چگونه با ساعت هوشمند هواوی نوار قلب (ECG) بگیریم مقاله و آموزش

چگونه با ساعت هوشمند هواوی نوار قلب (ECG) بگیریم

گرفتن نوار قلب با ساعت هوشمند هواوی این روزها به راحتی قابل انجام است. این فاکتور سلامت، توسط ساعت‌های هوشمند هواوی و به صورت ویژه مدل Huawei Watch GT 2 Pro انجام می شود.

ما این روزها بیشتر از هر زمانی به سلامتی خود و نزدیکانمان می‌اندیشیم و برای اندازه‌گیری پارامترهای سلامتی از ابزارهایی استفاده می‌کنیم که شاید گاهی اوقات دسترسی به آنها دشوار باشد. یکی از این پارامترها نوار قلب است که ثبت کننده ضربان قلب فرد بوده و به جز دستگاه‌های مستقل پزشکی، می‌تواند با استفاده از دستگاه‌هایی مانند ساعت‌های هوشمند هواوی نیز اندازه‌گیری شود.

همانطور که می‌دانید ECG یا الکتروکاردیوگرام، آزمایشی برای اندازه‌گیری و ثبت زمانبندی و دامنه سیگنال‌های الکتریکی است که به وسیله تپش قبل انسان انجام می‌شود. با استفاده از گزارش ECG پزشکان می‌توانند درک بهتری از وضعیت سلامتی فرد پیدا کرده و هرگونه بی‌نظمی در تپش یا برخی از بیماری‌ها را تشخیص دهند.

نکته: قابلیت گرفتن نوار قلب با ساعت هوشمند هواوی در حال حاضر تنها به وسیله ساعت هوشمند Huawei Watch GT 2 Pro ECG انجام شده ولی در آینده برای ابزارهای دیگر این شرکت نیز ارائه خواهد شد.

نحوه گرفتن نوار قلب با ساعت هوشمند هوآوی

ابتدا ساعت را روی مچ دست خود بسته و بازوی خود را آرام و بدون حرکت نگه دارید.

در منوی کاربری ساعت، به پایین اسکرول کرده و گزینه ECG را انتخاب کنید.

از بخش تنظیمات، روی گزینه Wirst Mode کلیک کرده و از دستورالعملی که نمایش داده شده پیروی نمایید تا محل دقیق بستن ساعت روی دست را بیابید.

منتظر بمانید تا عملیات به اتمام رسیده و سپس دکمه Done را بزنید.

بررسی گزارش ECG

وارد نرم‌افزار Huawei Health از گوشی هوشمند خود شوید.

به بخش Heart Card مراجعه کنید.

در بخش ECG app روی گزارش با جزئیات کلیک کنید.

لازم است بدانید

  1. در حین گرفتن نوار قلب با ساعت هوشمند هوآوی باید کل بدن و دستان شما روی یک میز یا زانوی خود، به صورت آرام و بدون حرکت قرار گرفته و طوری دستان خود را نگه دارید که بدون احساس فشار، آرامش داشته باشید.
  2. پوست بسیار خشک ممکن است روی اندازه‌گیری صحیح تأثیر بگذارد. به همین دلیل قبل از گرفتن نوار قلب با ساعت هوشمند هوآوی با اندکی آب، پوست خود را مرطوب کنید.
  3. یک دوره اندازه‌گیری ECG مدت نزدیک به 30 ثانیه زمان طول می‌کشد. اگر گزارش شما حالت غیرعادی را نشان داد باید آن را به یک پزشک نشان داده یا حتماً به مراکز درمانی مراجعه کنید.
  4. افراد با سن زیر 18 سال، باردار، دارای عارضه تنگی شریانی، دارای بیماری فشار خون، آریتمی یا افرادی که در بدن‌شان ضربان ساز قرار داده شده بهتر است از روش گرفتن نوار قلب با ساعت هوشمند هوآوی استفاده نکنند.
  5. برای خواندن گزارش ECG خود به صورت آنلاین می‌توانید از روش‌های غیررایگان استفاده کنید. خدمات مربوطه شامل نتایج تفسیر نوار قلب و مشاوره بهداشتی هستند که توسط پزشکان و مراکز سلامت آنلاین ارائه می شود.
  6. این قابلیت تنها برای مرجع شخصی بوده و نباید جایگزین تشخیص‌های پزشکی شود.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!