به این دلایل تبلت هواوی MatePad انتخابی مناسب برای شماست راهنمای خرید

به این دلایل تبلت هواوی MatePad انتخابی مناسب برای شماست

با وجود انبوهی از تبلت‌های موجود در بازار در رنج قیمت میانی که به تبلت‌های اقتصادی معروف هستند، همواره کاربران با چالش بزرگی برای انتخاب بهترین تبلت برای نیازهای خود روبرو هستند. در ادامه با هم به بررسی این موضوع می‌پردازیم که چرا تبلتی مانند تبلت هواوی MatePad می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های میان‌رده‌ای باشد که همه ویژگی‌های خوب را با هم می‌خواهند.

تبلت‌های این روزها دیگر آن ابزارهای خاص برای برخی امور خاص یا به اصطلاح لاکچری نیستند. به دلیل گسترش روش‌های آموزش آنلاین از یک سو و نیاز به رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، تبلت‌ها بهترین ابزارها برای برگزاری کلاس‌های آنلاین، مطالعه دروس و ارتباطات علمی از یک سو و نیازهای سرگرمی و اجتماعی از سو دیگر هستند.

اما اینکه چه تبلتی برای چه کاربرانی بهتر و مفیدتر است چالش بزرگی است که باید بر آن فائق آمد. در این میان محصولاتی وجود دارند که با داشتن مشخصات جذاب خود می‌توانند گزینه‌ای ایده‌آل برای بسیاری از کاربران باشند. تبلت HUAWEI MatePad یکی از این محصولات است که در ادامه به بررسی بارزترین ویژگی‌ها و مشخصات آن می‌پردازیم.

طراحی جذاب و مینیمال تبلت هواوی MatePad

تبلت هواوی MatePad از یک بدنه سراسر فلزی (با آلیاژ سبک آلومینیوم) استفاده می‌کند که بعید است کاربری در نگاه اول، لب به تحسین آن نگشاید. این تبلت با ضخامت اندک 7.35 میلی‌متری خود تنها وزن 450 گرم دارد که برای یک تبلت بدنه فلزی بالای 10 اینچ، وزن بسیار مناسب و سبکی محسوب می‌شود.

نکته جذاب دیگر در مورد این دستگاه، طراحی خاص آن با حاشیه‌های اندک نمایشگر است که موجب شده با دستگاهی جمع و جور روبرو باشیم؛ دستگاهی که در مقایسه با بسیاری از 10 اینچی‌های بازار، کوچکتر بوده و ارگونومی بسیار بهتری دارد.

نمایشگر حرفه‌ای برای هر سناریوی خاص

هواوی در این تبلت زیبا از یک نمایشگر حرفه‌ای 10.4 اینچی IPS LCD استفاده کرده که رزولوشن 2K آن به کاربران اجازه می‌دهند بسیاری از ویدئوها را در ابعاد و اندازه اصلی خود تماشا کنند.

مضاف بر این کیفیت رنگ‌های نمایش داده شده در تصویر بسیار بالا بوده و با توجه به موتور گرافیکی پیشرفته دستگاه، همواره تلاش می‌شود تا صحیح‌ترین تصویر به کاربر نمایش داده شود. میزان نور زمینه نمایشگر نیز خوانایی محتوا روی آن در هر شرایط جوی و تابش آفتاب را تضمین می‌کند.

در کنار موارد فوق هواوی این تبلت را به گزینه ایده‌آلی برای مطالعه کتاب تبدیل کرده است. حالت eBook Mode که در تبلت هوآوی MatePad استفاده شده که با فعالسازی آن در هنگام مطالعه کتاب‌ها و اسناد متنی، رنگ زمینه تبلت به رنگ کاغذهای کاهی نزدیک می‌شود. این تغییر الگوی بهترین حالت مطالعه و نزدیک به کتاب‌های فیزیکی را ایجاد می‌کند.

همچنین گواهینامه‌های استاندارد موسسه TÜV Rheinland آلمان به دلیل قابلیت‌های کاهش نور آبی و حذف اثر فلیکر نیز به خاطر الگوریتم‌های مراقبت از چشم در نمایشگر میت پد توسط هواوی دریافت شده و می‌تواند خیال کاربر را جهت اعمال کمترین آثار مخرب از نمایشگر روی چشم انسان تضمین کند.

پشتیبانی از یک قلم همه کاره

نکته جذاب و از دلایل خرید تبلت هواوی MatePad، نمایشگر پشتیبانی کننده از قلم هوشمند M Pencil آن است که به کاربران کمک می‌کنند عملکردی مانند کاغذها در دنیای واقعی را با میت پد هواوی تجربه کنند. این قلم قابلیت ایجاد تمایز بین لمس اشتباه دست و نمایشگر را داشته و به شما کمک می‌کند تا طرح‌های مورد نظر خود را با کمترین خطای انسانی ترسیم کنید. همچنین سرعت پاسخگویی بسیار بالای قلم روی نمایشگر نیز دیگر ویژگی است که حس کار کردن با آن را به بهترین حالت هدایت می‌کند.

این قلم با توجه به ابعاد و عملکرد کاربری خود یک گزینه عالی برای القای حس نوستالژیک نگارش با قلم روی کاغذ، از یک سو و تولید محتوای مورد نظر کاربر با دقت بالاست که می‌تواند همراهی مناسب برای شکوفاسازی استعدادهای طراحی کاربر باشد.

امکان پشتیبانی از کیبورد هوشمند و اختصاصی هواوی Smart Keyboard نیز وجود دارد همراه با قلم می‌تواند به صورت مجزا از بازار خریداری شده و مورد استفاده قرار گیرد.

