گوشی هواوی میت ایکس 2 به طور رسمی معرفی شد؛ اولین تاشوی جهان با قابلیت 5G اخبار

گوشی هواوی میت ایکس 2 به طور رسمی معرفی شد؛ اولین تاشوی جهان با قابلیت 5G

پس از مدت‌ها انتظار، هوآوی در جریان رویداد اختصاصی خود، نخستین گوشی هوشمند تاشوی جهان با پشتیبانی از شبکه 5G یعنی میت ایکس 2 را معرفی کرد. کارشناسان دنیای فناوری، میت ایکس 2 را یک جهش نوآورانه در عرصه تولید گوشی های هوشمند توصیف کردند. در ادامه با گوشی Huawei Mate X2، جدیدترین دستاورد هوآوی و آغازگر راهی جدید در دنیای گوشی‌های هوشمند آشنا خواهیم شد.

هواوی بالاخره از گوشی تاشدنی مورد انتظار خود یعنی Mate X2 پرده‌برداری کرد. میت ایکس 2 یکی دیگر از بهترین گوشی های هواوی است که به عنوان شاهکار این برند نیز در طراحی و بکار رفتن جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا  در قالب یک گوشی هوشمند نیز شاخته می شود. تصویر گیف منتشر شده روی صفحه‌‌ی مجازی رسمی هواوی در پلتفرم چینی Weibo نشان می‌دهد نسخه‌ی جدید گوشی‌های تاشدنی این شرکت قرار است طراحی نو و مکانیزم جدید یکپارچه‌ای را به همراه داشته باشد.

همان‌طور که پیش‌تر شایعه شده بود، گوشی Huawei Mate X2 همانند مدل‌های تاشدنی رقبا، دارای مکانیزم تاشوندگی از داخل به بیرون است که این موضوع به کاربر اجازه می‌دهد گوشی هوشمندی با دو نمایشگر داخلی و بیرونی در اختیار داشته باشد.

همچنین طراحی «یکپارچه» گوشی Mate X2 باعث می‌شود دیگر شاهد خط واصلی میان دو بخش نمایشگر نباشیم و با صفحه‌نمایشی یک‌دست روبرو شویم. ویژگی دیگر قابل مشاهده از طراحی گوشی تاشدنی جدید هواوی در این تصویر متحرک، قابلیت‌ مکانیزم تاشوندگی گوشی است که می‌تواند چرخش 360 درجه‌ای داشته باشد و پشت و روی گوشی را با صفحه‌نمایش پوشش دهد.

گوشی هواوی میت ایکس 2

میت ایکس 2 به نمایشگر 8.01 اینچی تاشوی OLED مجهز خواهد بود که توسط تولیدکننده‌ی بزرگ چینی (شرکت BOE) دراختیار هواوی قرار خواهند گرفت و انتظار می‌رود رزولوشن 2480×2220 پیکسلی با تراکم 414 پیکسل بر اینچ مربع را به کاربر ارائه دهد. همچنین صفحه‌نمایش اصلی 6.45 اینچ این گوشی، نمایشگر AMOLED با رزولوشن 1160×2700 پیکسل خواهد بود.

میت ایکس 2 هواوی قرار است باتری 4.400 میلی‌ آمپرساعتی را در خود جای دهد که از شارژ سریع 66 وات و احتمالاً شارژ وایرلس 50 وات (همچون گوشی هواوی میت 40 پرو) بهره می‌برد.

در بخش دوربین نیز گوشی تاشدنی میت X2 هواوی دارای دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی و ماژول دوربین چهارگانه در پشت است که دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی واید، سنسور 8 مگاپیکسلی Telephoto، حسگر 16 مگاپیکسلی اولترا واید و یک لنز 12 مگاپیکسلی را در خود جای می‌دهد.

میت ایکس 2 قراراست در تاریخ 22 فوریه (4 اسفند ماه) با تراشه‌ی Kirin 9000 و سیستم‌عامل اندروید 10 به بازار عرضه شود تا جایگزینی برای نسل قلبی گوشی‌های تاشدنی Mate X هواوی باشد.

شرکت هوآوی در جریان رویداد اختصاصی خود که به صورت آنلاین امروز (دوشنبه) برگزار شد، گوشی تاشوی Mate X2 را معرفی کرد. این شرکت که تجربه تولید Mate X و Mate XS را به عنوان گوشی‌های تاشو در کارنامه خود دارد، این بار با ایجاد تغییراتی بزرگ، میت ایکس 2 را که ماحصل تجارب بزرگ این شرکت در این راستاست، معرفی کرد.

