مقایسه ساعت‌‎های هوشمند هواوی Watch 3 و Watch 3 Pro؛ کدامیک برای شما مناسب‌تر است؟ راهنمای خرید

مقایسه ساعت‌‎های هوشمند هواوی Watch 3 و Watch 3 Pro؛ کدامیک برای شما مناسب‌تر است؟

ساعت‌های هوشمند از آن دست ابزارهایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا به راحتی با گوشی خود ارتباط برقرار کرده یا حتی بدون نیاز به گوشی، انبوهی از کارهای مختلف را انجام دهید. شرکت هواوی چندی پیش ساعت‎های هوشمند سری Watch 3 را معرفی کرد که در دو نسخه پایه و پرو عرضه می ‎شوند. در ادامه این مقاله  تلاش می‎کنیم با هم نگاهی به ویژگی‎ها و تفاوت هواوی واچ 3 با واچ 3 پرو بیندازیم.

شرکت هواوی در جریان رویداد هارمونی از ساعت‌های جدید واچ 3 و هواوی واچ3 پرو رونمایی کرد؛ ساعت‎هایی که اولین نمونه در نوع خود با سیستم‎عامل هارمونی بوده و می‌‎توانیم آن‎ها را جایگزین نسل قبلی یعنی سری هواوی واچ 2 بدانیم.

 

تفاوت هواوی واچ 3 با واچ 3 پرو

تفاوت هواوی واچ 3 با واچ 3 پرو از نظر طراحی ظاهری و بدنه

در مقایسه ساعت هوشمند هواوی واچ 3 و واچ 3 پرو از نظر وزن و اندازه ساعت‌های هوشمند هواوی می‌توان گفت که نسخه استاندارد هواوی واچ 3 هم سبک‌تر و هم کوچک‌تر از نسخه پرو است. ساعت هوشمند هواوی واچ 3 با ابعاد 46.2  در 46.2 در 12.2 میلی‌متر در کنار وزن 54 گرمی در مقایسه با وزن 63 گرمی و اندازه 48 در 19.6 در 14 میلی‌متری نسخه پرو، بسیار جمع و جورتر است.

ماده مورد استفاده در ساخت بدنه واچ 3 پرو از جنس تیتانیوم بوده که در مقایسه با جنس استیل ضد زنگ نسخه استاندارد مقاومت بیشتری دارد. ناگفته نماند که جنس پشت هر دو ساعت از سرامیک بوده و با بهره‌گیری از گواهی 5ATM در عمق 50 متری آب به راحتی دوام می‌آورند. بندهایی از جنس پلاستیک، فلز و چرم می‌توانند زینت‌بخش این گجت پوشیدنی روی مچ دست شما باشند. لازم به ذکر است هر دو ساعت هوشمند هواوی مورد بحث، با رنگ‎‌های بدنه مشکی و نقره‌ای تولید و روانه بازار شده‌اند.

 

مقایسه ساعت هوشمند هواوی واچ 3 و واچ 3 پرو

مشخصات نمایشگر واچ 3 و نسخه پرو

تفاوت هواوی واچ 3 با واچ 3 پرو در بخش نمایشگر نشان می دهد که تفاوت چندانی بین این دو نسخه وجود ندارد.  هر دوی این ساعت‌ها به نمایشگر 1.43 اینچی AMOLED مجهز شده‌اند. همچنین نسبت نمایشگر به بدنه نسخه استاندارد واچ 3 در مقایسه با نسخه پرو کمی بیشتر است.

وضوح نمایشگر ساعت‌های هوشمند هواوی برابر 466 در 466 بوده و تراکم پیکسلی هر دو نیز با هم برابر 326 پیکسل است. صفحه‌نمایش ساعت‌های یاد شده توسط شیشه‌های کورنینگ Gorilla Glass 3 محافظت می‌شود. میزان روشنایی زمینه نمایشگر نیز در هر دو ساعت  1000 نیت است که به کاربر کمک می‎کند در هر شرایطی، حتی تابش مستقیم نور خورشید نیز بتواند محتوای نمایشگر ساعت را به راحتی بخواند.

