مقایسه ویژگی های گوشی P50 و P50 Pro هواوی مقاله و آموزش

مقایسه ویژگی های گوشی P50 و P50 Pro هواوی

هواوی چندی پیش بالاخره گوشی‌های پرچم‌دار سال 2021 خود را معرفی کرد. این سری از گوشی‌های هواوی  که در دو نسخه و با نام‌های Huawei P50 و Huawei P50 Proبه بازار خواهند آمد، از بهترین ویژگی های روز دنیا بهره می برند. در این مطلب به بررسی ویژگی های گوشی P50 و مقایسه آن با P50 Pro خواهیم پرداخت.

P50 و P50 پرو را باید از دیگر جهات به خصوص عکاسی، یکی از بهترین دستگاه‌های معرفی شده در سال جاری دانست. گوشی P50 Pro همان روزهایی ابتدایی توانست در بنچمارک DxOMark بهترین نمره در بخش عکاسی را به خود اختصاص دهد. در ادامه با معرفی و مقایسه خصوصیات دو گوشی حاضر در ترکیب سری P50 هواوی با ما همراه باشید.

بررسی ویژگی های ویژگی های گوشی P50 pro و P50 از نظر طراحی

نسخه استاندارد Huawei P50 نسبت به نسخه پرو از بدنه‌ای سبک‌تر و کوچک‌تر برخوردار است اما P50 Pro را به دلیل داشتن صفحه نمایش با لبه‌های خمیده، باید گوشی شیک‌تری از لحاظ ظاهری دانست. هواوی برای این دو دستگاه گواهی ضد آب IP68 را اخد کرده که به معنی تحمل فشار آب در عمق 1.5 متری  به مدت حداکثر 30 دقیقه است.

ویژگی های گوشی P50

ماژول دوربین گوشی‌های سری P50 طراحی منحصر به فردی دارد؛ در پشت این دو دستگاه می‌توانید دو جزیره دایره‌ای شکل را مشاهده کنید که دوربین‌ها در آن‌ها تعبیه شده‌اند. از دیگر ویژگی های گوشی P50 و P50 PRO می‌توان به حاشیه‌های بسیار نازک نمایشگر و قرار داشتن دوربین سلفی با طراحی حفره‌ای در بالای آن‌ اشاره کرد.

ویژگی های گوشی P50 pro و P50 صفحه نمایش

هواوی نمایشگرهای Huawei P50 و Huawei P50 Pro را با خصوصیاتی تقریباً یکسان تولید کرده و برخی از مزیت‌های جزئی، نسخه پرو و استاندارد را از هم متمایز می‌کنند. پنل صفحه نمایش هر دو دستگاه با فناوری OLED ساخته شده که و هر دو قادر اند تا 1 میلیارد رنگ را با رزولوشن Full HD+ برای کاربران خود به نمایش دربیاورند.

ویژگی های گوشی P50 pro

صفحه نمایش P50 پرو 6.6 اینچ اندازه دارد و با توجه به لبه‌های خمیده خود، از نمایشگر 6.5 اینچی P50 مدل معمولی زیباتر است. همچنین هواوی دو نسخه پرو و استاندارد را به ترتیب به نرخ نوسازی تصویر 90 و 120 هرتز تجهیز کرده تا P50 Pro گزینه بهتری برای کاربردهایی مانند گیمینگ به شمار آید.

ویژگی های گوشی P50 و P50 Pro از نظر سخت‌افزار و نرم‌افزار

هوآوی در هر دو دستگاه از تراشه اسنپدراگون 888 به عنوان مغز پردازشی استفاده کرده که می‌تواند به حداکثر فرکانس 2.84 گیگاهرتز دست پیدا کند. در کنار این تراشه، 8 گیگابایت حافظه رم و حداکثر حافظه داخلی 256 گیگابایت در نسخه استاندارد Huawei P50 وجود خواهد داشت، اما نسخه پرو را می‌توانید با کانفیگ قدرتمندتر 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی نیز خریداری کنید.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که P50 Pro قرار است بزودی و قبل از پرچم‌دار شرکت کوالکام، با تراشه اختصاصی Kirin 9000 به ویترین فروشگاه‌ها در کشور چین برسد. گوشی‌های سری هواوی P50 از کارت حافظه نانو مموری نیز پشتیبانی می‌کنند.

در بخش نرم‌افزاری هم سیستم عامل HarmonyOS 2.0 باسرویس‌های موبایلی هواوی یا HMS به کار گرفته شده است.

ویژگی های گوشی P50 و هواوی P50 PRO از نظر دوربین‌ها

ترکیب دوربین‌ها را باید مهم‌ترین تفاوت بین P50 و P50 Pro دانست. هواوی P50 پرو دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی دارای لرزش‌گیر اوپتیکال، لنز پریسکوپی 64 مگاپیکسلی، لنز اولتراواید 13 مگاپیکسلی و دوربین مونوکروم 40 مگاپیکسلی را در اختیار دارد. در حالی که دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی نسخه استاندارد را لنز پریسکوپی 12 مگاپیکسلی و لنز اولتراواید 13 مگاپیکسلی همراهی می‌کنند.

همان‌طور که گفتیم، بر اساس بنچمارک DxOMark گوشی Huawei P50 Pro بهترین دوربین‌های حال حاضر دنیای اسمارت فون‌ها را در اختیار دارد، پس اگر دوربین را به عنوان یکی از معیارهای اصلی در انتخاب دستگاه مورد علاقه خود در نظر می‌گیرید، نسخه پرو سری P50 هواوی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

باتری

هواوی تامین انرژی P50 Pro را به یک باتری 4360 میلی‌آمپرساعتی سپرده است و نسخه استاندارد را یک باتری  4100 میلی‌آمپرساعتی همراهی می‌کند. باتری‌های هر دو گوشی قابلیت پشتیبانی از شارژ بی‌سیم 66 واتی را دارا هستند و کاربران نسخه پرو می‌توانند از شارژ بی‌سیم 50 واتی نیز استفاده کنند.

قیمت

قیمت Huawei P50 در بازار چین از حدود 720 دلار آغاز می‌شود و P50 Pro حدود 950 دلار قیمت‌گذاری شده است. در آخر باید بگوییم که اگر مسائلی مانند شارژ بی‌سیم، مدت شارژدهی باتری یا دوربین برای شما اهمیت ویژه‌ای دارند، می‌توانید P50 پرو را انتخاب کنید. گوشی P50 استاندارد نیز با توجه به خصوصیات سخت‌افزاری قدرتمند و ظاهر زیبا، می‌تواند برای بسیاری از افراد به صرفه‌تر باشد.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!