لقب سریع‌ترین گوشی‌های اندرویدی جهان در تسخیر Huawei Mate 40 Pro/Pro Plus اخبار

لقب سریع‌ترین گوشی‌های اندرویدی جهان در تسخیر Huawei Mate 40 Pro/Pro Plus

سازنده بنچمارک مشهور AnTuTu لیست سریع ترین گوشی های اندرویدی جهان در ماه نوامبر را منتشر کرد که هواوی با سری Mate 40  در صدر رده بندی آن قرار گرفته است. این لیست  از سریع ترین گوشی های اندروید دنیا نشان می‌دهد Huawei Mate 40 Pro و +Huawei Mate 40 Pro سریع ترین گوشی اندرویدی سال هستند.

بر اساس اعلام AnTuTu، گوشی میت 40 پرو پلاس با امتیاز 698,654 و گوشی Huawei Mate 40 Pro با امتیاز 684,069، سریع ترین و بهترین گوشی های اندرویدی دنیا هستند. هر دو گوشی نیروی پردازشی خود را از چیپست پرقدرت Kirin 9000 می‌گیرند که توسط خود هواوی طراحی شده و با فناوری ساخت نوین 5 نانومتری تولید می‌شود.

نتایج اعلام شده، به خوبی کارایی بالای چیپست Kirin 9000 هواوی و اثرات مثبت به‌کارگیری فناوری ساخت پیشرفته 5 نانومتری را نشان می‌‌دهد. همچنین گوشی‌های Huawei Mate 40 Pro و +Huawei Mate 40 Pro از حافظه رم و حافظه داخلی بسیار پرسرعت بهره می‌برند که در کنار هم توانسته‌اند آنها را به سریع ترین گوشی های اندرویدی جهان مبدل کنند.

سریع ترین گوشی های اندروید جهان

گوشی‌های میت 40 پرو و پرو پلاس در کنار چیپست و حافظه بسیار پرسرعت، از دوربین‌های فوق‌العاده نیز بهره می‌برند. همچنین این گوشی‌ها دارای صفحه نمایش خیره‌کننده و طراحی چشم‌نواز هستند. قابلیت دیگری که سری Huawei Mate 40 را آن ها را به سریع ترین گوشی های اندرویدی جهان بدل کرده است، بهره‌مندی از شارژر بسیار پرسرعت 66 و 50 واتی است.

وجود چیپست قدرتمند رمز اصلی موفقیت سریع ترین گوشی اندرویدی جهان

اما بی‌شک رمز اصلی این موفقیت را باید در تراشه این گوشی‌ها جستجو کرد. HiSilicon Kirin 9000 یک چیپست رده بالا بسیار پرقدرت با 8 هسته پردازشی است که در گوشی‌های سری میت 40 پرو یافت می‌شود. این چیپست دارای 8 هسته پردازشی در سه دسته است.

یک هسته ARM Cortex-A77 با بیشینه فرکانس 3.13 گیگاهرتز، سریع‌ترین هسته این چیپست است. این چیپست دو هسته ARM Cortex-A77 دیگر با فرکانس 2.54 گیگاهرتز و چهار هسته کم مصرف ARM Cortex-A55 با فرکانس 2.05 گیگاهرتز هم دارد.

برای اجرای روان بازی‌ها  با نهایت جزئیات گرافیکی هم این چیپست از پردازنده گرافیکی بسیار توانمند ARM Mali-G78 MP24 با پشتیبانی از آخرین فناوری‌های گرافیکی روز دنیا بهره می‌برد.

سریع ترین گوشی های اندرویدی جهان

همانطور که گفته شد عامل موفقیت هواوی Mate 40 پرو و پلاس به عنوان صدر نیشین لیست سریع ترین گوشی دنیا، چیپست Kirin 9000 است که برای شتاب‌بخشی به هوش مصنوعی از NPU (واحد پردازش عصبی) سه هسته‌ای بهره می‌برد. این چیپست 8 مگابایت حافظه کش دارد و از حافظه‌های رم پرسرعت LPDDR4X و LPDDR5 پشتیبانی می‌کند. ویژگی برجسته دیگر کرین 9000 بهره‌مندی از مودم 5G داخلی پرقدرت با پشتیبانی کامل از شبکه‌های موبایل نسل پنجمی است.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!