مقایسه و دلایل برتری ایربادز FreeBuds 4i هواوی در برابر Air 2s شیائومی مقاله و آموزش

مقایسه و دلایل برتری ایربادز FreeBuds 4i هواوی در برابر Air 2s شیائومی

این روزها بازار ایربادزها پر از محصولات متنوع از برندهای مختلف است که در بازه‌های قیمتی به تعداد بسیار بالایی عرضه می‌شوند. دو محصول هم‌رده در این حوزه ایربادزهای هواوی فری بادز 4i و شیائومی Air 2s هستند. این دو محصول از هدفون های بسیار پرطرفدار بازار نیز هستند که ممکن است بسیاری از کاربران را در هنگام خرید برای انتخاب دچار سردرگمی کنند. از ایر رو ما به مقایسه فری بادز 4i با Air 2s شیائومی از نظر طراحی، امکانات کاربری و…. پرداختیم. همراه ما باشید

در رده هدفون‌های TWS که به ایربادزها معروف شده‌اند محصولات شرکت‌های مختلفی عرضه می‌شوند. بیشترین ترافیک این حوزه در بخش محصولات میان‌رده بازار وجود دارد و دو رقیب بزرگ، هواوی فری بادز 4i و شیائومی Air 2s هستند.

این دو فری بادز در بازار کشور با قیمت بین یک میلیون و ششصد تا یک میلیون و هفتصد هزار تومان (در زمان نگارش این مقاله) عرضه می‌شوند و به همین دلیل می‌توانیم آنها را با هم مقایسه کنیم.

مقایسه فری بادز 4i با Air 2s شیائومی از نظر طراحی و ساخت

در مقایسه ایربادز FreeBuds 4i و هندزفری شیائومی Air 2s از نظر طراحی ما شاهد آن هستیم که هواوی و شیائومی در ساخت این دو ایربادز، از پلاستیک فشرده استفاده کرده‌اند. با این حال با مدیریت بهتر ابعاد و استفاده از مواد در ساخت، هواوی توانسته وزن نهایی پکیج، یعنی کیس هدفون‌ها را کاهش داده و به 45 گرم در مقابل وزن 52 گرمی ایربادز ایر 2 اس برسد.

مقایسه ایربادز FreeBuds 4i و هندزفری شیائومی Air 2s   نکته قابل توجه دیگر در مورد این دو هدفون بی‌سیم عرضه رنگ‌های متنوع بیشتر برای کاربران هواوی است. فری بادز 4 آی در سه رنگ سفید، مشکی و قرمز تولید می‌شود ولی برای ایر 2 اس شیائومی تنها یک رنگ سفید وجود دارد.

ارگونومی و راحتی استفاده

در بحث مقایسه فری بادز 4i با Air 2s شیائومی از نظر راحتی استفاده باید گفت که، ابعاد و اندازه نیز هواوی محصولی جمع و جور و کوچکتر را تولید کرده است. از سوی دیگر هواوی با طراحی ارگونومیک بدنه و محل گوشی هر ایرباد، امکانی را فراهم کرده که میزان فشار بدنه هر گوشی به لاله گوش کاربر به حداقل برسد.

این قابلیت موجب آن خواهد شد تا بتوان در مدت زمان طولانی‌تر از ایربادز در طول روز استفاده کرد و مشکلاتی مانند خستگی گوش برای کاربر ایجاد نشود.

مقایسه ایربادز FreeBuds 4i و هندزفری شیائومی Air 2s

استفاده در شرایط مختلف

یکی دیگر از مزیت‌های سیستم ارگونومیک طراحی یک ایربادز استفاده در شرایط مختلف است. با وجود طراحی نزدیک به هم، استفاده از ساختار منطبق بر لاله گوش در بخش گوشی ایربادز هواوی فری بادز 4آی می‌تواند عملکرد بسیار مناسبی از لحاظ ثبات در گوش کاربر داشته باشد.

با توجه به این قابلیت تفاوتی نمی‌کند که در یک چرخه پرکار و پرفعالیت قرار داشته باشید یا شرایط ساده و بدون تحرک؛ در واقع می‌توانید هنگام انجام فعالیت‌ها و تمرین‌های ورزشی، از این فری بادز استفاده کنید و هیچ نگرانی بابت افتادن فری بادز 4آی از گوش، هنگام انجام این فعالیت‌ها نداشته باشید.

