نگاهی به ساعت هوشمند هواوی Watch Fit ؛ ترکیب پرستیژ بالا و قیمت پایین! مقاله و آموزش

نگاهی به ساعت هوشمند هواوی Watch Fit ؛ ترکیب پرستیژ بالا و قیمت پایین!

آیا با مشخصات ساعت هوشمند huawei watch fit آشنایی دارید؟ امکانات و مشخصات هواوی واچ فیت می تواند شما را شگفت زده کند. در ادامه با  معرفی ساعت هوشمند huawei fit همراه ما باشید.

ساعت‌های هوشمند متعددی را می‌توان در بازار با قیمت‌های متنوع یافت ولی شاید بسیاری از کاربران به دلایل خاصی اپل واچ را ترجیح دهند. اما نکته مهم در مورد اپل واچ این است که در کنار مجموعه امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می‌دهد به دلیل قیمت بالای دستگاه، تنها افراد کمی قادر به خرید آن هستند. حال سوال اصلی اینجاست که آیا جایگزینی با زیبایی مشابه اپل واچ، امکانات خوب و حتی عمر باتری بیشتر وجود دارد؟

ساعت‌های هوشمند این روزها بیشتر از گذشته راه خود را در زندگی ما پیدا کرده‌اند و ممکن است بسیاری افراد به جای ساعت‌های مچی عقربه‌ای سنتی، نمونه هوشمند آنها را ترجیح دهند که هم ظاهر مدرنی دارند و هم امکانات بیشتری را در اختیار افراد قرار می‌دهند.

سوالی دیگری که مطرح می‌شود آن است یک ساعت هوشمند خوب و مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟ ظاهر زیبا و جذاب، امکانات ورزشی و سلامتی، مصرف انرژی کم و عدم نیاز به شارژ مجدد روزانه یا حتی قیمت؟ هر یک از این موارد را می‌توان به عنوان معیاری برای خرید یک ساعت هوشمند در نظر گرفت ولی اگر همه آنها را به طور یکجا و همزمان بخواهید مسلماً حتی اپل واچ هم پاسخگوی شما نخواهد بود چون قیمت‌هایی که برای این ساعت هوشمند می‌بینیم از توان خرید بسیاری از کاربران خارج است.

یکی از پیشنهادهای خوبی که در این زمینه می‌توان به کاربران علاقه‌مند که بودجه کمتری را برای خرید ساعت هوشمند در نظر گرفته‌اند ساعت هوشمند هواوی واچ فیت است. این ساعت با داشتن ظاهری شیک، انبوهی از امکانات را در اختیار کاربران قرار داده و از یک ویژگی بسیار جذاب یعنی باتری پرقدرت و بدون نیاز به شارژ مجدد برای مدت زمان 2 هفته برخوردار است که می‌تواند کاربران را از اتصال ساعت به شارژ در پایان هر روز، بی‌نیاز کند.

مشخصات ساعت هوشمند هواوی واچ فیت

در ادامه به بیان ویژگی‌های ساعت هوشمند واچ فیت که می‌تواند آن را به یک انتخاب عالی تبدیل کند اشاره می‌کنیم.

طراحی مینیمال و کیفیت ساخت بالا

یکی از ویژگی‌‎های مهم برای ساعت‌های هوشمند قابلیت استفاده آنها به همراه انوع تیپ از کلاسیک گرفته تا اسپورت است. هواوی با در نظر گرفتن طراحی یکدست و ساده با رنگ بدنه مات که با بندهای مختلف به راحتی هماهنگ می‌شود شرایطی را ایجاد کرده که بتوان با هر نوع تیپ و پوششی ساعت هوشمند huawei watch fit را مورد استفاده قرار داد.

ساعت هوشمند huawei fit

تولید چهار نسخه با رنگ بند صورتی، سبز، مشکی و نارنجی که هماهنگی ذاتی با رنگ فلز بدنه است نیز با دقت فراوان در انتخاب تُن رنگ بدنه صورت گرفته و به همین دلیل می‌توان در صورت دلخواه، بندهای مختلف را برای ساعت خریداری کرده و متناسب با هر شرایط، استایل و یا پوششی، رنگ بدنه مورد نظر خود را با آن هماهنگ کرد.

وزن بسیار اندک و شارژدهی عالی

یکی از شاهکارهای هواوی در طراحی مشخصات ساعت هوشمند huawei watch fit کاهش وزن آن به تنها 21 گرم است که اختلاف زیادی با بسیاری از ساعت‌های موجود در بازار داشته و به نوعی باعث می‌شود که بستن ساعت روی دست خود را احساس نکنید.

