رابط کاربری EMUI 11 چه امکانات جدیدی برای تبلت‌های هواوی به ارمغان می‌آورد؟ مقاله و آموزش

رابط کاربری EMUI 11 چه امکانات جدیدی برای تبلت‌های هواوی به ارمغان می‌آورد؟

از شما دعوت می‌کنیم که پیش از آنکه به جزئیات امکانات رابط کاربری EMUI 11 در تبلت‌های هواوی بپردازیم، بیایید تا نگاهی کلی به ویژگی‌های اصلی بیندازیم. همراه ما باشید.

هواوی در رابط کاربری جدید خود یعنی EMUI 11 از فناوری توزیع‌شده استفاده کرده است. این همان فناوری کلیدی است که اساس طراحی سیستم عامل اختصاصی هواوی یعنی Harmony OS را نیز تشکیل می‌دهد.

رابط کاربری EMUI 11 با حذف محدودیت‌های فیزیکی سخت‌افزاری، دستگاه‌ها و سناریوها را به شکلی جدید و طبیعی به یکدیگر متصل می‌کند و تجربه کاربری متفاوتی را ارائه می‌دهد که بسیاری از دستگاه‌ها و برنامه‌ها به صورت انفرادی قادر به ایجاد آن نیستند.

جالب است بدانید که هواوی در طراحی این رابط کاربری نتیجه تحقیقات فاکتورهای انسانی خود را بر روی بیش از 100 سناریوی مختلف اعمال کرده است تا تجربه تعاملی جدید و جذابی از لحاظ بصری، صوتی و لمسی به کاربران منتقل گردد.

 

EMUI 11 هواوی

ویژگی جدید Multi-screen Collaboration این امکان را به شما می‌دهد که برنامه‌های گوشی موبایل خود را به صورت تمام صفحه بر روی تبلت خود نمایش دهید و همزمان با نمایش تصویر گوشی بر روی نمایشگر بزرگتر، به کار با برنامه‌های دیگر روی آن بپردازید.

از دیگر امکانات رابط کاربری EMUI 11 هواوی این است که، در بخش اکوسیستم برنامه‌ها، نرم‌افزار Notepad نه تنها بهتر به نظر می‌رسد بلکه حالا به صورت مستقیم با گوشی و دوربین در ارتباط است. همچنین امکان رمزگذاری بر روی یادداشت‌های مهم فردی نیز به امکانات آن اضافه شده است.

در قسمت نوشتار با قلم، برنامه‌های بیشتر و باکیفیت‌تری برای تبلت‌های هواوی بهینه‌سازی شده‌اند که شامل Zen Brush 3 ، Flipaclip ، Noteshelf و … می‌شوند.

عرضه امکانات EMUI 11 هواوی

Table of Contents

ارتقای سیستم اصلی مهم ترین امکانات رابط کاربری EMUI 11

هواوی معتقد است که طراحی خوب یک محصول باید ترکیبی از علم و هنر باشد. هواوی با ادغام تحقیقات عوامل انسانی در طراحی EMUI به کاربران اجازه‌ می‌دهد تا نه تنها از زیبایی بصری این فناوری لذت ببرند بلکه در تعامل با این رابط کاربری راحت‌تر باشند.

در ادامه به برخی از ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی می‌پردازیم که نتیجه ادغام این تحقیقات ارزشمند در رابط کاربری EMUI 11 هستند.

میکرو انیمیشن‌های شخصی‌سازی‌شده و پویا

در EMUI 11 حرکت آیکون‌ها و نمادها به وسیله میکرو انیمیشن‌های جدید و مبتکرانه نمایش داده می‌شوند که باعث می‌گردد تا هر کار ساده‌ای از شماره‌گیری گرفته تا انتخاب برای نشانه‌گذاری، جذاب و سرگرم‌کننده به نظر برسد.

حباب‌های سه بعدی شناور هنگام شارژ

هربار که دستگاه به شارژر متصل می‌شود حباب‌های شناوری بر روی صفحه ظاهر می‌شوند. موقعیت، اندازه و سرعت حباب‌های شارژ از طریق یک فرایند طراحی چند مرحله‌ای واقعی‌تر و واضح‌تر نشان داده می‌شود.

