هواوی نسخه‌ 4G دو گوشی محبوب و پرچمدار Mate 40 Pro و Mate X2 را معرفی کرد اخبار

هواوی نسخه‌ 4G دو گوشی محبوب و پرچمدار Mate 40 Pro و Mate X2 را معرفی کرد

اگرچه 5G افق پرامید این روزهای دنیای موبایل و ارتباطات است ولی این یک حقیقت است که هنوز در همه کشورهای دنیا، امکان دسترسی عمومی به این شبکه وجود نداشته و شاید برای خیلی از مناطق باید زمانی بیش از یک تا دو سال را برای ظهور این فناوری منتظر بمانیم. در همین راستا شرکت هواوی نسخه 4g گوشی میت 40 پرو  و Mate X2 را معرفی کرده تا با کاهش قیمت، گزینه خرید خوبی برای این کاربران ارائه دهد.

این روزها تقریباً همه شرکت‌ها گوشی‌های روز و پرچمدار خود را با فناوری 5G روانه بازار می‌کنند و کمتر گوشی پرچمداری را می‌بینیم که به صورت پایه تنها با مودم‌های 4G همراه و عرضه گردد.

اما شرکت هواوی یک راهکار جذاب را در نظر گرفته و با ارائه نسخه 4g گوشی میت ایکس 2 و Mate 40 Pro که قیمت‌های کمتری نسبت به نسخه‌های 5G دارند، گزینه‌های بسیار جذابی را برای بازارهای مختلف ارائه می‌نماید.

جدیدترین نسخه گوشی‌های این استراتژی جدید، دو پرچمدار تحسین شده هواوی میت 40 پرو و گوشی تاشو میت ایکس 2 هستند که تنها تفاوت آنها با نسخه اصلی، حذف قابلیت مودم 5G و مدارهای مرتبط با فناوری 5G برای کاهش قیمت تمام شده دستگاه است.

اگر به خاطر داشته باشید گوشی تاشو Mate  X2 هواوی از یک تراشه 5 نانومتری Kirin 9000 استفاده می‌کرد که در نسخه 4G فاقد مودم داخلی 5G است. به جز این تفاوت، باقی مشخصات مانند دوربین‌های هیجان‌انگیز 50 مگاپیکسلی اصلی، 12 مگاپیکسلی با زوم پریسکوپی تله 5x، سنسور 20 مگاپیکسلی اولترا واید با فوکوس PDAF و نمایشگر 90 هرتز OLED ، تغییری نسبت به نسخه 5G نداشته‌اند.

 Mate 40 Pro

همانطور که می‌توان حدس زد، نمایشگر OLED داخلی تاشو این گوشی که 8.0 اینچی و با رزولوشن 2200 در 2480 پیکسل و نرخ بروزرسانی 90 هرتز طراحی شده بود نیز تغییری نسبت به نسخه پایه نخواهد داشت.

اما در مورد گوشی دوم که نسخه 4g گوشی میت 40 پرو است نیز اتفاق ویژه همان حذف مودم‌ 5G است و باقی مشخصات مانند نمایشگر OLED با فناوری HDR10 و نرخ بروزرسانی 90 هرتز، بدنه ضد آب با استاندارد IP68، دوربین‌های 50 مگاپیکسلی اصلی، 12 مگاپیکسلی تله با زوم اپتیکال 5 برابری و 20 مگاپیکسلی با لنز واید که با همکاری شرکت لایکا ساخته شده بود نیز تغییر نداشته و دوربین جلوی دستگاه هم همان ترکیب دوربین 13 مگاپیکسلی و سنسور ToF است.

این گوشی نیز مانند میت ایکس 2 از یک تراشه پردازشی Kirin 9000 ولی در نسخه 4G آن استفاده می‌کند که قدرتمندترین تراشه پردازشی حال حاضر تولیدی شرکت هواوی است.

نسخه 4g گوشی میت ایکس 2

باتری این گوشی 4400 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت داشته و می‌تواند با فناوری شارژ سریع سیمی 66 وات و شارژ سریع بی‌سیم 50 وات شارژ شود که در نوع خود بسیار کم‌نظیر است.

هواوی هنوز قیمت این گوشی‌ها را به صورت رسمی اعلام ننموده ولی مسلماً باید منتظر قیمتی کمتر نسبت به نسخه‌های 5G موجود در بازار باشیم.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!