تثبیت جایگاه هوآوی به عنوان دومین فروشنده گوشی هوشمند در بازار جهانی رویدادها

تثبیت جایگاه هوآوی به عنوان دومین فروشنده گوشی هوشمند در بازار جهانی

گزارش شرکت‌های معتبر تحلیل‌گر بازار گوشی‌های هوشمند یعنی IDC و Strategy Analytics از عملکرد خوب هوآوی در بازار فروش این محصولات خبر دادند. هواوی دومین برند پرفروش گوشی هوشمند جهان است که علی‌رغم رویارویی با بحران کرونا و مشکلات ایجاد شده در روابط تجاری چین و آمریکا به این مهم دست پیدا کرده است.

شرکت تحلیلی IDC نتایج بررسی عملکرد برندهای مختلف در بازار گوشی‌های هوشمند را در بازه زمانی سه ماهه اول سال 2020 میلادی منتشر کرده است. آنچه در نتایج این تحقیقات خودنمایی می‌کند، تثبیت جایگاه دوم برای هوآوی، علی‌رغم درگیر بودن با چالش ایجاد شده به واسطه شیوع ویروس کووید 19 است.

بر اساس گزارش IDC، هوآوی در سه‌ماهه اول سال 2020 میلادی 49 میلیون دستگاه گوشی هوشمند را در سراسر جهان به فروش رسانده است. به این ترتیب سهم هوآوی از این بازار به 17.8 درصد رسیده است. این ارقام در مقایسه با فروش 59.1 میلیون دستگاه گوشی هوشمند و سهم 18.9 درصدی این برند از بازار در سه ماهه مشابه سال گذشته میلادی قرار می‌گیرد که باعث شده هواوی دومین برند پرفروش گوشی هوشمند جهان لقب گیرد.

در گزارش IDC این‌گونه آمده است: «هوآوی از طریق کاهش قیمت گوشی‌های هوشمند سری Mate 30، سریP30 و همچنین فروش گوشی‌های سری V30 و 9X توانست وضعیت فروش خود را کنترل کند. علاوه بر این استفاده از ترکیب کانال‌های ارتباطی آنلاین و آفلاین باعث حفظ تعامل با مشتری حتی در دوران قرنطینه شد».
هواوی دومین برند پرفروش گوشی هوشمند جهان
فروش محصولات در بازار چین و در سه ماهه اول سال جاری میلادی به هوآوی کمک کرده تا جایگاه جهانی خود را تثبیت کند. بر اساس اطلاعات منتشر شده در گزارش IDC، فروش جهانی و کلی گوشی‌های هوشمند در مقایسه با سال گذشته کاهش 11.7 درصدی را تجربه کرده است. فروش کلی گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه نخست سال 2020 به عدد 275٫8 رسیده است.

بر اساس گزارش دیگری از موسسه تحلیل بازار Strategy Analytics، فروش گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی در سه ماهه اول سال 2020 میلادی 17 درصد کاهش داشته و تعداد فروش این محصولات در بازه یادشده به 275 میلیون دستگاه رسیده است.

در میان شرکت‌های فعال در بازار فروش گوشی‌های هوشمند و بر اساس گزارش Strategy Analytics، این کمپانی با فروش 48.5 میلیون دستگاه گوشی هوشمند و سهم 17.6 درصدی از بازار، هوآوی دومین برند پرفروش گوشی هوشمند دنیا لقب گرفته است. این رقم در سال گذشته به ترتیب 59.1 میلیون دستگاه گوشی هوشمند و سهم 17.9 درصدی از بازار بوده است.

تحلیل Strategy Analytics از وضعیت هوآوی به عنوان دومین در بازار گوشی‌های هوشمند بسیار مثبت است. در این گزارش آمده «علی‌رغم بروز مشکلات مختلف در روابط تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین و همچنین شیوع کرونا، هوآوی موفق شده است سهم خود را از بازار جهانی در سه ماهه اول سال 2020 میلادی حفظ کند. چین همچنان تاثیرگذارترین و مهم‌ترین بازار برای فروش گوشی‌های هوشمند هوآوی به حساب می‌آید و سهم زیادی از فروش کلی هوآوی در این بازار محقق شده است».

ضمن گزارش با عنوان هوآوی دومین برند پرفروش گوشی هوشمند دنیا، گزارشی دیگری که پیش از این توسط Strategy Analytics در خصوص بازار گوشی‌های هوشمند مجهز به قابلیت ارتباطی 5G منتشر شده بود نیز حکایت از سهم 33.2 درصدی این شرکت در این بازار داشته است.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!