اجازه دهید تا تکنولوژی سلامت قلب شما را تقویت کند مقاله و آموزش

اجازه دهید تا تکنولوژی سلامت قلب شما را تقویت کند

بیماری قلبی عروقی (CVD) در حال حاضر کشنده ترین بیماری است که بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) سالانه بیش از 20.5 میلیون نفر را مبتلا می‌کند و اکثر مرگ و میرهای مربوط به آن نیز در کشورهایی با درآمد کم و متوسط ​​اتفاق می‌افتد. هدف فدراسیون جهانی قلب کاهش  تعداد  مبتلایان با ترویج آموزش عمومی بیشتر است، به ویژه که 80 درصد از مرگ‌های زودرس قابل پیشگیری هستند.

تغییر آگاهی ما از سلامت قلب و عروق از طریق فناوری گجت‌های پوشیدنی

فناوری پوشیدنی قطعاً میزان آگاهی ما را از بیماری‌های غیرواگیر (NCDs) بهبود بخشیده که شامل شرایط قلبی می‌شود که گاهی اوقات می‌توانند ناشناخته و بدون علامت باقی بمانند. در حالی که محبوبیت پوشیدنی‌های هوشمند به مرور افزایش پیدا کرده است، طیف وسیعی از ویژگی‌هایی که اکنون در ساعت‌های هوشمند در دسترس قرار گرفته‌اند، نقش عمده‌ای در افزایش توجه و جذب کاربران آگاه‌ نسبت به مسائل سلامتی دارند. علاوه بر این، عملکردهای بیشتری که می‌توانند فعالیت قلب را در حین ورزش تشخیص دهند، به کاربران در بهینه‌سازی فعالیت‌های بدنی و ایجاد انگیزه بیشتر برای ورزش بیشتر کمک می‌کنند، که به نوبه خود سلامت قلبی عروقی آنها را بهبود می‌بخشد.

علاوه بر این، مسائلی مانند آریتمی، یعنی فیبریلاسیون دهلیزی، به ویژه نیاز به نظارت زمان واقعی و طولانی مدت دارند. تحقیقات نشان داده است که فیبریلاسیون دهلیزی شایع ترین بیماری ریتم قلب است و با افزایش خطر سکته مغزی، نارسایی قلبی و زوال عقل مرتبط است. با تشخیص PPG Arrythmia در ساعت‌های هوشمند همچون ساعت جدید هوآوی HUAWEI WATCH GT 4، کاربران می‌توانند عملکرد قلب خود را زیر نظر داشته باشند و از علائم هشدار اولیه A-fib آگاه شوند.

TruSeenTM 5.5+، جدیدترین فناوری نظارت دقیق بر ضربان قلب

هوآوی در پاسخ به نیازهای روزافزون در بخش سلامت قلب و عروق، 10 سال گذشته را صرف توسعه راه‌حل‌های نظارت بر قلب برای گجت‌های پوشیدنی‌ هوشمند خود کرده که به فناوری TruSeenTM خود ختم شده است. هوآوی برای اولین بار در سال 2017 راه حل‌های حسگر خود را توسعه داد که دستگاه های پوشیدنی را قادر می ساخت تا از شش نوع نظارت پویا ضربان قلب پشتیبانی کنند. سپس در سال 2020، یک حسگر ECG با کارایی بالا در ماژول سخت‌افزار TruSeen™ 4.0 گنجانده شد و با قابلیت‌های تشخیص الکتروکاردیوگرام (ECG) درجه پزشکی و عملکردهای نظارت مداوم اکسیژن خون، زمینه جدیدی را ایجاد کرد. برنامه HUAWEI ECG در سال 2022 گواهینامه دستگاه پزشکی CE MDR  اتحادیه اروپا را دریافت نمود.

هوآوی اخیراً TruSeenTM 5.5+ بهبود یافته را در ساعت هوشمند جدید HUAWEI WATCH GT 4 عرضه کرده است. با برداشتن یک گام بیشتر از نسخه‌های قبلی، TruSeenTM 5.5+ دارای الگوریتم ارتقا یافته‌ای است که داده‌ها را از طریق یادگیری وضعیت‌های مختلف فعالیت کاربر و تاریخچه فعالیت شخصی بهبود می‌بخشد. این رویکرد دقت داده ها را تا 30 درصد افزایش می‌دهد، حتی در شرایط خواندن کمتر از حد مطلوب مانند تمرینات دینامیکی (طناب زدن، دویدن و …) یا در محیط های با دمای پایین، دقت ثبت داده‌ها حفظ می‌شود.

HUAWEI WATCH GT 4 تجزیه و تحلیل آریتمی امواج پالس را معرفی می‌کند که اندازه‌گیری دستی مداوم و اندازه‌گیری دوره‌ای را امکان‌پذیر می‌سازد تا کاربران را از هر گونه ضربان قلب نامنظم شناسایی شده آگاه کند. با استفاده از حسگرهای PPG ساعت هوشمند، ساعت می تواند تغییرات حجم خون را از طریق جذب نور و یک آشکارساز نوری در سطح پوست اندازه گیری کند و داده‌های حیاتی را در مورد ضربان قلب، ریتم و الگوهای نامنظم کاربر ثبت کند. این فناوری غیرتهاجمی به ساعت هوشمند HUAWEI WATCH GT 4 امکان می‌دهد تا در صورت شناسایی یک قسمت مشکوک به فیبریلاسیون دهلیزی، به کاربران هشدار دهد.

تعهد هوآوی به بهبود کیفیت زندگی کاربران

در سال 2020، هوآوی و انجمن بین‌المللی مبادله و ترویجی چین برای مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی، بیمارستان مردمی دانشگاه پکن، بیمارستان آنژن (وابسته به دانشگاه پزشکی پایتخت)، و بیمارستان سوم شیانگیا دانشگاه مرکزی جنوبی با استفاده از دستگاه‌های پوشیدنی هوآوی برای نظارت بر ضربان قلب، HRV و امواج پالس به طور مشترک برنامه تحقیقاتی سلامت عروق را راه‌اندازی کردند.

از زمانی که هوآوی این برنامه را تاسیس کرد، بیش از 1.1 میلیون کاربر تحقیقاتی جمع آوری کرده است، 4000 کاربر پرخطر را غربالگری کرده و به نرخ تشخیصی به 96 درصد رسیده است. هوآوی قصد دارد به تعمیق تعهد خود در زمینه سلامت قلب و عروق ادامه دهد و به همکاری با موسسات پزشکی برتر برای ارائه مدیریت سلامت قلب و عروق به توده‌ها ادامه دهد.

قلب جایی است که تمام زندگی از آن سرچشمه می گیرد. این موضوع فقط در یک دسته بهداشتی منحصر به فرد محدود نمی‌شود، بلکه بر سایر مؤلفه‌های حیاتی سلامت جسمانی ما تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل است که برندهایی مانند هوآوی هدف اصلی خود را بهبود دسترسی به تشخیص زودهنگام و پیشگیری از بیماری‌ها از طریق زندگی سالم می‌دانند و به کاربران توانمند می‌سازند تا کنترل سلامت خود را از قلب شروع کنند.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!