آشنایی با فضای ابری هواوی (Huawei Mobile Cloud) و نحوه استفاده از آن مقاله و آموزش

آشنایی با فضای ابری هواوی (Huawei Mobile Cloud) و نحوه استفاده از آن

نیاز به استفاده از فضای ذخیره‌سازی در دسترس، همواره از دغدغه‌های کاربران بوده است. در ادامه با فضای ابری هواوی یا هواوی کلود آشنا خواهیم شد و آموزش، عملکرد و نحوه فعال سازی فضای ابری هواوی برای ذخیره‌سازی فایل‌های روی گوشی شما را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

در حالی که بسیاری از کاربران گوشی‌های اندرویدی از فضای ابری گوگل درایو برای ذخیره‌سازی اطلاعاتشان استفاده می‌کنند، اما کاربران هواوی امکان استفاده از فضای اختصاصی دیگری نیز دارند. در واقع فضای ابری اختصاصی هواوی یا فضای دوم در گوشی هواوی با نام «Huawei Mobile Cloud» چاره‌ساز مشکل کاربران در داشتن یک فضای امن و حجیم برای ذخیره فایل‌هاست.

طبیعتاً دیگر دوران استفاده از فضای محدود فلش مموری‌ها یا دیسک‌های DVD گذشته است. پیشرفت چشمگیر تکنولوژی در زمینه‌ی ذخیره‌سازی داده از هارد دیسک‌های کند تا SSDهای پر سرعت، می‌تواند بسیاری از نیازهای روزمره‌ی ما را پوشش دهد.

فضای ابری هواوی

اما چیزی که اکنون با فضای ابری (Cloud) هواوی شاهد آن هستیم، دسترسی بی حد و حصر به اطلاعات مورد نیاز، در هر زمان و مکان است. سرویس‌های ابری دغدغه‌ی گم کردن، به همراه نداشتن فایل‌های مورد نیاز یا حذف کردن اطلاعات قدیمی برای ذخیره‌ی فایل جدید را برای همیشه از سرتان بیرون می‌کنند.

به واسطه‌ی «Huawei Drive»، شما قادر خواهید بود تمامی عکس، فیلم، اسناد و مخاطبین گوشی خود را به فضای ابری Mobile Cloud هواوی انتقال داده و آن‌ها را مدیریت کنید.

فضای ابری هوآوی

چگونه فضای دوم گوشی هواوی را فعال کنیم؟

بدین منظور ابتدا نیاز است تا مراحل ایجاد یک «Huawei ID» شخصی را از منوی تنظیمات گوشی طی کنید. پس از اتمام مراحل و با در اختیار داشتن Huawei ID در بخش تنظیمات با آی دی خود لاگین شده و به منوی Cloud وارد شوید. در اینجا بر حسب نیاز خود، ویژگی‌های مورد نظر از سرویس فضای ابری هواوی را فعال نمایید. همچنین توصیه می‌شود برای داشتن تجربه‌ای بهتر از خدمات Huawei Mobile Cloud، از جدیدترین نسخه‌ی این برنامه روی گوشی یا لپتاپ هواوی خود استفاده کنید. در ادامه نحوه استفاده از فضای ابری هواوی را به صورت تصویری خواهید خواند.

نحوه فعال سازی فضای ابری هواوی

فضای ابری Mobile Cloud هواوی این امکان را به شما می‌دهد تا به‌راحتی گالری خود را با برنامه‌ی هواوی درایو همگام‌سازی کرده و به شکل خودکار، عکس و فیلم‌های روی گوشی را به حساب‌کاربری ابری خود انتقال دهید.

برای انجام این کار تنها کافی است از منوی «Cloud» در تنظیمات گوشی، گزینه‌ی «Sync Gallery» را فعال کنید. بدین ترتیب محتویات گالری گوشی در هر بار اتصال شما به شبکه‌ی Wi-Fi، روی فضای دوم در گوشی هواوی بارگذاری خواهد شد.

نحوه استفاده از فضای ابری هواوی

همچنین این امکان برای کاربران فراهم شده است تا در صورت نیاز به بارگذاری یک آلبوم‌ گالری مشخص، از مسیر زیر گزینه‌ی آن را در تنظیمات خود فعال کنید:

Gallery > More > Settings > More albums

چگونه از فضای ابری هواوی استفاده کنیم

شایان ذکر است از رابط کاربری EMUI 5 به بعد ویژگی همگام‌سازی دوطرفه (Two-Way Sync) نیز به سرویس فضای ابری هوآوی اضافه شد. از این رو در صورت حذف عکس‌ها یا فیلم‌های روی فضای ابری، از روی حافظه‌ی دستگاه نیز پاک می‌شوند. این موضوع شاید در ابتدا کمی بلا‌استفاده به نظر بیاید اما در صورت مفقود یا دزدیده شدن گوشی می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود.

فضای ابری گوشی هواوی کجاست

اما در صورتی که به اینترنت وای‌فای دسترسی ندارید می‌توانید پس از اطمینان حاصل کردن از به‌روز بودن نسخه‌ی Gallery و Cloud روی گوشی خود، با دنبال کردن مسیر تنظیمات گالری گوشی، گزینه‌ی «Use mobile data» را فعال نمایید. بدین طریق سینک شدن عکس و فیلم‌های روی گوشی با حساب کاربری شما از طریق داده‌های تلفن همراه نیز امکان‌پذیر خواهد شد.

