اولین لپ‌تاپ هواوی با پردازنده ARM معرفی شد اخبار

اولین لپ‌تاپ هواوی با پردازنده ARM معرفی شد

بدون شک لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای برپایه ARM را باید آینده ابزارهای مورد نیاز کاربران برای انجام فعالیت‌های روزانه دانست. به تازگی یک فروشگاه آنلاین چینی مشخصات لپ‌تاپ هواوی جذابی را منتشر کرده و آن را در لیست خود قرار داده که از تراشه Kirin 990 استفاده می‌کند. با این اوصاف باید این محصول را اولین لپ تاپ هواوی با پردازنده AMD بدانیم.

با اعلان رسمی هواوی در آخرین روزهای سال 2020 این شرکت وارد حوزه لپ‌تاپ‌های با پردازنده ARM شد و برای تحقق این ایده مهم و جذاب، چه پردازنده‌ای بهتر از Kirin 990 که پیش‌ از این عملکرد عالی خود در محصولات دیگر شرکت را به خوبی نشان داده است.

در همین راستا هواوی اولین لپ تاپ هواوی با پردازنده AMD خود را با نام HUAWEI Qingyun L410 به صورت رسمی عرضه نموده که در حال حاضر امکان خرید آن تنها در چین و از سوی نهادهای دولتی وجود دارد. البته این لپ‌تاپ هنوز توسط شرکت به عنوان یک محصول عمومی معرفی نشده ولی نکات جالبی در مورد آن وجود دارد که نشان می‌دهد هواوی برنامه بزرگی را برای توفیق در این حوزه تدارک دیده است.

بنابر اطلاعات اعلام شده در فروشگاه JD، این لپ‌تاپ از تراشه پردازشی بر پایه ARM مشهور شرکت یعنی HiSilicon Kirin 990 استفاده نموده که در کنار آن 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه SSD قرار می‌گیرد. نکته جالب دیگر در مورد این لپ‌تاپ عرضه آن به دو صورتِ با و بدون سیستم‌عامل است.

برخلاف بسیاری از محصولات این گروه که برای خانواده اپل از نسخه ویژه سیستم‌عامل مک و برای دیگر محصولات که از ویندوز 10 بر پایه ARM استفاده می‌کنند، هواوی از سیستم‌عامل بومی UOS استفاده نموده که توزیعی اختصاصی بر پایه لینوکس است.

البته باید انتظار داشت که پس از گذشت چند ماه بروزرسانی بر پایه سیستم‌عامل هارمونی برای این لپ‌تاپ عرضه تا بتوان این محصول را نیز به پلتفرم جذاب 1+8+n هواوی ملحق نمود.

لپ تاپ هواوی با پردازنده AMD

طبق اطلاعاتی که در وبسایت JD آمده در لپ تاپ هواوی با پردازنده AMD از یک وب‌کم مخفی شده در دکمه‌های کیبورد استفاده نموده و از نمایشگر 14 اینچی با رزولوشن 2K و نسبت تصویر 3:2 استفاده می‌کند. همچنین هواوی از سیستم خنک‌سازی ویژه داخلی Shark Gray استفاده نموده که با مدیریت هوشمند خود می‌تواند گرمای تراشه پردازنده دستگاه را به صورت موثری منتقل کرده و کارایی آن را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

این لپ‌تاپ تنها 1.49 کیلوگرم وزن داشته و ضخامت آن نیز 15.9 میلی‌متر است که با بدنه‌ای کاملاً فلزی به رنگ خاکستری فضایی ساخته و کیفیت ساختی بالا، در حد دیگر محصولات هواوی مانند سری MateBook را ارائه خواهد نمود.

در انتها باید به این موضوع اشاره کنیم که نسخه بدون سیستم عامل این لپ‌تاپ به قیمت 8،181 یوآن معادل 1،276 دلار و نسخه با سیستم‌عامل آن نیز 8،944 یوآن (معادل 1،395 دلار) برای فروش ارائه شده است.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!