مهاجرت آسان و بی‌دغدغه به سیستم‌عامل هارمونی اخبار

مهاجرت آسان و بی‌دغدغه به سیستم‌عامل هارمونی

چند روز قبل هواوی نسخه پایدار سیستم‌عامل هارمونی را معرفی کرد شاید بتوان هارمونی را کامل‌ترین سیستم‌عامل برای دستگاه‌های هوشمند نامید. اما آیا پس از مهاجرت به سیستم‌عامل جدید اطلاعات و برنامه‌های قبلی پاک خواهد شد یا اینکه قابل استفاده هستند؟ در این میان بسیاری از کاربران به دنبال یافتن جوابی برای این سوال هستند. هارمونی سیستم‌عامل مدرن و بهینه‌ای بود که طیف وسیعی از دستگاه‌های هوشمند را تحت پوشش قرار می‌دهد.

سیستم‌عامل هارمونی ابتدا برای تعدادی از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها مانند تبلت‌های سری میت پد 2021 و تلویزیون‌های هوشمند سری Vision و ساعت‌های هوشمند سری Watch 3 عرضه شده‌ است.

انتقال اطلاعات از اندروید به هارمونی

بسیاری از کابران که در حال حاضر از محصولاتی با رابط کاربری EMUI استفاده می‌کنند به دنبال یافتن پاسخی برای این پرسش هستند که پس از مهاجرت به سیستم‌عامل هارمونی چه اتفاقی برای داده‌ها و اطلاعات آنها می‌افتد و آیا همچنان قادر هستند که از نرم‌افزارهای موجود بر روی گوشی خود استفاده کنند یا خیر.

تا امروز هواوی به کاربران خود اطمینان داده که مهاجرت به هارمونی هیچ مشکلی را برای نرم‌افزار‌های قبلی به‌وجود نیاورده و اطلاعات کاربر نیز حذف نمی‌شود.

نکته دیگر اینکه هنگام آپدیت دستگاه به سیستم‌عامل هارمونی اطلاعات کاربر حذف نشده و بر روی دستگاه می‌ماند و تنها تغییرات مربوط به جابجایی فایل‌های سیستمی و فایل‌های اختصاصی هارمونی برمی‌گردد.

علاوه بر این سیستم‌عامل هارمونی این امکان را برای کاربران فراهم کرده که علاوه بر استفاده از نرم‌افزارهای اختصاصی این سیستم‌عامل بتوانند از نرم‌افزارهای اندرویدی هم بهره ببرند. همچنین گوشی‌هایی که از سرویس‌های موبایلی گوگل (GMS)استفاده می‌کنند پس ارتقا به هارمونی کماکان قادر به استفاده از برنامه‌های گوگل هستند.

به منظور روشن شدن این موضوع جمع زیادی از توسعه‌دهندگان چینی به تحقیق در این زمینه پرداخته و متن ایمیل اریک ژو، یکی از مدیران هواوی را منتشر کرده‌اند:

« برای حفاظت از داده‌های کاربران در هنگام استفاده از نرم‌افزارها و سرویس‌های مختلف هواوی شرایطی را فراهم کرده که پس از مهاجرت از اندروید به هارمونی کاربران بتوانند از همه نرم‌افزارهای اندرویدی EMUI در کنار برنامه‌های هارمونی استفاده کنند»

علاوه بر این اریک ژو اعلام کرده که هواوی بستر مناسبی را برای توسعه‌دهندگان فراهم کرده تا قادر باشند در کوتاهترین زمان و آسان‌ترین روش برنامه‌های خود را بر روی سیستم‌عامل HarmonyOS  توسعه دهند.

هواوی با انتشار عمومی بسته OpenHarmony 2.0 به همگان اثبات کرده که کدهای سیستم‌عامل HarmonyOS به صورت کاملاً اختصاصی نوشته شده و با کدهای اندروید متفاوت است. به عبارت دیگر هنگام آپیدت دستگاه به سیستم‌عامل هارمونی کلیه کدهای اندروید با کدهای اکوسیستم هارمونی جایگزین می‌شود.

همچنین هواوی سورس‌کد سیستم‌عامل هارمونی را طی دو مرحله در سال‌های 2020 و 2021 در بنیاد Open Source ثبت کرده که در نتیجه آن این امکان برای توسعه‌دهندگان محیاست تا رام‌های اختصاصی خود را تولید کرده و توسعه دهند.

در انتها باید به این نکته توجه داشت کاربرانی که قصد مهاجرت به سیستم‌عامل هارمونی او اس را دارند نباید به هیچ عنوان از بابت حذف داده‌ها یا برنامه‌های خود نگرانی داشته باشند. چون که هواوی این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا بتوانند با کمترین دردسر و مشکل و با خیالی آسوده به دنیای جدید هارمونی قدم بگذارند.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!