با وارد شدن به محیط Huawei Cloud از طریق ابزار «File Management» روی گوشی یا از طریق این لینک (https://cloud.huawei.com/) می‌توانید به تمامی فایل‌های خود دسترسی داشته باشید و آن‌ها را بارگیری، بارگذاری، حذف یا مرتب کنید.

برای بازگرداندن تصاویر یا فیلم‌ها حذف شده‌ی اخیر نیز این قابلیت مهیا شده تا با ورود به منوی گالری در فضای ابری هواوی و انتخاب زبانه‌ی «Recently Deleted»، موارد اخیراً حذف شده را تنها با فشردن گزینه‌ی Restore، بازگردانی کنید.

نحوه فعال سازی فضای ابری هوآوی

از جمله امکانات مهم و حیاتی دیگری که سرویس فضای ابری هواوی در اختیار کاربران خود می‌گذارد می‌توان به بک‌آپ گیری دوره‌ای از اطلاعات دستگاه اشاره داشت.

برای گرفتن نسخه‌ی پشتیبان به شکل خودکار می‌توان از مسیر زیر گزینه‌ی «Cloud Backup» را فعال نمود:

Settings > Log in with HUAWEI ID > Cloud > Cloud backup

بدین شکل در صورت برقرار بودن اتصال وای‌فای، از گوشی هواوی شما هفته‌ای یک‌بار در حین شارژ به طور خودکار نسخه‌ی پشتیبان تهیه‌ می‌شود.

همچنین امکان بک‌آپ گیری به شکل دستی در نسخه‌ی 10.6.2.300 به بعد برنامه‌ی Cloud نیز فراهم آمده که برای فعال کردن آن می‌توانید با ورود به منوی زیر و انتخاب داده‌های مورد نظر، نسخه‌ی پشتیبان آن‌ها را بر روی فضای ابری Mobile Cloud تهیه نمایید:

Settings > Log in with HUAWEI ID > Cloud > Cloud backup > Backup options

در این میان ذکر چند نکته خالی از لطف نیست:

  • امکان بک‌آپ گیری از داده‌های تمامی نرم‌افزارهای شخص ثالث (Third-Party) وجود ندارد.
  • در صورتی که همگام‌سازی Cloud Gallery را پیش‌تر فعال کرده باشید، محتویات موجود در گالری گوشی دوباره به همراه نسخه‌ی پشتیبان، بک‌آپ گرفته نخواهند شد.
  • تنها امکان ذخیره و نگه‌داری از سه نسخه‌ی بک‌آپ روی حساب کاربری ابری هواوی وجود دارد و در صورت بک‌آپ گیری برای مرتبه‌ی چهارم، قدیمی‌ترین نسخه از روی فضای ذخیره‌سازی ابری حذف خواهد شد.
  • بدلیل حجم بالای اینترنت مورد نیاز برای تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان و بارگذاری اطلاعات روی فضای ابری، این کار تنها به واسطه‌ی شبکه‌ی اینترنت وای‌فای صورت می‌پذیرد.

نحوه استفاده از فضای ابری هوآوی

با عضویت در سرویس ابری Mobile Cloud هواوی، 5 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت که می‌توان از آن برای تمامی مصارفی که قبل‌تر به آن اشاره داشتیم استفاده نمود. با این حال امکان خرید اشتراک و ارتقای فضای ذخیره‌سازی ابری نیز وجود دارد که با طی کردن مسیر زیر، انتخاب اشتراک مورد نظر و فشردن دکمه‌ی Buy این مهم صورت می‌پذیرد:

Settings > Log in with HUAWEI ID > Cloud > Upgrade cloud storage space

در حال حاضر امکان خرید طرح‌های 50 گیگابایت، 200 گیگابایت و 2048 گیگابایت نیز از فضای ابری هواوی وجود دارد که می‌توان از این بخش در صورت لزوم اقدام به خریداری آن‌ها نمود.  البته با خرید چندباره‌ی یک طرح به ظرفیت فضای ذخیره‌سازی سرویس ابری اضافه نخواهد شد و تنها مدت کارایی آن افزوده می‌گردد که در هنگام خرید باید این مورد را در نظر گرفت.

کلام آخر

در این مطلب به نحوه استفاده از فضای ابری هواوی یا همان هواوی کلود پرداختیم. همچنین ترفند هایی برای استفاده از آن، نحوه بک آپ گرفتن از فضای دوم گوشی های هواوی نیز ارائه نمودیم. شما از فضاهای ابری گوشی های هواوی استفاده کرده اید؟ نظر شما درباره استفاده از آن چیست؟ نظرات خود را در قسمت کامنت ها با ما درمیان بگذارید.

سوالات متداول

فضای ابری گوشی هواوی کجاست؟

فضای ابری گوشی هواوی در واقع یک فضای اختصاصی است که هواوی برای کاربران خود در نظر گرفته است. برای فعال سازی آن می توانید به توضیحات تصویری داخل مقاله مراجعه نمایید.

فضای دوم در گوشی هواوی y9 prime کجاست؟

در واقع مدل گوشی شما تقاوتی در نحوه فعال سازی هواوی کلود ایجاد نخواهد کرد. بدین منظور لازم است از تنظیماتی که در داخل مقاله به آن اشاره شده پیروی کنید.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!