قیمت گوشی Huawei Mate X2

Mate X2 نخستین گوشی هوشمند تاشوی جهان، با پشتیبانی از شبکه 5G است. این محصول از تراشه (SOC) پرچمدار این شرکت، با نام Kirin 9000 بهره برده و در بخش سخت افزاری، 8 گیگابایت حافظه رم را در کنار 256/512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی یدک می‌کشد. مدل‌های پیشین هواوی (گوشی‌های تاشو و دارای دو نمایشگر) از مکانیزم باز شدن به سمت بیرون استفاده می‌کردند؛ با این وجود، Mate X2 از طراحی بازشدن به سمت داخل استفاده می‌کند.

میت ایکس 2 را می‌توان به حالت تک نمایشگر نیز مورد استفاده قرار دارد. جالب است بدانید که میت X2 از بزرگ‌ترین نمایشگر در بین همتایان خود بهره می‌برد که بدین ترتیب می‌تواند حتی در نقش یک تبلت نیز ظاهر شود. Mate X2 از نمایشگر نوع OLED استفاده می‌کند.

قیمت گوشی Mate X2

در حالت نمایشگر باز و تصویر کامل، می‌توانید شاهد نمایشگری با ابعاد 8 اینچ و وضوح 2200×2480 پیکسل باشید. این نمایشگر با تراکم پیکسلی 413 پیکسل در هر اینچ، از نرخ به‌روزرسانی 90 هرتز بهره برده و نرخ نمونه گیری تاچ 180 هرتزی، دیگر ویژگی آن به شمار می‌رود.

در حالت بسته، می‌توانید از میت ایکس 2 با یک نمایشگر 6.45 اینچی لذت ببرید. این نمایشگر رزولوشن 1160×2700 پیکسل را با همان نرخ به‌روزرسانی 90 هرتزی، در اختیار شما قرار خواهد داد. در بخش سیستم عامل، هوآوی از آخرین رابط کاربری خود موسوم به EMUI 11 در کنار سیستم عامل اندروید 10 استفاده می‌کند. میت ایکس 2 از یک باتری با ظرفیت 4400 میلی آمپر ساعت بهره برده و به منظور افزایش سرعت شارژ، هوآوی از شارژرهای 55 واتی برای این گوشی هوشمند تاشو استفاده می‌کند.

قیمت گوشی هواوی Mate X2

میت ایکس 2 که زبان طراحی جدیدی را از سوی هواوی به نمایش درآورده است، دارای وزن 295 گرم بوده و در 4 رنگ متفاوت عرضه خواهد شد. در بخش دوربین نیز میت ایکس 2 گزینه‌های متنوع و مناسبی را ارائه کرده است؛ در قسمت پشتی Mate X2 می‌توانید 4 لنز را مشاهده کنید؛ یکی از آنها مربوط به سنسور 50 مگاپیکسلی واید، سنسور دوم با دقت 16 مگاپیکسل از نوع اولترا واید، دوربین سوم با کیفیت 12 مگاپیکسل از نوع تله فتو و در نهایت دوربین چهارم که یک سنسور 8 مگاپیکسلی نوع سوپر زوم بوده و دارای توان بزرگنمایی 10x است.

اگر به تصویربرداری سلفی هم علاقه داشته باشید، یک سنسور 16 مگاپیکسلی در جلوی میت ایکس 2 در خدمت شماست.

عرضه گوشی تاشوی جدید شرکت هوآوی از 25 فوریه در کشور چین آغاز شده و این شرکت تا کنون اشاره‌ای به تاریخ عرضه جهانی آن نکرده است. مدل 256 گیگابایتی با قیمتی در حدود 2785 دلار و مدل 512 گیگابایتی نیز با قیمتی در محدوده 2940 دلار همراه است.

