منتظر تراشه‌های قدرتمند 5 نانومتری هواوی Kirin 9000L باشید اخبار

منتظر تراشه‌های قدرتمند 5 نانومتری هواوی Kirin 9000L باشید

با توسعه مثال‌زدنی و پیشرفت هواوی در ساخت تراشه‌های موبایل، این‌بار این شرکت بزرگ توانسته بستر لازم را برای تولید تراشه‌ Kirin 9000L فراهم کرده و به زودی آنها را تولید و روانه بازار می‌کند.

شرکت HiSilicon که به نوعی بازوی فعال هواوی در حوزه نیمه‌هادی است، طی سال‌های اخیر به خوبی توانایی بالای خود در تولید تراشه‌های کم‌مصرف و کارآمد موبایل را نشان داده است.

حالا خبرها حکایت از این دارند که برخلاف اعضای دیگر خانواده Kirin، هواوی مجوزهای لازم برای ثبت سفارش تولید تراشه 5 نانومتری را دریافت کرده و قصد دارد نسل جدید تراشه‌های پرچمدار خود یعنی سری Kirin 9000L را با همکاری کمپانی سامسونگ تولید کند. باید به این نکته اشاره کنیم که پیش از این، هواوی با شرکت TSMC جهت تولید تراشه همکاری می‌کرد.

تراشه جدید Kirin 9000L در مقایسه با نسخه پایه از سرعت هسته‌های رده بالای Cortex-A77 کاسته و آنها را به 2.86 گیگا هرتز (از 3.13 گیگاهرتز در نسخه اصلی) رسانده، همزمان تعداد هسته‌های واحد پردازش گرافیکی تراشه Kirin 9000L را به 18 هسته (از 24 هسته در نسخه اصلی) کاهش و مضاف بر آن تنها یک هسته بزرگ را برای بخش پردازش هوش مصنوعی دستگاه در نظر گرفته است. با این مشخصات، تراشه جدید Kirin 9000L می‌تواند پتانسیل بسیاری بالایی را در عین مدیریت انرژی مناسب از خود نشان دهد.

همانطور که اشاره شد منابع چینی خبر از هماهنگی هواوی با سامسونگ برای تولید تراشه داده‌اند که در صورت تحقق می‌تواند دوباره پای هواوی را به این حوزه جذاب باز کند. به نظر سامسونگ توانسته مجوز تجارت با هواوی را از نهادهای ذی‌صلاح آمریکایی دریافت کرده و شرایط را برای همکاری با این شرکت فراهم کند.

تولید تراشه Kirin 9000L می‌تواند امید بسیاری از علاقه‌مندان برند هواوی در دنیا برای تولید یک گوشی هوشمند میان‌رده‌ی رو به بالا را زنده کند. در نظر داشته باشید که هنوز زمان معرفی و نام دستگاهی که با این فناوری عرضه خواهد شد مشخص نشده است.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!