انیمیشن‌های طولانی مدت ا

هواوی در طراحی افکت‌های حرکتی EMUI 11 مانند انیمیشن‌های بلندمدت از تکنیک‌های صنعت فیلم‌سازی الهام گرفته است. این نوع طراحی این امکان را به کاربران می‌دهد تا هنگام حرکت بین صفحات مختلف روی دستگاه خود، تجربه بصری روان‌تر و جستجوی کارآمدتری داشته باشند.

ژست حرکتی سوایپ (Swipe) نرم‌تر و روان‌تر

طراحان EMUI 11 یک مفهوم فنرمانند را در سیستم تعامل ایجاد کرده‌اند که به میزان لمس حساس است و با هر بار لمس احساس واقعی‌تری را منتقل می‌کند. همچنین با کشیدن و حرکت بین صفحات مکث مناسبی (در حدود 16 میلی‌ثانیه) ایجاد می‌شود تا تجربه عملیاتی نرم‌تر و طبیعی‌تری را به شما ارائه دهد.

امکانات جدید رابط کاربری EMUI 11 هواوی

بازگشت سریع و آسان به عقب

در دستگاه‌ها و نسخه قبلی EMUI برای انجام ژست حرکتی جهت بازگشت به عقب، باید انگشت خود را به لبه‌های کناری نمایشگر می‌رساندید و پس از لمس کناره‌ها به سمت مرکز صفحه می‌کشیدید. این کار در نسخه جدید بسیار راحت‌تر شده است. به طور مثال هنگام مرور تصاویر، با لمس صفحه و کشیدن انگشت‌تان به سمت پایین به صفحه قبلی بر می‌گردید.

ژست حرکتی بزرگنمایی عکس

برای بزرگنمایی یا کوچک کردن یک عکس، آن را با انگشتان دو دست خود لمس کنید تا همه جزئیات عکس های خود را ببینید. افکت فنر مانندی که در بالا نیز در مورد آن صحبت شد در اینجا به گالری تصاویر نیز اضافه شده است و باعث می‌شود وقتی برای تغییر سایز عکس دست خود را از روی آن برداشتید، تغییر مورد نظر به شکل پویاتری انجام شود.

دفتر کاری هوشمند با بهره‌وری بیشتر از مهمترین امکانات رابط کاربری EMUI 11 هوآوی برای شاغلین

در محیط‌های کاری، کاربران اغلب با چندین دستگاه مشغول به کار هستند و بیشتر اوقات دستگاه‌ها، مستقل از یکدیگر و به شکلی ناکارآمد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

رابط کاربری EMUI 11 با استفاده از فناوری توزیع‌شده موانع سخت‌افزاری بین دستگاه‌های محل کار را از بین می‌برد و به کاربران اجازه می‌دهد تا از طریق قابلیت Multi-screen Collaboration به راحتی در میان چندین صفحه به کار بپردازند.

امکانات رابط کاربری EMUI 11 هواوی در تبلت ها

قابلیت Multi-screen Collaboration از جذاب ترین امکانات رابط کاربری EMUI 11

قابلیت همکاری چندصفحه‌ای (Multi-screen Collaboration) در نسخه قبلی رابط کاربری EMUI نیز وجود داشت؛ اما در نسخه یازدهم بروزتر و بسیار کامل‌تر شده است. این قابلیت صفحه‌های دستگاه‌های مختلف هواوی را ادغام می‌کند به شکلی که اشتراک‌گذاری در همه دستگاه‌ها امکان‌پذیر می‌شود.

با کمک این قابلیت می‌توانید از روی تبلت خود با گوشی موبایلتان کار کنید همچنان که از سخت‌افزارهای تبلت مانند نمایشگر، بلندگو، کیبورد و قلم برای افزایش بهره‌وری استفاده می‌کنید.

امکانات EMUI 11 در تبلت ها

یکی از تغییرات جالب قابلیت در این نسخه این است که می‌توانید با استفاده از Multi-screen Collaboration یکی از برنامه‌های گوشی خود را روی تبلت نشان دهید و همزمان بر روی گوشی به بررسی یا کار با برنامه‌های دیگر بپردازید. همچنین در این حالت می‌توانید مطمئن باشید اعلانات، پیام‌ها و تماس‌های دریافتی گوشی موبایل شما هیچ خللی در نمایش محتوا روی تبلت‌تان ایجاد نخواهد کرد.