ویژگی‌های برجسته‌ای که Mate X2 را تبدیل به یک گوشی تاشوی خاص کرده است

رشد و نمو یک تفکر علاوه بر خلاقیت پدید آورندگان آن نیازمند طی زمان و کسب بازخورد از جامعه هدف است. اما به حداقل رساندن این مسیر هنری است که شاید کمتر شرکتی قادر به انجام آن باشد. هنری که به وضوح در مورد گوشی تاشو هواوی Mate X2 ملموس و مشهود است. در ادامه با ما همراه باشید تا با هم به جستجو برای پاسخ این سوال بگردیم که چرا هواوی Mate X2 بهترین گوشی تاشویی است که تا به امروز خلق شده است؟

گوشی یا تبلت؟! این سوالی است که هر کاربری می‌تواند در مورد فلسفه وجودی محصولات تاشو از خود بپرسد ولی پاسخ آن تا چه میزان حائز اهمیت است؟ در واقع محصولی که در دست کاربر قرار می‌گیرد باید بتواند هر آنچه مورد نیاز است را بدون کم و کاستی ارائه کند؛ پاسخی به مجموعه‌ای از نیازها که هواوی آنها را بهترین شکل ممکن در میت ایکس 2 کنار هم چیده است.

گوشی میت ایکس 2 هواوی

نمایشگر بی‌نظیر در میت ایکس 2 

شاید بارزترین ویژگی یک گوشی تاشو، نمایشگر، یا بهتر بگوییم، نمایشگرهای آن باشد. در نسل‌های قبلی همواره بخشی از نمای جلوی گوشی یا داخلی آن صرف طراحی بخش نگهدارنده و یا دیگر قسمت‌ها می‌شد ولی هواوی با الهام گرفتن از طبیعت که هیچ‌چیز را از دید کاربر خود دور نگه نمی‌دارد در هر دو حالت تاشده و باز شده، از حداکثر مساحت پیش‌روی دستگاه برای بخش نمایشگر استفاده کرده است.

با تا کردن میت ایکس 2 یک نمایشگر 6.45 اینچی به ابعاد یک گوشی هوشمند استاندارد در اختیار دارید و وقتی آن را باز کنید، نمایشگری 8.0 اینچی با فناوری OLED و طراحی FullView Display را پیش روی خود می‌بینید که مخصوص افرادی خواهد بود که چند پنجره (یا برنامه) را همزمان باز کرده و یا به محیط بزرگتری برای مشاهده و مطالعه محتوای مد نظر خود احتیاج دارند.

نکته جذاب دیگر این است که هر دو نمایشگر داخلی و خارجی گوشی تاشو Huawei Mate X2 به نرخ بروزرسانی محتوای 90 هرتز مجهز شده‌اند که کمک می‌کند تا محتوای تحت نمایش در صفحه همواره بسیار روان‌تر و طبیعی‌تر جلوه کند.

بررسی طراحی زیبا میت ایکس 2 و ساختار ارگونومیک آن

همانطور که گفته شده هواوی در ساختار میت ایکس 2 ملاحظات طراحی خاصی در نظر گرفته که یکی از آنها ساختار گوه‌ای شکل بدنه و رساندن ضخامت آن در یک سمت به تنها 4.4 میلی‌متر است که موجب می‌شود گوشی در هر حالت راحت‌تر در دست کاربر جای بگیرد و کار کردن با آن آسان‌تر باشد.

از سوی دیگر با ارائه چهار رنگ مشکی، سفید، آبی کریستالی و صورتی کریستالی، شرایطی ایجاد شده که این‌بار هر کاربری با هر سلیقه‌ای بتواند گزینه مد نظر خود در دنیای گوشی‌های تاشو را پیدا کرده و انتخاب کند.

قیمت گوشی تاشو Huawei Mate X2

عملکرد پردازشی بی‌نظیر گوشی هوآوی Mate X2

برای یک گوشی تاشو علاوه بر طراحی جذاب، قدرت بالا نیز برای اجرای بهتر و سریعتر هر نرم‌افزاری مورد نیاز است. با علم به این موضوع شاهد استفاده از قدرتمندترین تراشه پردازشی ساخت هواوی یعنی Kirin 9000 5G در این گوشی-تبلت هستیم که با داشتن پردازنده بسیار قدرتمند هشت‌هسته‌ای، پردازنده گرافیکی Mali-G78 با 22 موتور گرافیکی و واحد پردازش هوش مصنوعی متحول شده، ترکیبی ایده‌آل را برای اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها و برنامه‌ها فراهم کرده است.