سیستم صوتی کامل

هواوی سیستم صوتی کاملی شامل 4 میکروفون و 4 بلندگو در چهار جهت دستگاه را برای تبلت هواوی MatePad در نظر گرفته که به کاربر کمک می‌کند در هر شرایطی بتواند صدایی واضح را شنیده یا ارسال کند.

همچنین تجهیز به فناوری Huawei Histen 6.0 نیز به معنای ارائه طیف کاملی از افکت‌های صوتی است که به شما کمک می‌کند متناسب با هر محتوای صوتی و تصویری، شرایط پخش صدا را تنظیم کرده و به اصطلاح خود را در وسط حادثه و داستان تصور کنید.

سخت‌افزار قدرتمند برای برآمدن از پس هر بازی و نرم‌افزار

هواوی در تبلت میت پد از تراشه پردازشی قدرتمند و 7 نانومتری Kirin 810 استفاده کرده است که یکی از بهترین تراشه‌های میان‌رده موجود در بازار است.

این تراشه با داشتن پردازنده 8 هسته‌ای متشکل از دو هسته پرقدرت Cortex-A76 و شش هسته کم‌مصرف Cortex-A55، امکان اجرای هر نرم‌افزاری را به کاربر داده و در هیچ سناریوی، گلوگاهی برای عملکرد دستگاه ایجاد نخواهد کرد.

در بخش گرافیک نیز همراه شدن پردازنده گرافیکی Mali-G52 با شتاب‌دهنده نرم‌افزاری GPU Turbo 3.0 به کاربر این امکان را می‌دهد تا تبلت هواوی MatePad خود را به دستگاهی برای اجرای هر نوع بازی و یا فعالیت گرافیکی تبدیل کند و هر نگرانی بابت اجرای با کیفیت آنها را از میان بردارد.

برگ برنده دیگر این تراشه استفاده از پردازنده عصبی یا NPU اختصاصی هواوی است. واحدی که کلیه امور مرتبط با الگوریتم‌های پیشرفته یادگیری ماشین و هوش مصنوعی را در بالاترین سطح اجرا می‌کند.

هواوی این تبلت را با دو مقدار حافظه رم 3 یا 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 یا 64 گیگابایتی در اختیار کاربران قرار خواهد داد که البته در همه مدل‌ها امکان افزایش حافظه داخلی تا 32 گیگابایت با استفاده از درگاه microSD نیز وجود دارد.

استفاده از سیستم‌فایل EROFS نیز سرعتی بالاتر از یک حافظه ثابت را در اختیار کاربر می‌گذارد که به صورت متوسط سرعت و عملکرد پارامترهای خواندن و نوشتن حافظه تبلت را تا 30 درصد افزایش می‌دهد.

Huawei Share و چندوظیفگی در معنای واقعی آن

نرم‌افزار Huawei Share ر ا باید یکی از جذاب‌ترین نرم‌افزارهای میان دستگاهی هواوی دانست. این نرم‌افزار  که امکان ارتباط بی‌واسطه MatePad با دستگاه‌های دیگر (با پشتیبانی از این قابلیت) را فراهم می‌کند قادر است شرایط استفاده از هر دستگاهی روی دیگری را فراهم کند که در نوع بسیار جذاب و بی‌نظیر است.

برای این هدف تنها کافیست دو دستگاه را به هم نزدیک کنید تا بتوانید برای مثال روی لپ‌تاپ‌خود، از طریق تبلت، تماس صوتی و تصویری برقرار کرده، به تماس‌های ورودی پاسخ دهید یا حتی نرم‌افزارهای اندرویدی را اجرا کنید.

هواوی در این تبلت از سبک جدید اجرای نرم‌افزارها در کنار هم یا Multi-Window پشتیبانی کرده که به کاربر امکان اجرای دو پنجره از برنامه‌های خود در ابعاد متفاوت را می‌دهد. برخلاف بسیاری از دستگاه‌هایی که رابط کاربری آنها امکان چندپنجره‌گی را بیشتر برای خالی نبودن عریضه خود آزمایش می‌کنند، هواوی میت پد این قابلیت را به خوبی مدیریت کرده و در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

باتری غول‌پیکر و شارژدهی عالی در تبلت هواوی MatePad

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این تبلت باتری 7250 میلی‌آمپر ساعتی آن است که ظرفیتی بسیار مناسب برای آسوده کردن خیال کاربر از شارژدهی دستگاه است.

نکته مهم در بخش باتری، استفاده هواوی از الگوریتم‌های مدیریت مصرف توان بر پایه هوش مصنوعی است که دائماً بر فعالیت سیستم نظارت کرده و شرایط را برای انجام کار با مصرف حداقل توان لازم تنظیم می‌کند.

به صورت کلی می‌توان از تبلت هواوی MatePad برای یک روز کامل بدون نیاز به شارژ مجدد استفاده کرد که حتی با استفاده مدیریت شده این مقدار به راحتی تا دو روز نیز قابل افزایش است.

طبق اعلام هواوی، این باتری می‌تواند تا 12 ساعت برای تماشای ویدئو به صورت مستمر یا 7 ساعت برای انجام بازی‌های سنگین گرافیکی مورد استفاده قرار بگیرد.

هواوی امکان شارژر مجدد دستگاه طی 3.8 ساعت با شارژر 10 واتی خود را میسر کرده که می‌تواند برای مدت زمان حداقل دو روز شما را از شارژ مجدد دستگاه بی‌نیاز کند.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!