برنامه بزرگ هواوی برای مجهز کردن 300 میلیون دستگاه به HarmonyOS در سال 2021 اخبار

برنامه بزرگ هواوی برای مجهز کردن 300 میلیون دستگاه به HarmonyOS در سال 2021

سال میلادی گذشته هواوی سیستم عامل اختصاصی HarmonyOS را معرفی کرد که به عنوان HongMeng OS هم شناخته می‌شود. حالا در سال 2021 هواوی خود را برای عرضه دستگاه های مجهز به سیستم عامل هارمونی آماده می‌کند.

اخیراً Wang Chenglu، یکی از مدیران بخش توسعه نرم‌افزاری هواوی، در یک مصاحبه اطلاعات جدیدی درباره برنامه‌های هوآوی در خصوص سیستم عامل جدید HarmonyOS ارائه کرده است.

به گفته این مدیر هواوی، HarmonyOS برگرفته از سیستم عامل اندروید گوگل یا iOS اپل نیست که تنها برای گوشی‌های هوشمند طراحی شده‌اند. برخلاف سیستم عامل‌های یاد شده، HarmonyOS برای استفاده بر روی طیف وسیعی از وسایل مختلف طراحی شده که از گوشی موبایل گرفته تا اینترنت اشیا را در بر می‌گیرد.

دستگاه های مجهز به سیستم عامل هارمونی به بیش از 400 میلیون عدد خواهد رسید

وی در توضیح علت توجه هواوی به وسایلی فراتر از گوشی‌های هوشمند به کاهش فروش گوشی موبایل در زمان پاندمی کرونا اشاره کرد. به گفته این مدیر هواوی، استفاده از گوشی‌های هوشمند به نقطه اشباع خود رسیده است.

دستگاه های مجهز به HarmonOS

در آن سو، اکوسیستم پیرامون گوشی‌های هوشمند چون لوازم پوشیدنی و لوازم خانگی هوشمند رو به رشد است. با این حال همه آنها یک مشکل اساسی دارند و آن متکی بودن بر نرم افزارهای متفاوت است. هواوی با HarmonyOS دقیقاً این مشکل را نشانه گرفته است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا میان وسایل مختلف تجربه‌ای مشابه و یکپارچه داشته باشند.

وی همچنین افزود بر خلاف گزارش‌های منتشر شده، توسعه HarmonyOS در پاسخ به محدودیت‌ها در دسترسی به سرویس‌های گوگل یا توسعه به عنوان جایگزین اندروید نبوده و هواوی از سال 2016 میلادی بر روی این سیستم عامل اختصاصی کار می‌کرده است.

دستگاه های مجهز به سیستم عامل هارمونی با این هدف طراحی شده که یک سیستم عامل واحد برای استفاده بر روی طیف مختلفی از سخت افزارها باشد که از دستگاه های کوچک گرفته تا بزرگ و از محصولات رده مصرف‌کننده گرفته تا سازمانی را شامل می‌شود. این سیستم عامل با پلتفرم‌های مختلف سازگاری دارد و مخصوص استفاده بر روی تنها یک دسته خاص نیست. هم اکنون هواوی نسخه آپدیت شده این سیستم عامل را تحت عنوان HarmonyOS 2.0 عرضه کرده است.

حالا با توجه به پیشرفت‌ها و استقبال سازندگان و توسعه دهندگان، هواوی پیش بینی می‌کند تا پایان سال میلادی جاری 200 میلیون دستگاه مجهز به سیستم عامل HarmonyOS عرضه شود. از آنجایی که هواوی به سازندگان دیگر هم اجازه استفاده از سیستم عامل HarmonyOS را می‌دهد، برآورد می‌شود تعداد دستگاه‌های مجهز به HarmonyOS در پایان سال 2021 به 300 تا 400 میلیون دستگاه برسد.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!