بهترین مودم روترهای 4G هواوی بازار کدامند؟ راهنمای خرید

بهترین مودم روترهای 4G هواوی بازار کدامند؟

بهترین مودم روترهای 4G بازار بستر مناسبی برای استفاده از حداکثر سرعت شبکه را فراهم می‌کنند تا در بحث اینترنت 4G به جایگزین مناسبی برای گوشی‌های هوشمند تبدیل شوند. با گشت و گذار در بازار با انبوهی از مودم‌های بی‌سیم 4G مواجه می‌شویم که انتخاب محصولی با کیفیت و مناسب از میان آنها امر چندان آسانی نیست.

مقدمه

بالا رفتن پوشش و سرعت نسل چهارم اینترنت همراه موجب شده تا بسیاری از کاربران با خرید مودم‌های سیمکارتی به‌دنبال رهایی از محدودیت‌های اینترنت ثابت باشند. همچنین گوشی‌های هوشمند با عملکرد ضعیف خود در قابلیت‌هایی مانند هات اسپات نمی‌توانند نقش یک محصول ایده‌آل برای انتقال دیتا در شبکه مخابراتی را ایفا کرده و کیفیت قابل قبولی در اشتراک گذاری اطلاعات با دیگران را ارائه کنند.

در این میان شرکت هواوی به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی دنیا که به عرضه پیشرفته‌ترین و بهترین سرویس‌ها و محصولات معروف است پیشنهادهای جالبی دارد.

در ادامه این مقاله سه مدل خاص از کاربردی‌ترین مودم‌های هواوی برای کاربری‌های مختلف که به راحتی در بازار ایران یافت می‌شوند را معرفی خواهیم کرد.

مودم روتر 4G هواوی B311-221

مودم هواوی B311-221 یکی از بهترین مودم روترهای 4G بازار ایران است. این موردم علاوه بر مشخصات فنی و کاربردی، ظاهر زیبا و مدرنی دارد، به‌طوری‌که در نمای جلویی این مودم چند چراغ برای نمایش وضعیت آنتن، شبکه LAN، شبکه Wi-Fi، اتصال به اینترنت خودنمایی می‌کند. در بالای این دستگاه هم دو کلید پاور و WPS جای گرفته‌اند.

مودم هوآوی B311-221 از انواع شبکه 3G ،4G و TD-LTE پشتیبانی کرده و قابلیت رسیدن به سرعت حداکثر 150 مگابیت بر ثانیه در حالت دانلود و 50 مگابیت بر ثانیه در حالت آپلود را دارد. همچنین می‌توان اینترنت دریافتی از طریق سیم‌کارت را از طریق وای‌فای مودم با دیگران به اشتراک گذاشت.

با توجه به مشخصات فنی Wi-Fi دستگاه می‌توان حداکثر 32 کاربر را به صورت همزمان به شبکه بی‌سیم مودم B311-221 متصل نمود. علاوه بر این در پشت این مودم یک درگاه شبکه LAN/WAN با سرعت یک گیگابیت بر تعبیه شده که می‌توان با استفاده از آن اینترنت دریافتی سیم‌کارت را به صورت سیمی به سایر دستگاه‌ها انتقال داد.

بهترین مودم روترهای 4G بازار

درگاه اتصال RJ11 مربوط به اتصال تلفن خارجی به مودم بوده که مجموعه تلفن رومیزی و مودم را به یک گوشی موبایل رومیزی و ثابت تبدیل می‌کند که قابلیت تماس صوتی با دیگر دستگاه‌ها نیز خواهد داشت. همچنین استفاده از نرم‌افزار HiLink نیز در این مودم انبوهی از قابلیت‌ها را در اختیار کاربر می‎‌گذارد که در کمتر محصولی در بازار می‌توان آنها را در اختیار داشت.

مودم سیم کارتی هواوی 4G مدل B612

از دیکر بهترین مودم های 4G بازار در ایران می توان به مودم سیم کارتی هواوی 4G مدل B612 اشاره کرد. این دستگاه یک مودم روتر LTE از نوع داخلی است که در دفاتر و ساختمان‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مودم بسیار شبیه روتر B311-211 هواوی بوده ولی از سخت‌افزار قوی‌تری برخوردار است.

