینده‌ای بهتر و هوشمندتر را برای انسان خلق می‌کند.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!