مقایسه فری بادز 4i با Air 2s شیائومی

مقایسه فری بادز 4i با Air 2s شیائومی از منظر ارتباط و هوشمندی

با توجه به استفاده از تراشه پردازشی جدید و بروزتر Kirin A1 هواوی امکان استفاده از بلوتوث نسخه 5.2 را در هواوی فری بادز 4i فراهم کرده است. در برابر شیائومی ایر 2 اس به بلوتوث 5.0 مجهز شده که زمان تأخیر بیشتر، مصرف انرژی بیشتر و پهنای باند کمتری در برابر رقیب خود از شرکت هواوی را برایش ایجاد می‌کند.

ویژگی مشترک دیگر دو هدفون قابلیت استفاده از بدنه لمسی روی هر دو دستگاه است. اما در این بخش نیز یک تفاوت آشکار و مهم برای دو ایربادز وجود دارد. هواوی امکان فعال و غیر فعال کردن حالت‌های مختلف ANC یا حذف نویز الکترونیکی را با تنها لمس بلند مدت بدنه ایربادز فراهم کرده است.

در این حالت می‌توان با لمس طولانی، بین سه حالت ANC خاموش، ANC روشن و Awareness Mode جابجا شد که می‌تواند برای کاربر بسیار کاربردی و مهم باشد.

میکروفون‌های چهارگانه و طراحی ضدباد

یکی از ویژگی‌های جالب توجه دیگر که در مقایسه فری بادز 4i با Air 2s شیائومی شاهد آن هستیم، استفاده از هوش مصنوعی و سیستم طراحی ضد باد در فری بادز 4آی هواوی است. در این بخش هواوی با تکیه بر تراشه پردازشی قدرتمند Kirin A1 به مجرد دریافت امواج صوتی در حین مکالمه از سوی کاربر، قابلیت پردازش آنها و حذف نویز به صورت هوشمند را به کار می‌گیرد.

مقایسه فری بادز 4i با Air 2s شیائومی

نتیجه این عمل صدایی به مراتب شفاف‌تر و بدون نویزهای محیطی واضح خواهد بود. همچنین این ایربادز به طراحی میکروفون‌های ضد باد مجهز شده است. به عبارت ساده، هواوی میکروفون‌ها را داخل محفظه‌ای درون بدنه دستگاه جای داده که هنگام دویدن فرد حین انجام فعالیت‌های ورزشی یا وزش شدید باد، صدای مزاحمی در آن سوی خط شنیده نخواهد شد.

حالت حذف نویز هوشمند

هر دو ایربادز به سیستم کاهش نویز محیطی یا همان ENC مجهز شده‌اند و قابلیت حذف صداهای مزاحم هنگام تماس صوتی یا گوش دادن به موسیقی را دارند. اما نکته جالب توجه این است که هواوی به یک قابلیت مفید دیگر موسوم به Awareness نیز مجهز شده که امکان شنیدن صداهای مهم در محیط‌های شلوغ مانند ایستگاه‌های قطار یا فرودگاه‌ها را به کاربر می‌دهد.

در این قابلیت دیگر، ویژگی حذف نویز مانع شنیدن صداهای لازم برای کاربر نخواهد شد و با تکیه بر پردازش اطلاعات سطح بالای تراشه دستگاه، تنها صداهایی که به معنای واقعی، نویز و مزاحم باشند حذف می‌شوند.

مقایسه فری بادز 4i با Air 2s شیائومی

جمع بندی

در این مطلب به مقایسه فری بادز 4i با Air 2s شیائومی پرداختیم. اگرچه هر دو ایربادز مورد اشاره در این مطلب از کیفیت مناسبی برخوردار هستند ولی کاربرانی که به ویژگی‌هایی مانند ارگونومی بهتر توجه خاصی داشته باشند مسلماً راحت‌تر می‌توانند با هواوی FreeBuds 4i کار کنند.

از سوی دیگر اگر از جمله افرادی هستید که دائماً در سفر بوده یا در مکان‌های مختلف حاضر می‌شوید، سطح عملکرد سیستم حذف نویز باید برای شما اهمیت ویژه‌ای داشته باشد؛ در این حالت قابلیت Awareness موجود در سیستم حذف نویز ایربادز هواوی فری بادز 4i می‌تواند قابلیتی بسیار مفید و کاربردی برایتان باشد.

ظاهر بروز و زیبای ایربادز هواوی که با وزن کمتر و ابعاد کوچکتر کیس نگهدارنده همراه شده نیز برگ برنده بعدی فری بادز 4i هواوی است. همچنین برای مکالمه با هدفون در شرایط جوی مختلف و کیفیت بالاتر نیز مسلماً این سیستم با طراحی ضد باد و بر پایه هوش مصنوعی می‌تواند عملکردی بسیار کاربردی از خود نشان داده و کاربر را در شرایط مختلف همراهی کند.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!