برای رسیدن به این مهم، هواوی چهار بخش مواد مورد استفاده در ساخت ساعت، باتری، نمایشگر و سخت‌افزار داخلی دستگاه را از بهترین و سبک‌‎ترین اجزا انتخاب کرده که در عین حال کیفیت بسیار بالایی را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

قیمت ساعت هوشمند huawei watch fit

با وجود این بسیار اندک میزان شارژدهی ساعت در یک استفاده عادی می‌تواند به راحتی بیش از 10 روز کامل برآورد شود. در واقع هواوی با بهره‌گیری عالی از الگوریتم‌های مدیریت مصرف انرژی در ساعت شرایطی را فراهم کرده که نیازی نباشد تا در پایان هر روز، ساعت را به شارژر متصل کرد.

تنها با اتصال آن برای مدت 5 دقیقه به شارژ، می‌توان برای مدت زمان یک روز کامل از ساعت استفاده کرد.

در مقابل برای شارژ مجدد دستگاه هم فرایند بسیار جذابی در نظر گرفته شده که تنها با اتصال آن برای مدت 5 دقیقه به شارژ، می‌توان برای مدت زمان یک روز کامل از ساعت استفاده کرد. با این اوصاف شاید بتوان اینطور گفت که فرایند شارژ مجدد دستگاه نسبت به مدت زمان استفاده از آن به هیچ عنوان احساس نشده و جای هیچ نگرانی برای وقت اندک جهت شارژ مجدد و استفاده از ساعت وجود نخواهد داشت.

قیمت ساعت هوشمند huawei fit

صفحه نمایش OLED با کیفیت بالا و امکانات فراوان

یکی از مشخصات ساعت هوشمند huawei watch fit در نظر گرفته نمایشگری از جنس OLED است که به صورت پایه می‌تواند کیفیت رنگ بالا را همراه با مصرف توان اندک در اختیار کاربر قرار دهد.

مشخصات ساعت هوشمند هواوی watch fit

انتخاب رزولوشن 280 در 456 پیکسل برای این نمایشگر 1.64 منجر به تراکم بالای 326 پیکسل بر اینچ مربع برای این نمایشگر شده به طوری که کاربر همواره با محتوایی بسیار باکیفیت روی نمایشگر دستگاه روبرو خواهد شد و حتی با نزدیک کردن بسیار زیاد صفحه نمایش به چشم هم تفکیک پیکسل‌ها بسیار سخت خواهد بود.

از سوی دیگر هواوی از شیشه‌های 2.5 بعدی برای پوشش روی این نمایشگر استفاده کرده و خمیدگی ایجاد شده در چهار سمت نمایشگر موجب افزایش حس راحتی و لذت بیشتر در لمس صفحه و تعامل با آن خواهد شد.

هواوی برای این ساعت هوشمند شش حالت متنوع «همیشه روشن» یا همان AOD را در نظر گرفته است که به کاربر اجازه می‌دهد در یک نگاه بتواند زمان، تقویم، وضعیت سلامتی و آب و هوا را مشاهده کند. همچنین امکان تنظیم خودکار شدت روشنایی نمایشگر نیز وجود دارد که به کاربر کمک می‌کند در هر محلی محتوای نمایشگر را به آسانی قرائت کرده و مشکلی از بابت استفاده از آن در ساعات مختلف و تابش آفتاب در فصول مختلف نداشته باشد.

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب نمایشگر این ساعت نسبت تصویر مناسب آن برای راحتی استفاده در ابعاد مختلف مچ دست کاربران و نسبت نمایشگر به بدنه 70 درصدی است که موجب می‌شود از بیشتر فضای ساعت که توسط نمایشگر اشغال شده بتوان بیشترین استفاده را از آن برد.

واچ‌فیس اختصاصی و با امکانات فراوان

یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که تنها برای ساعت‌های گران‌قیمت بازار دارای تنوع فراوان است، بحث واچ‌فیس‌ها یا همان تصاویر زمینه صفحه اصلی و امکانات آنهاست که در بسیاری از ساعت‌های ارزان‌قیمت بازار اشکال و تنوع بسیار اندکی را در اختیار کاربران می‌گذارد.

ساعت هوشمند هواوی واچ فیت

با توجه به سلیقه‌های مختلف، هواوی انبوهی از واچ‌فیس‌های متعدد را به صورت پیش‌فرض برای Watch FIT آماده کرده که حتی توسط خود کاربر و با استفاده از عکس‌های داخلی گوشی که به ساعت متصل شده نیز قابل سفارشی‌سازی است.

با این حال اگر همچنان به واچ‌فیس‌های با اشکال دیگر علاقه داشته باشید می‌توانید با مراجعه به فروشگاه نرم‌افزاری هواوی Watch Face Store، انبوهی از واچ‌فیس‌هایی که توسط هواوی و یا توسعه‌دهندگان ثالث طراحی شده را مشاهده، دانلود و در ساعت خود مورد استفاده قرار دهید.

