چگونه تصاویر سفارشی برای قابلیت AOD گوشی‌های هواوی بسازیم مقاله و آموزش

چگونه تصاویر سفارشی برای قابلیت AOD گوشی‌های هواوی بسازیم

هواوی ساخت تصویر برای قابلیت aod را به کاربران خود عرضه کرد. یکی از جذابیت‌های گوشی‌های دارای نمایشگر OLED این است که می‌توان تصاویر زمینه همیشه روشن یا همان AOD را به عنوان تصویر صفحه قفل آنها انتخاب کرد. اما محدودیت موجود در این بخش، قابلیت انتخاب از بین نمونه‌هایی است که شرکت سازنده تهیه کرده است؛ اما باید گفت این محدودیت در مورد گوشی‌های هواوی صدق نمی‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا با ترفندی ساده به شما آموزش دهیم چطور می‌توانید تصویر مورد علاقه خود را در کنار قابلیت‌ AOD قرار دهید.

نمایشگر همیشه روشن یا AOD قابلیتی است که به سبب مصرف انرژی کم نمایشگرهای OLED از چند دوره پیش در اختیار کاربران قرار گرفته است. در واقع با تکیه بر این اصل که برای نمایش رنگ سیاه می‌توان جریان الکتریکی هر یک از پیکسل‌های نمایشگر OLED، را به صفر رساند، استفاده از این قابلیت موجب می‌شود تا هم در مصرف توان صرفه‌جویی کرد و هم با استفاده از حداقل پیکسل‌های روشن، حتی زمانی که از گوشی استفاده نمی‌شود، محتوایی مانند نمایش ساعت، تقویم، قرار ملاقات‌ها و … را روی نمایشگر نشان داد.

اما همانطور که گفتیم بیشتر شرکت‌ها قابلیت AOD را با درجه آزادی بسیار اندکی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند و کاربران تنها می‌توانند از بین معدود ویژگی‌های AOD، تصاویر یا حالت‌های پیش‌فرض را برای این بخش انتخاب کنند.

در این حالت هواوی با ابتکاری جالب، امکان تنظیم تصاویر رنگی در کنار تم‌های AOD را فراهم کرده است؛ به طوری که حتی انتخاب تصاویر سه بعدی نیز در نظر گرفته شده است.

اما قابلیت جدید رابط کاربری EMUI 10.1 و بالاتر، به لطف ترفندی که یکی از کاربران باسابقه وبسایت XDA-Developers طراحی کرده، جالب‌تر به نظر می‌رسد. برای این منظور لازم است تا گوشی‌های با نمایشگر OLED داشته و رابط کاربری دستگاه شما EMUI 10.1 به بالا باشد.

در ادامه برای ساخت تصویر برای قابلیت aod دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

  • این فایل را دانلود کنید. این فایل مجموعه‌ای از تصاویر PNG و تم‌هایی است که باید آنها را در بخشی از گوشی خود ذخیره نمایید.
  • یک تم AOD را در داخل گوشی خود دانلود کنید. برای مثال تم زیر برای ساخت مجموعه تم‌های جدید کاربر استفاده می‌شود که از Theme Store هواوی دانلود شده است.

ساخت تصویر برای قابلیت aod

  • برای ساخت تصویر برای قابلیت aod در این مرحله باید، گوشی خود را به یک کامپیوتر متصل کرده و از طریق فایل اکسپلورر به مسیر Internal Memory/Huawei/Themes/HWAods/ رفته و تم دانلود شده (برای مثال با نام 190hwt) را روی دسکتاپ سیستم خود کپی کنید.
  • با استفاده از برنامه‌های مدیریت فایل‌های زیپ مانند winrar یا 7zip، فایل مذکور را باز کرده و به مسیر huawei.aod\res\drawable-xxhdpi\ بروید. در آنجا فایل digit_bg.png را با یکی از تصاویری که از فایل اول Zip خدمت شما دوستان ارائه شد، جابجا کنید. در انتها با انتخاب گزینه Save از منوی File برنامه مدیریت فایل‌های زیبپ، فایل hwt را ذخیره کنید.
  • تم جدید ساخته شده را در مسیری که فایل هواوی را برداشتید مجدداً کپی کرده و گزینه Replace را بزنید. دقت کنید که نام تم جدید را نباید تغییر داد.
  • حالا به مسیر تغییر تم در گوشی خود رفته و تم دانلود شده را انتخاب کنید. سپس گزینه Apply را بزنید.

ساخت تصاویر always on screen برای هواوی

همانطور که مشاهده می‌کنید ساخت تصاویر always on screen برای هواوی به آسانی قابلیت اجرا دارد و تم جدید AOD شما حاوی تصویری است که برای گوشی خود انتخاب کرده‌اید. در نظر داشته باشید که می‌توانید تصاویر مورد نظر خود را به جای فایل PNG مذکور قرار دهید و کافیست به رزولوشن فایل دقت کنید که یکی از دو مقدار 1080 در 492 یا 7080 در 788 پیکسل (بسته به ابعاد رزولوشن گوشی شما) باشد.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!