سیستم عامل منبع باز EulerOS هوآوی معرفی شد اخبار

سیستم عامل منبع باز EulerOS هوآوی معرفی شد

هواوی در کنار لپ‌تاپ و گوشی هوشمند، طی سال های اخیر سرمایه گذای بزرگی بر روی فناوری‌های نرم‌افزاری انجام داده و پس از هارمونی، شاهد یک سیستم عامل متن باز جدید  به نام سیستم عامل EulerOS هستیم. این سیستم عامل جدید هوآوی مخصوص سرورها، رایانش ابری، رایانش پیشرفته و و نظیر آنها است.

هواوی در طراحی سیستم عامل منبع باز اویلر نیز درست همانند هارمونی او اس توجه ویژه ای به یکپارچه‌سازی پلتفرم‌های مختلف داشته است. به گفته هوآوی سیستم عامل EulerOS با داشتن کاربردهای بی‌شمار در فناوری اطلاعات، فناوری ارتباطات و فناوری‌های عملیاتی، برای همه هر سناریوهایی آماده است.

ضرورت سیستم عامل EulerOS هوآوی

دنگ تایهوآ، رییس کسب و کار محصولات رایانش هواوی می‌گوید شرکت‌های بزرگ هرگز نگاهی جامع و یکپارچه به توسعه سیستم عامل‌ها نداشته اند و همین موضوع باعث شده بیشتر اکوسیستم‌های نرم‌افزاری با وجود داشتن قابلیت‌های پرشمار، دارای هماهنگی کافی نیستند. تایهوآ یکی دیگر از معضلات این حوزه را نیاز به توسعه موازی برنامه ها برای هر پلتفرم می داند و می گوید دنیای کنونی ما به سیستم عامل‌های یکپارچه با رابط کاربری ساده نیاز دارد.

هواوی یکی از برترین و بزرگ ترین شرکت‌های مخابراتی در دنیا است و محصولات و خدمات متنوعی چون سرور، فضای ذخیره‌سازی کلاد، سرویس‌های ابری، رایانش پیشرفته، ایستگاه‌های زمینی، روتر و کنترلرهای صنعتی را در سراسر جهان ارائه می کند.

سیستم عامل EulerOS هواوی

 به همین دلیل هوآوی تصمیم گرفته یک اکوسیستمی یکپارچه را طراحی کند تا از طریق آن تمامی نیازهای نرم‌افزاری مختلف مشتریانش را برآورده کند. اینجاست که سیستم عامل Euler از راه رسید تا علاوه بر پشتیبانی از تجهیزات صنعتی، مخابراتی و پردازشی گوناگون؛ یک رابط کاربری ساده، امن و پایدار را هم در اختیار مشتریان هوآوی قرار بدهد.

سیستم عامل EulerOS هواوی از قابلیت‌های امنیتی متعددی  بهره می برد و به دلیل یکپارچگی، می‌تواند تمام نیازها ترکیبی زیرساخت‌های دیجیتال را برآورده کند. به وسیله سیستم عامل اویلر می‌توان به راحتی سرویس‌های مختلف را ترکیب کرد و با توجه به منبع باز بودن، به راحتی می توان EulerOS را برای دستگاه های مختلف بهینه‌سازی کرد.

ویژگی‌های EulerOS سیستم عامل متن باز جدید هواوی

  • رابط کاربری سیستم عامل منبع باز EulerOS به شکلی طراحی شده که همه اجزا در هماهنگی کامل با هم کار کنند و بتوان آن‌ها را با توجه به منابع در دسترس و ویژگی‌های کسب‌وکار مشتریان برنامه‌ریزی کرد.
  • نسخه‌های مختلف سیستم عامل اویلر را می‌توان با دسترسی راحت به کرنل، سطوح مختلف فایل‌های سیستمی، پکیج‌های نرم‌افزاری و کدها شخصی‌سازی کرد تا محصول نهایی از سازگاری بی‌نظیری با نیازهای کسب‌وکار ما برخوردار باشد.
  • سیستم عامل Euler یک پلتفرم اتوماسیون بی‌نظیر است که از استخرهای حافظه پشتیبانی کرده و به شما اجازه می‌دهد با استفاده حداکثری از سخت‌افزاری که در اختیار دارید، به داده‌های مورد نیاز خود روی دستگاه‌های مختلف دسترسی داشته باشید.

یک بار بسازید، همه جا اجرا کنید

  • سیستم عامل EulerOS رابط برنامه‌نویسی (API) استانداردی دارد تا توسعه دهندگان امکان درک آسان چگونگی ساخت یک اپلیکیشن برای چند دستگاه را داشته باشند.
  • کیت توسعه نرم‌افزاری (SDK) سیستم عامل اویلر داده‌ها، تصاویر، ویدئوها و قابلیت‌های امنیتی اپلیکیشن‌های مختلف را در بر گرفته و ضمن آسان‌تر کردن کار توسعه‌دهندگان، عمکلرد نرم‌افزار را نیز بهبود می‌بخشد.
  • کیت توسعه سیستم عامل Euler افزونه‌هایی برای ساخت اپلیکیشن در چند دستگاه نیز دارد و همچنین چندین پلتفرم تست اتوماتیک نیز برای راحتی کار در نظر گرفته شده‌اند. Euler همچنین با پلتفرم‌های توسعه نرم‌افزار پرکاربرد سازگاری کامل دارد.

هماهنگی با HarmonyOS

فناوری هسته‌ی سیستم عامل EulerOS و HarmonyOS به منظور دستیابی به قابلیت‌های یکپارچه، به صورت یکسان طراحی شده و هواوی قصد دارد در آینده‌ای نزدیک، امکان اتصال اتوماتیک بین دستگاه‌های مجهز به هارمونی OS و سیستم عامل اویلر را فراهم کند.

زمان عرضه به مشتریان

هواوی در روز دوم مهر ماه، اولین نسخه OpenEuler 21.09 که از تمامی سناریوهای ممکن زیرساخت‌های سخت‌افزاری پشتیبانی می‌کند را معرفی کرد و تا 8 مهر ماه، آن را در اختیار مشتریانش قرار خواهد داد.

این نسخه جدید نه تنها راهکارهای جدیدی برای سرورها و پردازش ابری عرضه کرده، بلکه اکنون از رایانش لبه‌ای نیز پشتیبانی می‌کند. در نیمه دوم سال 2022 نیز قرار است نسخه‌ای با پشتیبانی طولانی مدت برای کاربران سیستم عامل EulerOS ارائه شود و به همین دلیل، امکان ساخت نسخه‌های تجاری مربوط به شرایط مختلف، برای شرکای هواوی فراهم خواهد شد.

OpenEuler

پلتفرم متن باز اویلر پویاترین جامعه متن باز در سراسر چین را دارد و تاکنون به پشتیبانی و همکاری با بسیاری از فعالان صنعتی این کشور پرداخته است. در حال حاضر بیش از 6000 هزار توسعه‌دهنده و 100 دانشگاه، کارخانه، موسسه و نهاد گوناگون با Euler کار می‌کنند و تاکنون بیشتر از 10 شرکت فعال در عرضه سیستم عامل و خدمات نرم‌افزاری، برخی محصولات تجاری خود بر اساس اویلر را عرضه کرده‌اند.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!