با وجود این قابلیت، دستگاه‌های با صفحه نمایش بزرگتر برای افزایش بهره‌وری و دستگاه‌های با نمایشگر کوچکتر برای حفاظت بیشتر از حریم خصوصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هوآوی Multi-window 

امروزه کاربران گوشی موبایل به سمت ابزارهایی با توانایی تحرک بهتر، قابلیت‌های چندوظیفه‌ای و ابزارهای تعاملی مناسب تمایل پیدا کرده‌اند. در این راستا هواوی متعهد شده است تبلت‌هایی بسازد تا نیاز‌های روز مشتریانش را برآورده کند.

ویژگی چند پنجره‌ای Multi-window برای ساده‌سازی مراحل خسته‌کننده سوئیچ کردن بین برنامه‌ها طراحی شده است. برای فعال کردن این ویژگی انگشت خود را از سمت راست صفحه نمایش به سمت داخل بکشید تا به پنل کناره صفحه دسترسی پیدا کنید. از لیست میان‌برها دو برنامه را انتخاب کنید و آنها را لمس کنید، نگه دارید و به صفحه اصلی بکشید تا ویژگی چندپنجره‌ای آغاز شده و هر دو برنامه به شکل همزمان نشان داده شود.

همچنین پنجره‌های‌ شناور (Floating Window) در کنار ویژگی چندپنجره‌ای برای ارائه بی‌وقفه سرگرمی و کارایی بیشتر در هنگام کار کردن طراحی شده‌اند. تبلت‌های هواوی که رابط کاربری EMUI 11 را اجرا می‌کنند اکنون به کاربران اجازه‌ می‌دهند تا از قسمت بالای ویژگی چند‌پنجره‌ای، دو پنجره شناور را به صفحه اصلی اضافه کنند. حال کاربر چه در حال بازی کردن باشد یا در حال دیدن فیلم، می‌تواند بدون خروج از پنجره فعلی سریعاً به پیام‌های موجود در پنجره شناور پاسخ دهد.

قابلیت رابط کاربری EMUI 11 هواوی

این ویژگی برای وظایف اداری مانند خواندن یا ویرایش فایل‌ها، پاسخ دادن به پیام‌ها، انجام محاسبه با ماشین حساب، گشتن در موتور جستجو و … بسیار مناسب است.

شما به طور همزمان می‌توانید حداکثر تا دو پنجره شناور را باز کنید؛ اما این امکان وجود دارد تا 10 برنامه را به صورت آماده به کار و کوچک شده در حباب پنجره‌های شناور ذخیره کنید تا به راحتی بین آنها جا‌به‌جا شوید.

طراحی جدید برنامه دفترچه یادداشت (Notepad)

با طراحی مجله مانند نرم‌افزار Notepad، تشخیص و دسترسی به یادداشت‌ها آسان است. موضوع هر یادداشت به صورت برجسته نمایش داده شده و همچنین پیش‌نمایش محتوا با شفافیت 38% به طراحی اضافه شده است.

وقتی همه یادداشت‌ها بر اساس دسته‌بندی نمایش داده می‌شوند رنگ پس‌زمینه، ظاهری گرادیان‌مانند به خود می‌گیرد.

ویرایش مشترک دفترچه یادداشت 

با کمک این ویژگی می‌توانید با دوربین گوشی هوشمند هواوی عکس بگیرید و مستقیماً آن را به یادداشتی که روی تبلت هواوی در حال ویرایش آن هستید اضافه کنید. برای این کار می‌بایست Multi-screen Collaboration فعال باشد، هر دو دستگاه با شناسه هواوی یکسان وارد شده باشند و به شبکه Wi-Fi مشابهی متصل باشند.

امکاناتEMUI 11

اسکن کردن برای استخراج و ایجاد متن از دیگر ویژگی های کاربردی و امکانات رابط کاربری EMUI 11 هوآوی

نرم‌افزار Notepad اکنون به ویژگی اسکن اسناد (Scan Document) مجهز است و به شما این امکان را می‌دهد تا از دوربین گوشی برای اسکن مدارک و اسناد استفاده کنید.

همچنین ویژگی استخراج متن (Extract Text) به شما اجازه می‌دهد تا متن چاپ شده را راحت‌تر ویرایش کنید. سپس می‌توانید از متن مورد نظر با فرمت‌های متنوعی مانند PDF، Word، TXT، HTML یا سایر قالب‌های فایل خروجی بگیرید و با دیگران به اشتراک بگذارید.

