چطور بدون نیاز به دست زدن به نمایشگر، با ساعت هوشمند هواوی Watch 3 خود کار کنیم؟ مقاله و آموزش

چطور بدون نیاز به دست زدن به نمایشگر، با ساعت هوشمند هواوی Watch 3 خود کار کنیم؟

شرکت هواوی ساعت‌های هوشمند پرچم‌دار سری Watch 3 خود را به عنوان اولین دستگاه‌های دارای سیستم عامل هارمونی 2.0 معرفی کرده است. استفاده از این سیستم‎‌عامل فرصتی عالی برای افزودن قابلیت‎ هایی به این ساعت‎‌ها برای راحتی هر چه بیشتر کاربر و حرفه‌ای‌تر شدن عملکرد آن‌هاست. در واقع علاوه بر طراحی زیبا، واچ‌فیس‌های متنوع و حسگرها سلامتی مفید، امکاناتی مانند کنترل ساعت با ژست‌های حرکتی نیز فراهم شده که می‌توانند در نوع خود بسیار کاربردی و جذاب باشند. در ادامه با آموزش کار با ساعت هوشمند هواوی همراه باشید.

ژست حرکتی چیست؟

به بیان ساده در دستگاه‌های مختلف، اگر امکان کنترل دستگاه با حرکات دست، انگشتان یا حتی المان‌های بارز صورت وجود داشته باشد، می‌توان گفت که دستگاه از فرامین مرتبط با ژست‌های حرکتی پشتیبانی می‌کند.

برای مثال می‌توان بدون دست زدن به دکمه شاتر روی نمایشگر گوشی هوشمند، با نشان دادن کف دست، فرمان عکس گرفتن را صادر کرد. در این حالت از دوربین گوشی به عنوان واحد پردازش تصویر و تشخیص دهنده ژست حرکتی استفاده می‌شود.

اما در ساعت‌های هوشمند به دلیل عدم وجود دوربین، می‌توان از ترکیب عملکرد سنسورهای حرکتی، ژیروسکوپ و حتی سنسور تشخیص نور محیط برای درک ژست حرکتی استفاده کرد. در این زمینه هواوی با توجه به پتانسیل بالای سیستم‌عامل هارمونی، ساعت واچ 3 را به قابلیت کنترل با ژست‌های حرکتی مجهز کرده که خلاقیتی جذاب و کاربردی محسوب می‌شود.

ژست‌‎های حرکتی در ساعت هوشمند هواوی Watch 3

در ادامه آموزش کار با ساعت هوشمند هواوی باید بدانید که، ژست‌های حرکتی که امکان تعامل کاربر با ساعت هوشمند هواوی سری واچ 3 در سطح بالاتری را فراهم کرده‌اند، مدیریت دستگاه را به کار آسان‌تر و سریع‌تری تبدیل می‌نمایند. این فرامین حرکتی کاربردهای گوناگونی را پوشش می‌دهند تا با به‎کارگیری آن‌ها، بتوان حتی بدون نیاز به روشن کردن صفحه نمایش ساعت، با آن کار می‌کنند.

باید به این نکته اشاره کنیم که علاوه بر ژست‌های حرکتی، در ساعت‌های هوشمند سری Watch 3 می‌توان از فرمان‌های صوتی گوناگون تعریف شده برای دستیار مجازی Celia نیز استفاده کرد. دستیار صوتی سلیا به شما اجازه می‌دهد تا زنگ هشدار را برای ساعت مورد نظر خود تنظیم کنید، اعلان‌ها را بررسی نموده و به دیگر دستگاه‌های متصل به اکوسیستم هواوی مانند اسپیکرها و نمایشگرهای هوشمند دسترسی داشته باشید.

وجود ژست‌های حرکتی در کنار فرمان‌های صوتی، ساعت‌های هوشمند واچ 3 را به یکی از سریع‌ترین مدل‌های بازار در ایجاد دسترسی سریع و پاسخگویی آنی به رویدادها تبدیل کرده است.

در ادامه مطلب به معرفی قابلیت‌های ژست‌های حرکتی ساعت هواوی Watch 3 می‌پردازیم.

