موفقیت سیستم عامل هارمونی هواوی در کسب دو جایزه معتبر طراحی اخبار

موفقیت سیستم عامل هارمونی هواوی در کسب دو جایزه معتبر طراحی

شرکت هواوی با عرضه سیستم عامل هارمونی توانست قدرت خود در ایجاد یک پلتفرم مناسب و جامع برای ارتباط دستگاه‌‎ها را به خوبی نشان دهد. سیستم‌‎عاملی که فارغ از بحث فنی و قابلیت‎‌ها، توجه ویژه‎‌ای نیز به طراحی داشته و محیط متفاوت و جدیدی را با الگوهای خاص طراحی، پیش روی کاربران قرار می‎‌دهد، جوایز سیستم عامل هارمونی نیز گواه بر این امر است. بنابر اعلام شرکت، این سیستم‌‎عامل به دلیل طراحی جذاب، مفید و کارآمد خود موفق به کسب جوایز ارزشمندی از موسسه معتبر RedDot Design آلمان شده است.

سیستم عامل هارمونی که این روزها روی بیش از 70 میلیون دستگاه مختلف هواوی نصب شده از بسیاری جهات یک سیستم‎‌عامل نوآور محسوب می‎‌شود. ارائه راهکارهایی که یکپارچگی را برای اولین بار بین کلیه دستگاه‌‎های هوشمند در محیط فراهم می‎‌کند مهمترین ویژگی این سیستم عامل در کنار انبوهی از بروزرسانی‌‎ها و امکانات جدید است.

فناوری ارتباط توزیع شده را نیز می‎‌توان به عنوان یکی از نکات بارز در خصوص سیستم‌‎عامل هارمونی در نظر گرفت. در واقع اگر یک گوشی هوشمند، دوربین، تبلت، ساعت یا حتی هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) را به عنوان ابزاری هوشمند در نظر بگیرید، در صورت استفاده همه آن‌ها از هارمونی، می‎‌توان پلتفرمی کاملاً یکپارچه داشت که در هر لحظه امکان ارتباط و حتی کنترل هر دستگاه در آن وجود دارد.

از سوی دیگر جایزه سیستم عامل هارمونی مدیون طراحی اصیل با  زبان طراحی پویایی است که تفکر اصلی زمینه آن ایجاد بستری واحد بوده است. با الگوگیری از پارامترهای طراحی روز و دقت بالا در انتخاب رنگ‎‌ها، فونت‌‎ها، آیکون‎‌ها و ساخت یک محیط کاربری هماهنگ با عملکرد، می‎‌توان دید که بالاترین سطوح بازخوردهای کاربران و حتی نهادهای تخصصی بررسی طراحی در این زمینه به سمت هارمونی، سرازیر شده‎‌اند.

جایزه سیستم عامل هارمونی

مجموعه ویژگی‎‌های بصری، عملکردی و کارایی فوق منجر به کسب دو جایزه بین‎‌المللی از سوی موسسه RedDot Design آلمان در سال 2021 به خاطر طراحی برجسته و سطح بالا شده است.

جوایز سالانه German Red Dot Design Award را باید یکی از چهار جایزه برتر بین‎‌المللی در زمینه طراحی دانست. این جایزه که از آن با عنوان «اسکار در دنیای طراحی» یاد می‌‎شود به محصولات، طرح‌‎ها و آن دسته از آثار هنری اعطا می‎‌گردد که در مقیاس جهانی تأثیر برجسته‎‌ای از خود نشان داده‎ و باقی گذاشته‌اند.

جوایز سیستم عامل هارمونی تاییدی بر طراحی فوق العاده و کاربردی آن است. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که هواوی همچنان به توسعه و افزودن قابلیت‎‌های جدید به سیستم‎‌عامل هارمونی پرداخته و به سرعت در حال پیشبرد آن است. طبق اخبار منتشر شده در ماه جاری میلادی نسخه 2.1 سیستم عامل هارمونی به صورت رسمی معرفی خواهد شد و در فصل پاییز نیز HarmonyOS 3 در رویداد HDC به صورت رسمی معرفی شده و در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!