ساعت هواوی واچ فیت

مربی خصوصی شما برای ورزش

برای انجام صحیح تمرین‌های ورزشی دو راه وجود دارد؛ راهکار اول مراجعه به باشگاه‌های ورزشی است و راهکار دوم استفاده از اینترنت و یا کلاس‌های آنلاین. اما ساعت هوشمند huawei watch fit با تدابیری بسیار کاربردی شما را از هر دوی این راهکارها بی‌نیاز کرده است.

در این نرم‌افزار بیش از 12 تمرین ورزشی سریع مانند ورزش در محل کار، انجام حرکات کششی و ….. به همراه 44 حرکت استاندارد ورزشی که می‌تواند زمینه‌ساز فعالیت‌های بزرگتر باشد به صورت انیمیشنی و قدم به قدم با توضیحات کامل به شما معرفی و ارائه می‌شوند.

در این حالت با ساعت هوشمند huawei watch fit می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به صرف زمانی برای جستجو در اینترنت، به راحتی در هر زمان و مکانی که باشید تمرین ورزشی مناسب خود را پیدا کرده و انجام دهید؛ با این اوصاف دیگر بهانه‌ای برای تمرین و ورزش حتی در ساعات کوتاهی که در هر شیفت کاری و یا منزل دارید وجود نخواهد داشت!

پس از انجام تمرین نیز خود ساعت هوشمند گزارشی کامل از وضعیت شما آماده می‌کند که هم روی نمایشگر دستگاه و هم از طریق منوی دقیق و کاملی که با برقراری ارتباط با گوشی هوشمند و نرم‌افزار Huawei Health ارائه می‌گردد به آن دست یافت.

ساعت هوشمند هواوی واچ فیت

جدای از موارد فوق ساعت هوشمند هواوی Watch Fit به عنوان دوستی همراه، همواره به شما یادآور می‌شود که ورزش کنید. برای مثال اگر مدت زمان زیادی در محیط کار، روی صندلی خود ثابت نشسته باشید و یا تحرک خاصی نداشته باشید، به شما یادآوری خواهد شد که از جای خود بلند شده و اندکی راه رفته یا حرکات کششی انجام دهید.

در طول روز نیز گزارشی از تحرکات عادی شما مانند قدم زدن، بالا رفتن از پله و … ارائه می‌شود و با اعلان‌های انگیزشی، هر دوره تحرک (برای مثال 1000 قدم برداشته شده) به شما نشان می‌دهد که می‌توانید با تحرک بیشتر، بدن سالم‌تری داشته باشید.

برنامه تمرینی حتی برای ورزشکاران حرفه‌ای

علاوه بر برنامه‌های تمرینی برای ورزش آماتوری، ورزشکاران حرفه‌ای نیز می‌توانند از ویژگی‌های ساعت هوشمند huawei watch fit استفاده کنند. در این حالت برای بیش از 11 ورزش حرفه‌ای مانند دویدن، شنا، دوچرخه‌سواری و … تمرین‌هایی متناسب برنامه‌ریزی شده که به راحتی قابل دسترس است.

در عین حال 85 تمرین ورزشی نیز می‌تواند به صورت خاص در اختیار کاربرانی قرار بگیرد که طالب سطح بالاتری از آمادگی هستند و می‌خواهند به روشی استاندارد بدن و شرایط فیزیکی خود را آماده انجام فعالیت‌های ورزشی کنند.

خرید ساعت هوشمند هواوی واچ فیت

در هنگام انجام کلیه فعالیت‌های ورزشی نیز هواوی واچ فیت به پایش وضعیت فیزیکی و بدنی شما از جمله میزان اکسیژن خون، کالری مصرف شده و ضربان قلب می‌پردازد تا مشخص کند که در هر حالت پارامترهای فیزیکی شما چگونه تغییر کرده است. در انتها نیز گزارشی به شما ارائه می‌گردد تا بتوانید به راحتی با مقایسه آن با شرایطی که برای هر تمرین حرفه‌ای ورزشی در نظر گرفته‌اید تطابق یافته و خود را به استانداردها، نزدیک‌تر کنید.

با ساعت هوشمند huawei watch fit بهترین ریتم بدنی خود را پیدا کنید

هواوی واچ فیت با داشتن ماژول GPS داخلی و پشتیبانی از استاندارد مقاومت در برابر نفوذ آب 5ATM همراه با پایش ضربان قلب با الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌تواند تمامی در هر شرایط فیزیکی و تمرینی، بهترین همراه شما باشد.

