هواوی در جایگاه دوم پر‌فروش‌ترین ساعت‌های هوشمند در دنیا قرار دارد اخبار

هواوی در جایگاه دوم پر‌فروش‌ترین ساعت‌های هوشمند در دنیا قرار دارد

یکی از کسب و کارهای رو به رشد بازار ساعت‌های هوشمند بوده که روز به روز شاهد افزایش قابلیت‌ها و امکانات آن هستیم. فروش ساعت‌های هوشمند در یک سال گذشته رشدی 35 درصدی را تجربه کرده و هواوی هم به عنوان دومین برند در بازار دستبند‌ها و ساعت‌های هوشمند نقش پررنگی در این زمینه داشته است. در ادامه این مقاله به دلایل موفقیت این بازار و فناوری های ساعت های هوشمند هواوی خواهیم پرداخت.

باید در نظر داشت دیگر ساعت‌های هوشمند کالایی لوکس محسوب نشده و امروزه نقش یک مربی ورزشی و دستیار سلامت را برای کاربران بازی می‌کنند. بالا رفتن دوام باتری هم موجب شده استفاده از آنها کاربردی‌تر شود.

همچنین آمارهای مؤسسه تحلیلی Counterpoint نشان می‌دهد در سه ماهه اول سال 2021 میلادی بازار ساعت‌های هوشمند رشدی 35 درصدی را نسبت به سال قبل تجربه کرده است.

اما در این میان براساس گزارشات این موسسه، هواوی توانسته 8.4 درصد از این بازار را مال خود کند و بعد از اپل در رده دوم قرار بگیرد. از طرفی دیگر هواوی بزرگ‌ترین شرکت چینی در زمینه ساعت‌های هوشمند محسوب شده و جایگاه اول فروش در بازار چین را هم برای خود محفوظ نگه داشته است.

بهره‌گیری از قابلیت‌های نرم‌افزاری در کنار سخت‌افزار اختصاصی و فناوری های جذاب در حوزه ساعت های هوشمند، کارایی آنها را افزایش داده و موجب موفقیت هواوی در این بازار شده است.

اگر بخواهیم نگاهی به محصولات این شرکت داشته باشیم یکی از عوامل موفقیت این شرکت در زمینه بازار ساعت‌های هوشمند به محصولی جذاب یعنی ساعت پرطرفدار Watch GT2  برمی‌گردد. به‌طوری‌که این شرکت 6.76 میلیون دستگاه از این ساعت هوشمند را آن هم در بازار چین فروخته است.

علاوه بر این هواوی بخش نرم‌افزاری ساعت‌های هوشمند را هم هدف گرفته و قصد دارد تحول بزرگی در این زمینه ایجاد کند. استفاده از سیستم‌عامل اختصاصی هارمونی گامی بزرگ در این زمینه محسوب می‌شود. ناگفته نماند هواوی در نظر دارد در جریان رویداد 12 خرداد خود محصولات جدیدی را بر مبنای سیستم‌عامل اختصاصی هارمونی معرفی کند که انتظار می‌رود یکی از این محصولات ساعت‌های هوشمند سری Watch 3 باشد.

علاوه بر این هواوی قصد دارد به روند بروزرسانی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ساعت‌های هوشمند خود از جمله  HUAWEI Watch 3 ادامه دهد تا بتواند پله‌های ترقی را در زمینه گجت‌های پوشیدنی با سرعت هر چه تمام طی کند.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!