دسترسی آسان به پرداخت اینترنتی هوشمند

همه‌گیری بیماری ناشی از گسترش ویروس COVID-19 باعث شده تا همه کاربران بخواهند بدون نیاز به لمس اشیایی مانند دستگاه POS یا خودپردازها که احتمال دارد توسط افراد مختلفی لمس شده باشند، پرداخت‌های خود را انجام دهند.

در این بخش از آموزش کار با ساعت هوشمند هوآوی باید اشاره کنیم که هواوی این مشکل را حل نموده است. پرداخت آنلاین را می‌توان مناسب‌ترین راهکار برای تحقق این خواسته دانست. به همین دلیل، هواوی اپلیکیشن پرداخت آنلاین Alipay را روی ساعت‌های هوشمند Watch 3 خود نصب کرده است.

آموزش کار با ساعت هوشمند هوآوی

برای کار با این اپلیکیشن از طریق ژست‌های حرکتی باید در حالی که کف دست‌های خود را به سمت پایین گرفته‌اید، انگشت‌ها را نیز مطابق تصویر خم کنید تا یک کد QR برای پرداخت از طریق اپلیکیشن Alipay ظاهر شود.

پاسخ سریع‌تر به تماس‌ها

ژست حرکتی دوم را می‌توان یکی از مفیدترین و در عین حال جذاب‌ترین قابلیت‌هایی دانست که یک ساعت هوشمند می‌تواند در اختیار داشته باشد. هواوی ساعت‌های سری واچ 3 خود را به قابلیت پشتیبانی از سیم‎‌کارت‌های eSIM مجهز کرده تا کاربران بتوانند از آن‌ها به عنوان دستگاهی مستقل و بدون نیاز به اتصال به گوشی هوشمند استفاده کنند.

روش کار با ساعت هوشمند هوآوی

حال اگر در هنگام یک کار مهم تماسی دریافت کنید، می‌توانید دست خود را مشت و سپس باز کرده تا به تماس پاسخ داده شود. برای رد تماس نیز تنها لازم است یک بار مچ دست خود را به سمت بالا بچرخانید.

بی‌صدا کردن تماس‌ها

اگر یک تماس تلفنی مهم و طولانی‌ دارید یا با گروهی از همکاران خود به صورت همزمان صحبت می‌کنید، دقت بسیاری لازم است تا تمرکز طرف مقابل با برخی صداهای بلند یا ناخوشایندی که در محیط اطراف وجود دارند، منحرف نشود.

طریقه کار با ساعت هوشمند هوآوی

هواوی به هدف جلوگیری از این امر، یک ژست حرکتی مخصوص برای بی‌صدا کردن سریع تماس در نظر گرفته و اکنون کاربران می‌توانند با صاف کردن دست‌‌های خود و چرخاندن مچ به سمت بالا، تماس دریافتی را بی‌صدا نمایند.

نحوه فعال‌سازی ژست‌های حرکتی

بنابر ملاحظات تجربه عمومی، هواوی ژست‌های حرکتی را به صورت پیش‌فرض در ساعت هوشمند واچ 3 به صورت غیرفعال تنظیم کرده است. در ادامه آموزش کار با ساعت هوشمند هوآوی باید کار با فعال سازی ژست های حرکتی را نیز بیاموزید. این حالت برای استفاده از ژست‌های حکرتی، باید به منوی دسترسی ساعت‌های هوشمند سری Watch 3 مراجعه نمود. برای فعالسازی این قابلیت باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • از طریق صفحه خانه به منوی اپلیکیشن‌ها بروید.
  • روی گزینه Setting کلیک کنید.
  • گزینه Accessibility را انتخاب نمایید.
  • در اینجا می‌توانید ژست‌های حرکتی هوشمند را فعال یا غیر فعال کنید.

شرکت هواوی اعلام کرده که در آینده نزدیک ژست‌های حرکتی جدیدی را نیز به این مجموعه اضافه خواهد کرد تا کاربردهای بیشتری پوشش داده شده و طیف گسترده‌تری بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

ژست‌های حرکتی ساعت‌های هوشمند واچ 3 هواوی به زودی با ارائه بروزرسانی، برای کاربران جهانی عرضه می‌شوند. البته ذکر این نکته لازم است که قابلیت پرداخت آنلاین فعلاً تنها برای کاربران چینی این ساعت‌ها فعال خواهد بود.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!