برنامه هواوی برای نصب سیستم عامل هارمونی روی بیش از 100 میلیون دستگاه در سال جاری اخبار

برنامه هواوی برای نصب سیستم عامل هارمونی روی بیش از 100 میلیون دستگاه در سال جاری

هواوی قصد دارد تا پایان ماه جاری میلادی از نسخه 2.0 سیستم عامل هارمونی به طور رسمی رونمایی کند. این سیستم عامل که امکان نصب بسیاری از اپلیکیشن‌های سازگار با اکوسیستم هواوی و استفاده از پلتفرمی یکپارچه را فراهم می‌کند، تا انتهای سال 2021 روی 100 میلیون دستگاه نصب خواهد شد.

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در تصمیم هواوی برای ساخت و توسعه HarmonyOS را می‌توان تحریم‌ها و محدودیت‌های تجاری اعمال شده توسط دولت آمریکا دانست. چنین پروژه‌های استراتژیکی قطعاً خواهند توانست آینده هواوی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرک‌های فناوری جهان را تا حدود زیادی از وابستگی برهانند و حضور مستمر آن‌ها در بازار کالاهای دیجیتالی چون گوشی هوشمند و تبلت را تضمین کنند.

هواوی اعلام کرده است که با 20 شرکت‌ سخت‌افزار و حدود 280 توسعه دهنده بری ارائه محصولاتی بر اساس پلتفرم جدید خود به توافق رسیده است تا طبق اعلام ژو ژینجان، یکی از مدیران ارشد هواوی، هارمونی روی 100 میلیون دستگاه جدید قابل نصب باشد.

نصب سیستم عامل هارمونی

وانگ چنگلو، مدیر بخش نرم‌افزار مشتریان شرکت هواوی، هدف این شرکت را شکل دادن و بازتعریف سیستم عامل در نسل بعدی دستگاه‌های هوشمند عنوان کرده و دستیابی به پلتفرمی یکپارچه با هارمونی OS را یکی کلیدی‌ترین پیشرفت‌های سال‌های اخیر دنیای تکنولوژی می‌داند. او سپس ابراز امیدواری کرده است که هارمونی با بهبود و کامل شدن در آینده، بتواند به عنوان پلتفرم اصلی بیش از 300 میلیون دستگاه در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار گیرد.

باید به این نکته اشاره کنیم که این هدف هواوی چندان دور از ذهن نیست و بسیاری از شرکت‌های چینی تولید کننده لوازم خانگی هوشمند، از تصمیمشان برای استفاده از هارمونی OS و نصب آن روی دستگاه‌های خود پرده برداشته‌اند.

هواوی قصد دارد در فاز اول، گوشی‌های پرچم‌دار خود را به هارمونی OS مجهز کند و قطعاً در ادامه مدل‌های قدیمی‌تر نیز از این امکان برخوردار خواهند شد. هواوی در جریان رویداد رونمایی گوشی تاشو هواوی Mate X2، اواسط خرداد ماه را به عنوان موعد عرضه اولین بروزرسانی‌های سیستم‌عامل هارمونی اعلام کرد.

نصب سیستم عامل HarmonyOS

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که عرضه نسخه پایداری از سیستم عامل هارمونی، می‌تواند عصر جدیدی را در دنیای تولید محصولات هوشمند و اینترنت اشیا کلید بزند و پرچم هدایت میدان فناوری جهان به سمت هوشمندی کامل، یکپارچگی و اتصال را در اختیار هواوی بگذارد.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!