نتایج اولین تست‌ها از عملکرد نسخه بتای سیستم عامل هارمونی هواوی؛ سریع و بهینه اخبار

نتایج اولین تست‌ها از عملکرد نسخه بتای سیستم عامل هارمونی هواوی؛ سریع و بهینه

اولین نسخه بتای سیستم‌عامل هارمونی 2.0 طی هفته‌ای که گذشت برای توسعه‌دهندگان هواوی منتشر شد. نتایج حاصل‌شده از نحوه عملکرد این سیستم‌عامل دیدگاه کاملاً مناسبی را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. اخیراً یکی از همین توسعه‌دهندگان نتایج تست و بررسی سیستم‌عامل هارمونی هواوی را منتشر کرده که در آن به بررسی عملکرد هارمونی در بخش گیمینگ اشاره دارد و نتایج، از بهبود کارایی و عملکرد این سیستم‌عامل در برابر EMUI حکایت دارد.

در حال حضور حدود 19 دستگاه، از گوشی هوشمند گرفته تا تبلت و تلویزیون در لیست دریافت‌کنندگان نسخه بتای این سیستم‌عامل قرار گرفته‌اند و این یعنی می‌توان به خوبی عملکرد آن را بر روی دستگاه‌های مختلف مشاهده و اطلاعات مورد نیاز را به‌راحتی استخراج کرد.

استفاده از یک سیستم‌عامل جدید بر روی دستگاه‌هایی که در طول روز بیشترین استفاده را از آنها داریم کمی هیجان‌انگیز و البته تجربه‌ای جالب خواهد بود، خصوصاً اینکه سیستم‌عامل آن اندروید نباشد. هارمونی حاصل تلاش 5 ساله یک تیم بزرگ نرم‌افزاری برای توسعه پلتفرمی است که حداکثر کارایی سخت‌افزار دستگاه‌ها را در اختیار گرفته و بتواند به راحتی جایگزین سیستم عامل اندروید شود.

گفتیم که نسخه بتای HarmonyOS 2.0 جدیداً در اختیار توسعه‌دهندگان منتخب و کاربرانی که در هواوی ثبت‌نام کرده‌اند قرار گرفته است. به‌زودی شاهد انتشار نتایج عملکرد هارمونی خواهیم بود نتایجی که می‌تواند عملکرد سیستم‌عامل هواوی را به چالش بکشد.

گزارشات حاکی است با اینکه رابط کاربری این سیستم‌عامل بسیار نزدیک به EMUI 11 است ولی در زمینه ظاهری آن شاهد تغییرات کمی نسبت به نسل قبلی هستیم. علاوه بر این تغییرات، هواوی تلاش کرده کارایی و پایداری سیستم‌عامل HarmonyOS2.0 Beta را بهبود بخشیده و قابلیت‌های آن را ارتقا دهد.

تست سیستم عامل هارمونی هواوی

اخیراً یکی از توسعه‌دهندگان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی Weibo نتایج خود از بررسی‌ها و تست سیستم‌عامل هارمونی را منتشر کرده که در نوع خود جالب است. در این تست از گوشی Mate X2 که به نسخه سوم بتای هارمونی 2.0 مجهز است، استفاده شده و عملکرد آن با گوشی Mate 40 Pro که از رابط کاربری EMUI بهره می‌برد مقایسه گردیده است.

بغیر از اینکه نتایج اولیه این آزمون از افزایش سرعت راه اندازی سیستم‌عامل هارمونی نسبت به EMUI حکایت دارد بخش دیگری از آزمون به عملکرد این دو گوشی در اجرای بازی‌ها اشاره داشته و با نتایج جالبی همراه است.

در این آزمون عملکرد این دو گوشی در اجرای بازی‌هایKing of Glory  و  Peace Elite HDR مورد بررسی قرار گرفته که نشان از برتری بی چون و چرای سیستم‌عامل هارمونی نسبت به EMUI آن هم در زمینه‌هایی مانند افزایش نرخ فریم بازی و کاهش مصرف انرژی دستگاه دارد.

علاوه بر این توسعه‌دهندگان دیگری هم نسبت به اجرای بازی‌های متفاوت بر روی گوشی Mate X2 با سیستم‌عامل هارمونی 2.0 اقدام کرده‌اند که می‌توان به بازی‌هایHonor of Kings و Peace Elite اشاره نمود. نتایج این بازی‌ها هم خیره کننده بوده و امتیازات بسیار بالایی برای دو فاکتور ultimate picture quality و  HDR anti-aliasing mode ثبت گردیده است.

توسعه‌دهندگان به اجرای روان سیستم‌عامل هارمونی 2.0 و پایداری بالاتر آن نسبت به EMUI 11 در کنار مصرف کم باتری در جریان تست‌های مختلف اذعان داشته‌اند.

البته باید در نظر داشت که عملکرد کلی هارمونی او اس تغییرات محسوسی نکرده و دلیل آن هم بیشتر به خاطر تمرکز تیم‌ سازنده بر روی ارتقای مرحله به مرحله این سیستم‌عامل و افزایش تدریجی کارآیی آن است.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!