مقایسه هوآوی Watch 3 و Watch 3 Pro

سخت‌افزار پردازشی Huawei Watch 3 و Huawei Watch 3 Pro

همانطور که اشاره شد هواوی قصد دارد تمام محصولات جدید خود را به اکوسیستم هارمونی منتقل کند. در همین راستا نیز ساعت‌های هواوی واچ 3 به سیستم‌عامل هارمونی 2 مجهز شده‌اند. در بخش پردازشی ساعت‌های هواوی از پردازنده بومی HiSilicon Hi6262 بهره می‌برند. این تراشه‌ها  دو هسته‎ای با سازگاری بسیار بالای خود با سیستم‎‌عام هارمونی، مصرف توان بسیار کمی داشته و همه امور را با سرعت بالا و بدون معطل کردن کاربر انجام می‌دهد. مضاف بر این در بخش حافظه نیز هر دو مدل از 2 گیگابایت حافظه رم در ترکیب با 16 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کنند که از این حیث تفاوتی با  هم ندارند.

تفاوت هوآوی واچ 3 با واچ 3 پرو از نظر روش‌های ارتباطی و اتصالات

اتفاق مثبتی که هواوی در ساخت این دو ساعت رقم زده پشتیبانی هر دو آنها از سیم‌کارت‌های نوع eSIM است. به لطف بهره‌گیری از eSIM ساعت‌های هوشمند هواوی قادر به اتصال به شبکه‌های 3G و 4G هستند. علاوه بر این هواوی واچ 3 و نسخه پرو آن از ارتباط Wi-Fi، بلوتوث نسخه 5.2 و NFC نیز پشتیبانی کرده و می‌توانند با سیستم موقعیت یابی جهانی GPS می‌توانند بسیاری از نیازهای مکانیابی کاربران را برطرف کنند.

تفاوت هوآوی واچ 3 با واچ 3 پرو

باتری و شارژدهی هواوی واچ 3 و واچ 3 پرو

در بخش تفاوت هواوی واچ 3 با واچ 3 پرو از نظر باتری، باید بگوییم که نسل جدید ساعت‌های هواوی در زمینه باتری پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند. هواوی در Watch 3 از یک باتری 450 میلی‌آمپر ساعتی لیتیوم-یون استفاده کرده ولی در سمت مقابل شاهد استفاده از یک باتری بسیار بزرگتر با ظرفیت 790 میلی‌آمپر ساعت هستیمو هر دو ساعت با یک شارژر  بی‌سیم 10 واتی همراه شده‌اند.

یکی از بارزترین تفاوت‌های دو ساعت شارژدهی آنها به لطف همین اختلاف ظرفیت باتری است که طی یک دوره استفاده عادی در مدل پایه به 14 و در مدل پرو به رقم باورنکردنی 21 روز می‌رسد.

سنسورها و قابلیت‌ها

ساعت‌های هوشمند هواوی به حسگرهای متعددی از قبیل شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر ضربان قلب،قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2)، حسگر اندازه‌گیری دمای پوست (تَب)، فشارسنج و قطب‌نما مجهز شده‌اند که امکانات بی‌شماری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

از دیگر قابلیت‌های این دو ساعت می‌توان به پشتیبانی از بیش از 100 نوع تمرین ورزشی متنوع، پایش 24 ساعته ضربان قلب، پایش وضعیت خواب، پایش وضعیت استرس، امکان کار با دستکش، امکان نصب اپلیکیشن از AppGallery هواوی، امکان تشخیص سقوط از ارتفاع و تماس خودکار با اورژانس اشاره نمود. ناگفته نماند هر دوی این ساعت‌ها به اسپیکر و میکروفون مجزا مجهز بوده و با استفاده از آنها می‌توان تماس صوتی مستقل از گوشی هوشمند و هدفون، برقرار کرد.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی تفاوت هواوی واچ 3 با واچ 3 پرو پرداخته و بیان شد که این دو ساعت از بسیاری جهات مانند کیفیت، نوع و ابعاد نمایشگر مشابه هم‌اند. شاید بتوان عمده تفاوت دو ساعت را در ظرفیت باتری، ابعاد، جنس و وزن بدنه دانست. در عین حال  امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هر دو تقریباً یکسان است. برابری دارند.

ناگفته نماند که هواوی واچ 3 با قیمت معادل 407 دلار بوده و قیمت در نظر گرفته شده از سوی هواوی برای نسخه پرو Watch 3 با حدود 516 دلار قیمت است.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!