مقایسه ایربادهای هواوی Freebuds Pro و Freebuds 4؛ کدام‌یک برای شما مناسب‌تر است؟ مقاله و آموزش

مقایسه ایربادهای هواوی Freebuds Pro و Freebuds 4؛ کدام‌یک برای شما مناسب‌تر است؟

این روزها استفاده از هدفون‌های بی‌سیم TWS در میان کاربران خصوصاً قشر جوان رایج شده و از این رو میل به خرید ایرباد هم افزایش یافته است. دو هدفون محبوب هواوی، یعنی FreeBuds 4 و FreeBuds Pro جزء جدیدترین محصولات این شرکت به حساب می‌آیند که هرکدام با قابلیت‌ها و امکانات خاص خود از محبوبیت فراوانی میان علاقه‌‌مندان به دنیای دیجیتال برخوردارند. در ادامه این مطلب سعی شده به مقایسه ایربادهای هواوی یعنی FreeBuds 4 و FreeBuds Pro محصول پرداخته شود.

مقایسه ایربادهای هواوی؛ هدفون‌های FreeBuds Pro و FreeBuds 4 هواوی از نظر طراحی

هواوی، فری بادز پرو را جمع و جورتر از فری بادز 4 طراحی کرده اما با این حال برخی جزئیات نظیر افزایش وزن ایربادها از 4.1 گرم به 6.1 گرم و همچنین استفاده از ارگونومی بهتر در طراحی هدفون فری بادز پرو، موجب شده تا کار با این محصول تا حدودی در استفاده‌های طولانی مدت راحت‌تر باشد. هواوی در هر دو محصول از پلاستیک استفاده کرده‌‌ اما کیس نگهدارنده فری بادز 4 را سبک‌تر طراحی کرده و توانسته محصولی را تولید کند که برای جابجایی بسیار مناسب‌تر باشد. محفظه نگهدارنده هواوی فری بادز 4 تنها 38 گرم وزن داشته و این وزن برای نسخه پرو فری بادز به 60 گرم می‌رسد.

مقایسه ایربادهای هواوی

مقایسه ایربادهای هوآوی از نظر مقایسه قابلیت‌ها و امکانات

وجود قابلیت حذف نویز یکی از نیازهای مبرم برای هدفون‌های بی‌سیم محسوب می‌شود که به کاربر کمک می‌کند حتی در محیط‌های شلوغ و پر سر و صدا نیز کیفیت صدای خوبی را تجربه کند. اما هواوی در محصولات خود از یک فناوری اختصاصی و مدرن برای این کار استفاده می‌کند که می‌تواند تعریفی جدید از ANC تلقی شود. این محصول به فناوری Intelligent Dynamic ANC مجهز شده است. این فناوری ابتکاری و البته منحصر‌به‌فرد را می‌توان اولین سیستم حذف نویز دینامیکی هوشمند در جهان دانست.

هواوی با معرفی فناوری Intelligent Dynamic ANC نیاز کاربران را مورد توجه قرار داده و بزرگترین هدف این فناوری را هم شنیدن موسیقی با کیفیت بسیار بالا بدون مزاحمت صداهای اضافی محیط بیان کرده است. در واقع با بهره‌گیری از Intelligent Dynamic ANC شنیدن موسیقی یا صدای مخاطب هنگام مکالمه بسیار با کیفیت‌تر خواهد بود.

با وجود اینکه هر دو هدفون فناوری حذف نویز فعال (ANC) را ارائه می‌کنند اما بهبودهایی که هواوی در فری بادز پرو اعمال کرده، موجب شده این محصول از برادر جدیدتر خود یعنی فری بادز 4 در زمینه نویز کنسلینگ بهتر عمل کند.

مقایسه ایربادهای هوآوی یعنی، هدفون FreeBuds 4 و FreeBuds Pro هواوی نشان می‌دهد، جدای از بهبود عملکرد حذف نویز در فری بادز نسخه پرو، این هدفون بی‌سیم از سنسورهای لمسی بهتر با بازخورد سریع‌تر نیز برخودار است.

بر خلاف نسخه FreeBuds 4، هواوی به گواهی IPX4 مقاومت در برابر پاشش آب و نفوذ مایعات یا تعریق بدن به درون محفظه ایرباد دست پیدا کرده است. علاوه بر آن هر دو نسخه این هدفون‌ها از بلوتوث نسخه 5.2 پشتیبانی می‌کنند تا اتصال پایدارتری نسبت به سایر محصولات مشابه ارائه دهند. البته ناگفته نماند که نسخه Pro فری بادز قابلیت اتصال هم‌زمان به دو دستگاه را دارا است.

از سوی دیگر، یکی از ویژگی‌های جالب توجه ایرباد هواوی FreeBuds 4 را می‌توان در طراحی ویژه میکروفون مقاوم در برابر باد جستجو کرد. در مقایسه فری بادز پرو با هدفون هواوی FreeBuds 4 می‌توان گفت که هواوی هوشمندانه با قرار دادن میکروفون‌های ورودی صدا در داخل بدنه دستگاه شرایطی را ایجاد کرده که حتی در هنگام وزش باد یا دویدن، صدای فرد دچار مشکل نشود.

