اولین شرکت پس از هواوی به استفاده از سرویس‌های HMS روی آورد اخبار

اولین شرکت پس از هواوی به استفاده از سرویس‌های HMS روی آورد

در ابتدای وضع محدودیت‌های تجاری دولت آمریکا این‌طور تصور می‌شد که با محدودیت نرم‌افزاری و عدم فروش امتیاز سرویس‌های موبایل گوگل، مشکلات فراوانی برای گوشی‌های اندرویدی هواوی ایجاد شود؛ ولی هواوی با توسعه مناسب سرویس‌های موبایل خود (HMS) شرایطی را ایجاد کرد که حالا استفاده از سرویس های HMS مورد استقبال بسیاری از شرکت های دیگر نیز قرار گرفته است.

اندروید یک پروژه متن باز است که شرکت‌ها با در اختیار گرفتن کد‌های عمومی آن و سفارشی‌سازی، شرایط نصب این سیستم‌عامل روی دستگاه‌های خود را فراهم می‌کنند. در عین حال گوگل خدمات اضافه بر سازمانی را به شرکت‌های تولیدکننده گوشی هوشمند می‌فروشد که در قالب GMS یا سرویس‌های موبایل گوگل ارائه می‌شود.

با وضع محدودیت‌های دولت قبلی آمریکا، عملاً امکان استفاده از سرویس‌های موبایل گوگل برای شرکت هواوی و محصولات آن از بین رفت. با این حال شرکت هواوی که پیش از این پیش‌بینی این موارد را کرده بود با استفاده از سرویسهای HMS، تلاش نمود تا پاسخ مناسبی به این وضعیت دهد و حتی بسیاری از قابلیت‌های دیگر را نیز در اختیار کاربران خود قرار داد که در سرویس‌های رقیب عرضه نمی‌شوند.

در حال حاضر محصولات بسیاری از شرکت‌های هواوی با سرویس‌های HMS عرضه شده و در آینده‌ای نزدیک حتی سیستم‌عامل اندروید نیز با سیستم‌عامل اختصاصی هواوی یعنی HarmonyOS جایگزین خواهد شد.

استفاده از سرویسهای HMS

پیش از این تصور می‌شد که سیستم‌عامل هارمونی و سرویس‌های موبایل هواوی با توجه به استفاده تنها یک برند از آنها چندان خطر قابل توجهی برای امپراطوری گوگل، اندروید و GMS نیستند ولی ظاهراً باید این گزاره را مورد بازبینی قرار داد. به تازگی منابع چینی از شروع همکاری شرکت Meizu با هواوی برای ااستفاده از سرویس های HMS روی گوشی‌های این شرکت خبر داده‌اند که اولین اتفاق بزرگ در جهت گسترش نفوذ نرم‌افزاری هواوی در دنیای گوشی‌های هوشمند است.

طبق این گزارش‌ها شرکت میزو قرار است با نصب پیش‌فرض HMS، شرایط استفاده از قابلیت‌های سرویس HMS Core هواوی را در دستگاه‌های خود ایجاد نماید. این هسته تابستان سال گذشته نسخه 5.0 آن به صورت رسمی توسط شرکت هواوی معرفی شد.

HMS Core 5.0 بخش‌های مختلفی مانند سرویس‌های App، بخش گرافیکی، چندرسانه‌ای، هوش مصنوعی، دستگاه‌های هوشمند و لایه سیستمی را پوشش می‌دهد تا به طور کلی همه نیازهای سیستم‌عامل به GMS را از بین ببرد. می‌توانید برای آشنایی بیشتر با ویژگی‌های این هسته به وبسایت توسعه‌دهندگان هواوی مراجعه کنید.

با توجه به سیاست همکاری شرکت‌های چینی به نظر میزو تنها مشتری هواوی در استفاده از این سرویس و هسته نخواهد بود و ظاهراً طی ماه‌های آینده باید منتظر تمایل شرکت‌های بیشتری به استفاده از HSM Core باشیم.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!