در این راه ساعت هوشمند شما کمک می‌کند که ببینید در طی یک فعالیت ورزشی در هر بازه، چه وضعیتی داشته‌اید و میزان پارامترهای فیزیکی و جسمی شما چگونه تغییر کرده است. مسلماً برای افرادی که از ورزشی به نوعی برنامه درمانی آنهاست و یا قصد آماده شدن برای شرایط جسمی خاصی دارند، این یکی از مهمترین ابزارها خواهد بود که کمک می‌کند بهترین ریتم خود را در طی هر فرایند تمرینی بیابند.

پایش خودکار ساعت هوشمند huawei watch fit در پارامترهای سلامتی

با استفاده از فناوری HUAWEI TruSeen 4.0 ساعت هوشمند Watch FIT شرایط پایش 24 ساعته ضربان قلب شما را به صورت مدیریت‌شده‌ای تضمین می‌کند و با استفاده از آن در تمامی ساعات شبانه روز، چه هنگام کار و فعالیت، چه هنگام استراحت و حتی خواب باشید، وضعیت این علامت حیاتی به خوبی پایش می‌شود.

با پایش هوشمند این پارامتر در صورتی که ضربان قلب به صورت غیرعادی افزایش یا کاهش پیدا کند به کاربر اطلاع داده می‌شود تا وضعیت خود را بررسی کرده و در صورت نیاز از روش‌های درمانی استفاده کند.

سنجش سطح اکسیژن خون به صورت دقیق نیز با توجه به وضعیت این روزهای جوامع و گسترش هر چه بیشتر بیماری‌هایی مانند COVID-19 می‌تواند اهمیت ویژه‌ای داشته باشد، از خدماتی است که با استفاده از هواوی واچ فیت به راحتی و در سطح دقت بالایی ارائه می‌شود.

برای استفاده از این قابلیت و سنجش سطح SpO2 خون کافیست با یک لمس ساده در نرم‌افزار مخصوص، تست سطح اکسیژن خون خود را انجام دهید. پس از چند ثانیه سطح اکسیژن خون شما با معیار استاندارد در عددی بین صفر تا 100 ارائه می‌شود و با استفاده از علائم رنگی نیز اطلاع پیدا می‌کنید که این معیار باید روی چه عددی باشد و همزمان با آن از تعداد ضربان قلب خود نیز آگاه شوید.

مشخصات و قیمت ساعت هوشمند هواوی watch fit

یکی از امکانات بسیار مناسب و خوبی که این روزها در ساعت‌های هوشمند و ابزارهای همراه ارائه می‌شود ارائه قابلیت‌های دنبال کردن پارامترهای سلامتی ویژه دوره‌های ماهانه بانوان است. هواوی واچ فیت نیز با داشتن یک برنامه دقیق هم با استفاده از  رابط کاربری داخل ساعت و هم با بهره‌گیری از قابلیت‌های نرم‌افزار Huawei Health گزارش کاملی در این خصوص ارائه داده و کمک می‌کند تا بانوان برای سیکل ویژه ماهانه خود با برنامه‌ریزی و آگاهی بیشتری آماده شوند.

در کنار موارد فوق با استفاده از فناوری موسوم به HUAWEI TruSleep 2.0 نیز امکان پایش ویژه روند خواب کاربر با ردیابی پارامترهای فیزیکی مانند سطح اکسیژن خون و ضربان قلب فرد میسر شده که بر پایه یک الگوریتم کاملاً علمی، سطح کیفی خواب را مشخص کرده و به شما می‌گوید که در چه شرایطی می‌توانید استراحت مفیدتری داشته باشید.

قیمت ساعت هوشمند huawei fit

قابلیت‌های کنترلی  ساعت هوشمند huawei watch fit و ارتباط با گوشی هوشمند

آخرین نکته‌ای که باید در مورد ویژگی‌های هواوی واچ فیت مورد اشاره قرار بگیرد امکان اطلاع پیدا کردن از پیام‌های ورودی گوشی است که به واسطه ارتباط مستقیم گوشی و ساعت میسر شده است.

در این حالت می‌توانید با دریافت پیام‌های ورودی چه از طریق شبکه‌های اجتماعی و چه از طریق پیامک، روی گوشی خود آنها را مشاهده کرده و دیگر نیازی به خارج کردن گوشی از جیب لباس و نگاه کردن به گوشی نخواهد بود.

همچنین با استفاده از ساعت هوشمند huawei watch fit می‌توانید عملیاتی مانند کنترل موسیقی در حال پخش با گوشی، فشردن دکمه شاتر برای عکاسی، تنظیم ساعت، تایمر، اطلاع از وضعیت هوا، کرنومتر و حتی فلش LED دوربین را نیز با رابط کاربری انجام دهید و برای هیچ‌کدام نیازی به مراجعه به گوشی هوشمند شما نخواهد بود.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!