نگاهی به چهار قابلیت کاربردی و جدید EMUI 11 برای گوشی‌های هواوی مقاله و آموزش

نگاهی به چهار قابلیت کاربردی و جدید EMUI 11 برای گوشی‌های هواوی

تنوع قابلیت رابط کاربری EMUI 11 که بر پایه سیستم عامل اندروید 10 تعریف شده است، یکی از بهترین و کارآمدترین رابط‌های کاربری در حوزه گوشی‌های هوشمند و اندرویدی رقم زده که ویژگی‌هایی بسیار جالب توجه را به همراه دارد. در این مطلب به سراغ معرفی چهار مورد از برجسته‌ترین نکات رابط کاربری EMUI 11 خواهیم رفت.

نسخه جدید برنامه Notepad در رابط کاربری EMUI 11

برنامه نوت پد در EMUI 11 یک برنامه ویرایشگر و یادداشت برداری متنی ساده نبوده و دارای ویژگی‌های بسیار زیادی است. Extract Text یک ویژگی نهفته در برنامه Notepad است که به وسیله آن، می‌توانید متون کتاب، مجلات و … مورد علاقه خود را در Notepad اسکن کرده و ذخیره کنید. اگر در وضعیتی هستید که به دستگاه اسکنر دسترسی ندارید، Notepad به شما امکان اسکن مواردی نظیر کارت شناسایی را خواهد داد.

همچنین این برنامه به شما این امکان را می‌دهد تا با اسکن تصاویر حاوی متن، به صورت خاص اقدام به استخراج متن از تصاویر کرده و آنها را در Notepad ذخیره کنید.

حتی در صورت نیاز امکان ویرایش این متون نیز در این برنامه ممکن شده است. این برنامه امکان ثبت و ذخیره سازی تصاویر را نیز به کاربران می‌دهد؛ همچنین نوت پد در رابط کاربری EMUI 11، امکان اشتراک گذاری محتوای متنی را برای کاربران فراهم ساخته است.

قابلیت نوت در EMUI 11

کاربران می‌توانند تمامی یادداشت و متن‌های Notepad را با دوستان و دیگران، در قالب فرمت HTML به اشتراک بگذارند. افزون بر تمام ویژگی‌های فوق، نوت پد جدید امکان کار با یک محتوا به صورت همزمان از چند دستگاه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

ویژگی‌های جدید برنامه Gallery در رابط کاربری EMUI 11

در نسخه جدید برنامه گالری، موجود در EMUI 11، شاهد اضافه شدن چند ویژگی کاملاً کاربردی هستیم. تمامی بخش‌های مهم از جمله آلبوم‌ها، هایلایت ها و Discover دستخوش تغییراتی شده‌اند. در بخش آلبوم‌ها شاهد اضافه شدن یک بخش جدید موسوم به مجله هستیم. افزون بر آن، آلبوم‌ها با توجه به دفعات استفاده شما، به صورت خودکار مرتب می‌شوند. بدین ترتیب که آلبوم‌هایی با دفعات استفاده بیشتر در بالا قرار گرفته و دسترسی را برای کاربران ساده می‌کنند.

ظاهر گالری در EMUI 11

با این وجود امکان تغییر این حالت نیز وجود داشته و کاربران می‌توانند آلبوم‌ها را به صورت دلخواه مرتب کنند. برای انتخاب چیدمان آلبوم‌ها می‌توانید از ابزار Switch view استفاده کنید. در بخش هایلایت ها (Highlights) نیز شاهد تغییراتی بزرگ به نسبت رابط کاربری EMUI 10.1 هستیم؛ به عنوان مثال، در این بخش طیف گسترده‌تری از انواع فونت و قلم‌ها را به همراه نمایش ویژه هایلایت ها خواهیم دید.

با استفاده از این ویژگی می‌توانید بدون نیاز به برنامه‌های اضافی و صرف زمان‌های طولانی، کلاژهای جذاب بسازید.

در EMUI 11 و در بخش گالری، شاهد یک ویژگی دیگر موسوم به Change Cover هستیم. اکنون می‌توانید یک عکس و تصویر خاص را به عنوان تصویر جلد انتخاب کنید. عکسی از طبیعت، یک سفر و یا فارغ‌التحصیلی. تا پیش از این، تصاویر جلد در آلبوم‌ها توسط سیستم انتخاب می‌شدند؛ تصاویری که شاید نباید دیده شوند و یا حتی تصاویر دلخواه شما نیستند. در نتیجه برنامه گالری در EMUI 11 امکان انتخاب تصاویر اختصاصی شما را برای این منظور ممکن می‌سازد.