تفاوت مصرف انرژی و شارژدهی در هدفون‌های FreeBuds Pro و FreeBuds 4

مقایسه ایربادهای هواوی یعنی، هدفون FreeBuds 4 و FreeBuds 3 هواوی در بخش شارژدهی نشان می‌دهد که فری بادز پرو به لطف باتری بزرگتر خود شارژدهی بیشتری در پخش متوالی موسیقی نسبت به فری بادز 4 دارد. نسخه پرو هدفون هواوی به یک باتری 55 میلی‌آمپرساعتی مجهز بوده و ظرفیت باتری کیس شارژ آن هم به 580 میلی‌آمپر ساعت می‌رسد. همچنین یک باتری 30 میلی‌آمپر ساعتی انرژی فری بادز 4 را تامین می‌کند که با استفاده از باتری 410 میلی‌آمپر ساعتی قاب این هندزفری می‌توان تا ساعت‌‌ها به موسیقی مورد علاقه گوش فرا داد.

هواوی گفته که فری بادز پرو می‌تواند تا 7 ساعت پخش موسیقی و 3 ساعت مکالمه را پشتیبانی کند؛ البته این در شرایطی است که قابلیت حذف نویز خاموش باشد. در صورتی که کاربر ANC را فعال کند این مقادیر به ترتیب به 4 و 2.5 ساعت کاهش می‌یابد. اما این اعداد و ارقام در فری بادز 4 متفاوت بوده و اگر قابلیت حذف نویز غیر فعال باشد تا 4 ساعت پاسخگوی شما خواهد بود و با روشن شدن ANC هم این عدد به 2.5 ساعت می‌رسد.

مقایسه هدفون FreeBuds 4 و FreeBuds 3 هواوی

کیس شارژ هدفون فری بادز 4 نسبت به نسل پیشین خود اندکی ارتقاء یافته و از توانایی 20 ساعت شارژدهی به 22 ساعت افزایش پیدا کرده و با نسخه پرو این هدفون برابر شده است. مورد مهم دیگر در مقایسه فری بادز پرو و فری بادز 4 به سرعت شارژ شدن آنها بر می‌گردد. قطعاً منتظر نشستن برای شارژ شدن دستگاه چیزی نیست که کاربران از آن استقبال کنند. از این رو، هواوی همواره از سریع‌ترین فناوری‌های شارژ در هدفون‌های خود بهره می‌برد.

هدفون فری بادز 4 با تنها 10 دقیقه شارژ می‌تواند 2.5 ساعت شارژدهی و پخش محتوا را به کاربر ارائه کند و این در حالی است که برای نسخه پرو ایرباد هواوی باید چیزی حدود 15 دقیقه صبر کنید تا بتوان 2 ساعت دیگر از آن استفاده کرد.

مقایسه هدفون FreeBuds 4 و FreeBuds 3 هواوی از نظر کیفیت صدا

فری بادز 4 از درایورهای 14 میلی‌متری برای پخش صدا بهره برده و نسخه پرو هدفون هواوی هم به درایورهای 11 میلی‌متری مجهز شده است. اما فارغ از مقایسه هدفون FreeBuds 4 و FreeBuds Pro هواوی روی کاغذ، تجربه ثابت کرده که هدفون هواوی فری بادز پرو نسبت به نسخه چهارم آن از بالانس صدای بهتری برخوردار بوده که در نهایت به تجربه صدایی با کیفیت و عالی منتج می‌شود.

همچنین باید گفت که در ساخت فری بادزها از تراشه و نرم‌افزار اختصاصی یکسانی استفاده شده اما برگ برنده هواوی درست در جایی است که شاید کمتر انتظار می‌رود. هواوی با استفاده از تراشه Kirin A1 امکان دسترسی به ارتباط بلوتوث 5.2 را فراهم کرده است و همین باعث شده نسخه پرو این محصول بتواند همزمان به دو دستگاه متصل باشد.

تفاوت قیمتی و نتیجه‌گیری

در مقایسه ایربادهای هواوی یعنی هدفون FreeBuds 4 و FreeBuds 3 هواوی، اگر به دنبال خرید یک هدفون بی سیم ارزان قیمت و همه فن حریف هستید، حتماً به محصولات هواوی فکر کنید. در همین راستا می‌توان هدفون فری بادز 4 را به عنوان یکی از گزینه‌های منطقی با بودجه کمتر پیش روی خود قرار داد. وجود مشخصه‌هایی نظیر بهبود عملکرد حذف نویز و پخش صدا، شارژ سریع‌تر و شارژدهی طولانی‌تر و مقاومت در برابر نفوذ آب از ویژگی‌های بارز این محصول به حساب می‌آید.

در مقابل، فری بادز پرو با کیفیت صدای عالی، باتری با شارژدهی بسیار بالا، قدرت خارق‌العاده نویز کنسلینگ، اتصال همزمان به دو دستگاه و از همه مهم‌تر راحتی بیشتر در استفاده طولانی مدت جزء جذاب‌ترین محصولات هواوی به شمار می‌رود. چنانچه سطح بودجه بالاتری برای انتخاب ایرباد در اختیار دارید، در انتخاب فری بادز پرو تردید نکنید.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!