پاسخ به چند سوال مهم در مورد گوشی هواوی نوا 8 مقاله و آموزش

پاسخ به چند سوال مهم در مورد گوشی هواوی نوا 8

هواوی nova 8 یک گوشی هوشمند میان‌رده است که با مشخصات و قیمت مناسب خود می‌تواند گزینه جذابی برای بسیاری از کاربران باشد. اما اگر می‌خواهید با این عضو محبوب خانواده نوا بیشتر آشنا شوید بهتر است با ما در  ادامه این مطلب همراه شوید تا پاسخ چند پرسش پرتکرار در مورد گوشی نوا 8 را با هم مرور کنیم.

محبوب‌ترین گوشی‌های بازار محصولاتی هستند که بتوانند انتظارات کاربران را با قیمتی منطقی برآورده کنند. گوشی nova 8  هم یکی از محصولات میان‌رده هواوی است که بالاترین کارایی به قیمت را در میان اسمارت‌فون‌های هم‌رده ارائه می‌کند. در واقع این گوشی یک پرچم‌دار در لباس میان‌رده به حساب می‌آید که قادر است نیاز کاربران با هر سلیقه‌ای را پاسخ دهد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا برخی از پرسش‌های پر تکرار درباره این گوشی را بررسی کنیم.

گوشی نوا 8 چه مشخصات سخت‌افزاری دارد؟

شاید بتوان از مهم‌ترین مشخصات گوشی نوا 8 به دوربین قدرتمند در کنار نمایشگر OLED و پشتیبانی از شارژ سریع 66 وات اشاره کرد. نوا 8 به نمایشگر 6.57 اینچی نوع OLED مجهز شده که وضوح آن 2340 در 1080 پیکسل یا FHD+ بوده و نرخ تازه‌سازی پنل نیز به 90 هرتز می‌رسد.

تراشه HUAWEI Kirin 820E به عنوان قلب تپنده نوا 8 انجام وظیفه می‌کند. این تراشه، دارای مشخصاتی همچون هسته‌های پردازشی پرقدرت Cortex-A76 و کم‌مصرف Cortex-A55 در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G57 MP6 است. علاوه بر این 8 گیگابایت حافظه رم در کنار 128 گیگابایت حافظه داخلی فضای مناسبی برای اجرای نرم‌افزارها و ذخیره‌سازی اطلاعات در اختیار کاربران قرار داده است.

باتری 3800 میلی‌آمپر ساعتی انرژی این گوشی را تامین می‌کند که در کنار یک شارژر 66 واتی می‌توان در مدتی بسیار کوتاهباتری این گوشی را شارژ کرد.

دوربین گوشی نوا 8 چه ویژگی‌هایی دارد؟

در پشت دستگاه ماژول دوربین بیضی شکل چهار سنسور دوربین را در خود جای داده که شامل سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9، سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و دیافراگم f/2.4 و سنسورهای ماکرو و تشخیص عمق هر دو با وضوح 2 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/2.4 است. یک سنسور 32 مگاپیکسلی هم وظیفه تهیه تصاویر سلفی را برعهده دارد.

سنسور 64 مگاپیکسلی در ترکیب دوربین‌ نوا 8 می‌تواند جدای از ثبت تصاویر HD با رنگ‌های زنده و جزئیات بالا، با تکیه بر قابلیت‌های هوش مصنوعی و تجمیع پیکسل 4 به یک، از محیط‌های روشن گرفته تا کم‌نور، بهترین تجربه از عکس‌برداری را در سطح یک میان‌رده ارائه نماید.

هواوی به عنوان یکی از سردم‌داران افزودن فناوری‌های وابسته به هوش مصنوعی به گوشی‌های هوشمند، این قبیل ویژگی‌ها را به سنسور اصلی محدود نکرده و سایر سنسورها هم از هوش مصنوعی HUAWEI و پردازش تصاویر بهره می‌برند. افکت‌های بی‌نظیر بوکه نیز از توجه هواوی خارج نشده‌اند تا بتوان با شناسایی صحیح داده‌های عمق‌میدان از طریق سنسور depth، سوژه را در مرکز توجه تصویر قرار داده و پس زمینه را با الگوریتم‌های AI به بهترین نحو و بسیار نزدیک به استفاده از لنزهای عکاسی حرفه‌ای، محو کرد.

سنسور ماکرو هم در ماژول دوربین nova 8 تعبیه شده تا برای عکاسی‌ از سوژه‌های نزدیک با جزئیات بالا، تنها به فاصله‌ای 4 سانتی‌متری با سوژه نیاز داشته باشید و بدین شکل، به دنیای عناصر کوچک اطرافتان قدم بگذارید.

عکاسی سلفی و هوش مصنوعی

عکاسی سلفی به لطف استفاده از سنسور 32 مگاپیکسلی در هواوی نوا 8، تصاویری با غنای رنگ و جزئیات بالا به ثبت می‎رساند. همچنین باید اضافه کرد که بکارگیری حالت Super Night Selfie 2.0 در عکاسی سلفی می‌تواند بهترین تنظیمات و افکت‌های لازم را برای سطح پوست یا افزایش جزئیات پس زمینه ایجاد کند. استفاده از این قابلیت در کنار الگوریتم‌های هوش مصنوعی قدرتمند برای حذف بازتاب روی شیشه‌ها از تصویر، سبب می‌شود در انواع سناریوها و شرایط محیطی پرنور یا تاریک، بهترین تجربه عکاسی سلفی را داشته باشید.

باید اضافه کرد که nova 8 علاوه بر ویژگی‌های برجسته دوربین در بخش نرم‌افزاری و سنسورها، از حیث سخت‌افزاری نیز به مشخصاتی قدرتمند مجهز شده است. این گوشی با موتور پردازش تصویر Kirin ISP 5.0 می‌تواند به شکل قابل‌توجهی نوردهی تصویر را افزایش و نویز آن را کاهش دهد تا در نتیجه با عکسی بسیار واضح حتی در محیط‌های تاریک روبرو باشید.

نوا 8 در چه رنگ‌هایی عرضه می‌شود؟

هواوی nova 8 در مجموع تفاوت‌های قابل توجهی  در مقایسه با گوشی‌های میان‌رده موجود در بازار دارد. این تفاوت‌ها با تلفیق برخی مشخصه‌های پرچمدار نظیر بدنه پشتی شیشه‌ای با طراحی ماژول دوربین متفاوت، ظاهری زیبا در کنار کاربری آسان‌تر را ایجاد کرده که همواره حس مثبتی از استفاده از دستگاه را به کاربر القا می کند. این گوشی در رنگ طلایی براق به بازار عرضه شده است.

 قیمت HUAWEI nova 8 چقدر است؟

گوشی جذاب هواوی nova 8 با قیمتی در حدود 540 دلار در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد که در کشورمانیز می‌توان را در دسته گوشی‌های میان رده قرار دارد. این گوشی هوشمند با 18 ماه گارانتی و در ایام طرح‌های ویژه به همراه یک پاور بانک هدیه به دست خریداران می‌رسد.

جمع‌بندی

گوشی نوا 8 با ویژگی‌های شاخصی همچون طراحی ظاهری باکیفیت در کنار سیستم شارژ ‌سریع 66 واتی و نمایشگر 90 هرتزی با پشتیبانی از محتوای HDR همراه با دوربین‌های باکیفیت برای عکاسی با جزئیات بالا حتی در نور کم و سخت‌افزار قدرتمند در دسته بهترین میان‌رده‌های بازار قرار می‌گیرد که با قیمت مناسب خود به محصولی با ارزش برای خرید تبدیل شده است.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!