محافظت جداگانه برای یادداشت‌ها  از امکانات رابط کاربری EMUI 11 هوآوی برای حفظ حریم شخصی کاربران

علاوه بر ویژگی قفل برنامه که در اکثر گوشی‌ها موجود است، نرم‌افزار رابط کاربری EMUI 11 به کاربر امکان قرار دادن قفل محافظ بر روی هر کدام از یادداشت‌ها را به صورت جداگانه می‌دهد. این یادداشت‌های محافظت شده تنها پس از احراز هویت کاربر به نمایش در‌می‌آیند.

ضمناً امکان همگام‌سازی این یادداشت‌ها بین چند دستگاه گوشی و تبلت که با یک شناسه Huawei یکسان وارد شده‌اند وجود دارد.

نرم‌افزار WPS ابزاری با بهره‌وری بالا از کاربردی ترین امکانات رابط کاربری EMUI 11 هوآوی

Huawei با نرم‌افزار WPS Office به صورت مشترک همکاری می‌کند تا تجربه ویرایش محتوا را برای کاربران خود بهبود بخشند. این نرم افزار به خوبی در تبلت‌های هواوی قابل دسترسی است تا بتوانید فایل‌های آفیس (ورد، اکسل و…) خود را به راحتی مشاهده و مدیریت کنید.

ویرایش چند سند در یک صفحه

در محیط کار، کاربران معمولاً باید بیش از یک سند را به صورت همزمان اداره کنند. صفحه نمایش بزرگتر تبلت‌ها برای مرور یا ویرایش چندین اسناد در یک صفحه مناسب هستند. به عنوان مثال می‌توان یک فایل متنی در سمت چپ و یک پرزنتیشن در سمت راست صفحه را مجسم کرد.

همچنین کاربران می‌توانند به سرعت از طریق ابزارک سمت راست بین اسناد مختلف WPS جابجا شوند. در این روش، برای کارآیی و بهره‌وری بیشتر می‌توان تا حداکثر 50 سند را به طور همزمان باز کرد.

امکانات EMUI 11 هواوی

نرم‌افزار Noteshelf

این نرم‌افزار یکی از برنامه‌های قدرتمند برای نوشتن با قلم است که ویژگی‌های قدرتمندی را ارائه می‌دهد. علاوه بر ابزارهای معمول مانند انواع برس، رنگ و ضخامت این نرم‌افزار امکان درج تصاویر در متن را نیز ارائه می‌دهد.

از ویژگی‌های جذاب نرم‌افزار Noteshelf می‌توان به Lasso اشاره کرد که اجازه می‌دهد کاربران مناطق دلخواهی از صفحه را انتخاب کرده و به اطراف منتقل کنند. همچنین ویژگی Shape امکان تبدیل یک طرح تصادفی به یک شکل استاندارد خاص را ارائه می‌دهد.

Zen Brush 3؛ نرم‌افزار طراحی با قلم 

هم‌اکنون برنامه محبوب و بی‌نظیر طراحی و نقاشی با قلم Zen Brush 3 در AppGallery هواوی برای دانلود در دسترس است. این نرم‌افزار می‌تواند اثر قلم‌مو بر روی کاغذ را به خوبی تقلید کند و نتیجه به قدری واقعی است که مانند نقاشی بر روی یک تکه کاغذ به نظر می‌رسد.

امکانات رابط کاربری EMUI 11

FlipaClip؛ برنامه ساخت انیمیشن با قلم 

برنامه FlipaClip ابزارهای مختلف نقاشی و امکان ویرایش پیچیده محتوا در لایه‌های مختلف را به کاربران ارائه می‌دهد. با استفاده از ابزارهایی با کارکرد آسان و راحت، آنها می‌توانند تک تک فریم‌های انیمیشن را با قلم ایجاد و ویرایش کنند.

امکانات رابط کاربری EMUI 11 هواوی

با حضور همه این قابلیت‌ها، می‌توان گفت که هم‌اکنون کار کردن با تبلت‌های مبتنی بر EMUI 11 هواوی، تحولی شگرف داشته‌اند و بهترین کارایی و امکانات را به صاحبان خود ارائه می دهند.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!