تراشه قدرتمند این روتر که توسط شرکت HiSilicon تولید شده یکی از منعطف‌ترین ترکیب‌ها را در اختیارش می‌گذارد. این تراشه امکان پشتیبانی از کلیه شبکه‌های سلولیل و ارتباط اینترنتی در بستر 2G/3G/4G/4.5G/TD-LTE را بدون هیچ محدودیتی فراهم می‌کند. میزان حداکثر سرعت دانلود تا 300 مگابیت بر ثانیه و 50 مگابیت بر ثانیه در هنگام آپلود خواهد بود. در حالت کلی عملکرد آنتن‌دهی این روتر مودم بسیار مناسب است ولی اگر در مکان خاصی قرار گرفته یا ساختمانی با دیوارهای متعدد داشته باشید، می‌توانید با استفاده از یک آنتن جانبی نوع SMA قدرت آنتن‌دهی مودم خود را تقویت کنید.

علاوه بر این پشتیبانی از فناوری 4×4 MIMO امکان استفاده از چهار شبکه بی‌سیم وای‌فای را برای کاربران فراهم می‌کند که با این اوصاف می‌توان شرایط اتصال 32 کاربر به این مودم را فراهم کرد.

البته قابلیت CA2 این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا بتوانند دو شبکه وای‌فای را با هم ادغام کرده و آن را به یک شبکه واحد با پهنای باند چند برابری تبدیل کنند.

مودم سیم کارتی هواوی 4G مدل B612

اما علاوه بر قابلیت‌های فوق، امکان استفاده از Firewall داخلی، تنظیم شبکه‌ها و همچنین پشتیبانی از ویژگی‌های CS Voice، VoIP و VoLTE نیز وجود دارد تا این روتر به یک گزینه عالی برای سازمان‌های کوچک و متوسط تبدیل کند.

مودم های سیم کارتی هواوی 4G مدل E5577

هواوی E5577 یکی دیگر از بهترین مودم روترهای 4G بازار است، مودمی بسیار کارآمد با قابلیت کار در شرایط مختلف است که هیچ محدودیتی را پیش روی کاربر خود نمی‌گذارد. ظاهر مدرن و جذاب این مودم از دو رنگ سفید و مشکی براق با بدنه پلاستیکی فشرده تولید شده و با ابعاد بسیار کوچک خود به راحت در کف دست کاربر جا می‌شود.

این مودم از یک آنتن داخلی بهره می‌برد و باتری دستگاه نیز از نوع جداشدنی، با باز شدن بدنه دستگاه قابل دسترسی است. این باتری جداشدنی 3000 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد که با استفاده روزانه و معمولی می‌توان تا مدت 6 الی 8 ساعت از آن بهره برد.

مودم روتر هواوی مدل E5577 قابلیت اتصال به کلیه شبکه‌های ارتباطی 3G (HSPA+)، WCDMA و 4G (LTE) در حداکثر سرعت در مناطق مختلف را داشته و می‌توان از انواع سیم‌کارت‌های اپراتورهای مختلف بر روی آن بهره برد.

ویژگی مثبت دیگر این مودم امکان بهره‌گیری از دو باند 2.4 و 5 گیگاهرتز تحت استاندارد 802.11n است که در نتیجه آن می‌توان به راحتی به حداکثر سرعت انتقال داده 150 مگابیت رسید و به صورت همزمان امکان استفاده تا 10 کاربر از این مودم را فراهم کرد.

علاوه بر این مودم هوآوی E5577 از یک نمایشگر LCD با اندازه 1.4 اینچ بهره می‌برد که اطلاعات کاملی را در مورد میزان شارژ باتری، سرعت شبکه، قدرت آنتن‌دهی و پیامک‌های خوانده نشده را به کاربر نشان می‌دهد که در نوع خود بسیار کاربردی و کارآمد خواهد بود.

برترین مودم روترهای 4G بازار

در انتها باید گفت که می‌توان باتری این دستگاه را از طریق درگاه microUSB توسط درگاه‌هایی مانند کامپیوتر، لپ‌تاپ و حتی وسایل صوتی و تصویری شارژ کرد.

نتیجه‌گیری

در این مطلب به معرفی بهترین مودم روترهای 4G بازار پرداختیم. هواوی با تولید مودم‌های متنوع برای سلیقه‌های مختلف گزینه‌های بسیار مناسب را برای کاربرانی تولید می‌کند که به دلایل مختلف اینترنت 4G را به عنوان انتخاب اصلی خود برای ارتباط با دنیا در نظر گرفته‌اند و می‌خواهند از دستگاهی با ارزش خرید بالا و مشخصات مناسب استفاده کنند.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!