قابلیت دیگر برنامه گالری در این رابط کاربری، Discover نام دارد. با استفاده از این ویژگی می‌توانید بدون نیاز به برنامه‌های اضافی و صرف زمان‌های طولانی، کلاژهای جذاب بسازید. 2 تا 9 تصویر مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس شاهد ساخت خودکار کلاژ خواهیم بود. یکی دیگر از ویژگی های Discover، امکان ساخت استوری است. برای این منظور 5 الگوی متفاوت نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

قابلیت های رابط کاربری EMUI 11

چند کار به صورت همزمان با ویژگی Multi-Window

انجام چند کار به صورت همزمان در گوشی‌های هوشمند، یکی از نیازهای کاربران امروز است. رابط کاربری EMUI 11 با قابلیتی موسوم به Multi-Window، سهولت و انعطاف پذیری بیشتری را برای تعامل و استفاده از چند صفحه و برنامه همزمان فراهم می‌سازد. EMUI 11 نسخه‌ای جدید از قابلیت Multi-Window را ارائه می‌دهد که تجربه کاربردهای چند وظیفه‌ای را دگرگون می‌کند؛ چه برای کاربردهای روزانه، چه بازی و …

در به‌روزرسانی EMUI 11 یک گزینه جدید با نام Minimize را در کنار گزینه Maximize شاهد هستیم.

در به‌روزرسانی EMUI 11 یک گزینه جدید با نام Minimize را در کنار گزینه Maximize شاهد هستیم. با کلیک بر روی Minimize، می‌توانید شاهد فعال شدن App Bubble باشید. App Bubble می‌تواند در دو طرف صفحه موبایل قرار گرفته و کاربران با یک کلیک ساده بر روی آن، می‌توانند سریعاً پنجره‌ها را مجدداً باز کنند. با این قابلیت می‌توانید چند برنامه را همزنان باز کرده و به سرعت بین آنها سوئیچ کنید.

امکانات رابط کاربری EMUI 11

Multi-Window از سه برنامه همزنان پشتیبانی می‌کند. در حالی که چندین کار را به صورت همزمان بر روی گوشی هوشمند خود پیگیری می‌کنید، App Bubble می‌تواند با قابلیت‌های خود بهترین تجربه را در اختیار شما قرار دهد. با کلیک بر روی App Bubble نوار کناری صفحه نمایش باز شده و می‌توانید پنجره مورد نظر خود را انتخاب کنید. پس از اتمام کار می‌توانید پنجره‌های باز را یک به یک بسته و یا App Bubble را به Recycle Bin بکشید.

قابلیت های جدید رابط کاربری EMUI 11

با استفاده از App Bubble می‌توانید در حین خرید و یا وب گردی با دوستان خود نیز به گپ و گفت بپردازید و قیمت‌ها را در چند فروشگاه به سرعت مقایسه کنید. دیگر نیازی به باز و بسته کردن متعدد برنامه‌ها نیست.

ابعاد پنجره‌های باز شناور، یکی از نیازهای مهم کاربران است؛ حال مهندسان هوآوی در EMUI 11 این مهم را ممکن ساخته‌اند. در صورتی که ابعاد پنجره باز شده برای شما بزرگ بوده و یا در جای نامناسبی قرار دارد، می‌توانید با لمس قسمتی از پنجره، اندازه آن را از تمام جهات تنظیم کنید. شایان ذکر است که این قابلیت تنها در رابط کاربری EMUI 11 موجود است.

قابلیت جدید رابط کاربری EMUI 11 چیست؟

قابلیت جذاب Multi-Screen در EMUI 11 برای کاربران حرفه‌ای

در رابط کاربری EMUI 11 می‌توانید به صورت حرفه‌ای، چند صفحه را در یک نمایشگر دیگر تجربه کنید. در رابط‌های کاربری EMUI 10/10.1 تنها امکان نمایش یک صفحه از گوشی موبایل بر روی لپ تاپ ممکن بود. با این وجود، EMUI 10/10.1 با برطرف ساختن بسیاری از نواقص و مشکلات در زمینه اشتراک گذاری صفحه نمایش و Multi-screen، منجر به ایجاد یک پیشرفت بزرگ شدند.

قابلیت رابط کاربری EMUI 11

در EMUI 11 شاهد سهولت به اشتراک گذاری داده‌ها، به صورت مجازی و بدون سیم بین گوشی‌های موبایل و لپ تاپ هستیم. رابط کاربری EMUI 11 این امکان را به کاربران می‌دهد که تا حداکثر سه پنجره متفاوت از گوشی‌های موبایل هوآوی را در لپ تاپ‌های این شرکت نمایش دهند. بدین ترتیب کاربران می‌توانند از چندین برنامه گوشی موبایل به صورت همزمان بر روی لپ تاپ بهره ببرند. برای این منظور، نیازمند نصب نسخه 11 به بعد برنامه PC Manager هستید.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!