 در واقع برای گوشی HUAWEI Mate X2 تفاوتی ندارد که شما بخواهید عکاسی با چاشنی هوش مصنوعی داشته باشید، ویرایش فیلم در ابعاد 4K انجام دهید، از بازی‌های با گرافیک بالا لذت ببرید یا حتی برنامه‌های سنگین و ویدئوهای رزولوشن بالا و HDR را تماشا کنید؛ در همه حال کیفیت، چشمگیر و هیجان‌انگیز بوده و هیچ‌گاه نقص و کمبودی در عملکرد دستگاه مشاهده نخواهد شد.

نکته دیگر در مورد طراحی سخت‌افزار میت ایکس 2 سیستم آنتن هوشمند آن است که امکان استفاده از شبکه 5G با بالاترین سرعت و همچنین Wi-Fi 6+ را میسر می‌کند؛ در واقع اگر در شبکه‌های بهره‌مند از این دو فناوری باشید می‌توانید به بالاترین سرعت ارتباطی برسید که در هیچ دستگاه دیگری تا پیش از این تجربه نکرده‌اید.

گوشی تاشو هوآوی میت ایکس 2

دوربین‌های همه فن حریف گوشی تاشو هوآوی Mate X2

علاوه بر نمایشگر عالی و سخت‌افزار بسیار قدرتمند، گوشی تاشو Huawei Mate X2 از دوربین‌های هیجان‌انگیزی نیز استفاده می‌کند که می‌توانند بهترین خروجی‌ها را در هر ساعت از شبانه‌روز و با هر شدت نور محیطی فراهم کنند. دوربین ماکرو برای عکاسی از سوژه‌های بسیار نزدیک (تا 2.5 سانتی‌متر)، زوم دیجیتال 100 برابری، سنسور دوربین تله‌‎فوتو با فیلترهای رنگی ویژه RYYB و در نهایت سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با فناوری Ultra Vision Camera سلاح‌های قدرتمندی هستند که هواوی در پشت دستگاه جای داده است.

اما اگر تصور کنید این مجموعه دوربین عالی تنها برای عکاسی از دیگران قابل استفاده است در اشتباهید؛ چرا که با توجه به ساختار باز و بسته شدن دستگاه، می‌توان با باز کردن آن، از دوربین‌های پشت بدنه نیز برای عکاسی سلفی استفاده کرد و عکس‌هایی خلق کرد که با هیچ دوربین سلفی دیگری به این کیفیت ممکن نیست.

میت ایکس 2 هواوی

بی حد و حصر در اجرای نرم‌افزارها

یکی از اقدامات عالی هواوی در مورد گوشی میت ایکس 2 ایجاد تغییرات و تناسب عالی رابط کاربری با نمایشگر تاشو است. در این گوشی با باز کردن نمایشگر می‌توانید برنامه‌ای که در حال تاشده در حال استفاده از آن بوده‌اید را مشاهده و به ادامه کارتان بپردازید.

این امکان وجود دارد که نمایشگر بزرگ داخلی را به دو بخش تقسیم کرده و از یک برنامه دو پنجره مستقل باز کنید و حتی اگر نیاز به تعداد بیشتر باشد، دو پنجره شناور دیگر از آن را هم باز و استفاده کنید.

نوار لبه نمایشگر میت ایکس 2 نیز همواره در اختیار شما خواهد بود تا با استفاده از آن بتوان برنامه‌های منتخب و اخیر را اجرا و مدیریت کرد. با این نوار دسترسی به برنامه‌ها در سریعترین زمان ممکن میسر می‌شود.

گوشی میت ایکس 2 هواوی

باتری و شارژدهی عالی

هواوی با رعایت اصل مهمی برای مدیریت توان مصرفی شرایطی ایجاد کرده که حتی با وجود دو نمایشگر در دستگاه، یکی از بهترین عملکردهای شارژ را در آن شاهد باشیم. با استفاده از باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی این گوشی دیگر جای نگرانی بابت کاهش زودهنگام شارژ دستگاه با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، بازی و یا وبگردی وجود ندارد.

گوشی میت ایکس 2 هوآوی

استفاده از فناوری HUAWEI SuperCharge و شارژر 55 واتی نیز به شما کمک می‌کند تا گوشی خود را ظرف مدت زمان کمتر از یک ساعت به صورت کامل شارژ کنید و با استفاده از آن حتی بیش از یک روز بدون نیاز به شارژ مجدد با دستگاه خود کار کنید.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!