هواوی اولین سیستم موقعیت‌یاب داخلی 5G چین را راه‌اندازی کرد اخبار

هواوی اولین سیستم موقعیت‌یاب داخلی 5G چین را راه‌اندازی کرد

هواوی چند روز پیش در همکاری با شرکت مخابراتی China Mobile موفق شد اولین سیستم موقعیت‌یاب داخلی (IPS) 5G کشور چین را در پارک فناوری Tuanbowa رونمایی کند. این دستاورد برای کاربران امکان دسترسی همزمان به شبکه 5G و همچنین یک سیستم موقعیت‌یاب بسیار دقیق را میسر می‌کند.

سیستم موقعیت‌یاب داخلی یا IPS شبکه‌ای از تجهیزات مخابراتی بوده که برای تعیین موقعیت افراد یا اشیا در مکان‌ها و ساختارهای بسته‌ای همچون مال‌ها، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و فرودگاه‌ها که سامانه‌هایی مانند GPS دقت یا کارایی لازم را در آن‌جا ندارد، استفاده می‌شوند. حال هواوی که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مخابراتی جهان به شمار می‌آید، فناوری 5G را نیز با این شبکه تلفیق کرده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، سیستم موقعیت‌یاب داخلی 5G هواوی و China Mobile در تست‌های اولیه در 90 درصد مواقع موفق شده موقعیت اشیا مختلف را با دقت 1 تا 3 متر به درستی تشخیص دهد که این امر می‌تواند بهره‌وری یمجموعه را تا حد خوبی بهبود بخیده و نیازها به شبکه اینترنت پرسرعت 5G را نیز پاسخگو باشد.

سیستم موقعیت‌یاب جدید هواوی از شبکه 5G با فرکانس 4.9 گیگاهرتز استفاده می‌کند. پلتفرم مکان‌یاب همراه این سیستم نیز توسط موسسه تحقیقات صنعتی China Mobile در شهر شانگهای ساخته شده تا بتواند به عنوان اولین همکاری دو شرکت در آزمایش یک سیستم موقعیت‌یاب داخلی دقیق، عملکرد تضمین شده‌ای ارائه دهد.

پیش از این شرکت هواوی در همکاری با یک شرکت چینی دیگر به نام Suzhou Mobile، سیستم موقعیت‌یاب 5G خود را در شبکه متروی شهر سوژوی چین نیز اجرا کرده است. این شبکه نیز توانسته در 90 درصد مواقع، به دقتی بین 3 تا 5 متر دست پیدا کند. این تجربه را باید اولین استفاده کاربردی از سیستم موقعیت‌یاب داخلی 5G در جهان دانست که دقت و کارایی آن را ثابت می‌نماید.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!