چگونه قابلیت AMD FreeSync را در مانیتور گیمینگ هواوی MateView GT فعال کنیم؟ مقاله و آموزش

چگونه قابلیت AMD FreeSync را در مانیتور گیمینگ هواوی MateView GT فعال کنیم؟

تنوع بالای محصولات گیمینگ باعث شده تا انتظار گیمرها نیز بالا رود. در این بین هواوی مانیتور گیمینگ MateView GT را با رویکرد توجه به نیازهای حرفه‌ای مشتریان معرفی کرده است. یکی از این نیازها که به ویژه توجه گیمرها را به خود جلب کرده، پشتیبانی از فناوری AMD FreeSync است. در ادامه خواهیم دید که چطور می‌توان این قابلیت را در مانیتور میت‌ویو جی‌تی فعال کرد.

امروزه بخش عمده کارت‌های گرافیک گیمینگ انویدیا و AMD به استاندارد G-Sync یا FreeSync مجهز شده‌اند. این دو فناوری با ارائه قابلیت‌هایی مانند نرخ فریم پویا، نقش بسزایی در بالا بردن کیفیت تجربه بازی کاربر ایفا می‌کنند. این فناوری سبب می‌شود تا با همگام‌سازی نرخ فریم کارت گرافیک با نرخ تازه‌سازی تصویر مانیتور، مشکل بریدگی یا پرش تصویر به حداقل ممکن برسد.

حالا به آموزش این نکته می‌پردازیم که چگونه قابلیت مذکور را برای یک سیستم با کارت گرافیک AMD (با پشتیبانی از FreeSync) و مانیتور گیمینگ هواوی MateView GT فعال کنیم.

در ابتدا باید گفت که علی‌رغم پشتیبانی مانیتور میت‌ویو جی‌تی از فناوری فری‌سینک AMD، برای فعالسازی آن باید مسیری را پیود که در منوی روی صفحه (OSD) دستگاه ارائه نشده و تقریباً حالتی ترفند گونه را ایجاد کرده است. پس اگر شما گیمری حساس باشید مطالعه این مطلب کوتاه که ترفند مذکور را آموزش می‎‌دهد می‌تواند برایتان اهمیت بالایی داشته باشد.

قدم اول آن است که مانیتور MateView GT را از طریق یک کابل HDMI یا DisplayPort به لپ‌تاپ یا PC با کارت گرافیک AMD منطبق بر فناوری FreeSync متصل کنید. لازم به ذکر است که این کار با استفاده از انتقال تصویر با رابط USB-C امکان‎پذیر نیست.

پس از انجام این کار می‌بایست در حال اتصال دو دستگاه، تمامی تنظیمات مانیتور را از طریق منوی اصلی آن بازنشانی (Reset) کنید.

سپس دکمه جوی‌استیک دستگاه که در لبه پایینی مانیتور قرار گرفته را فشرده و به مدت 10 ثانیه آن را در حالتی که به سمت پشت ماینتور باشد، نگه دارید.

با انجام این کار، گزینه جدیدی به نام AMD FreeSync Premium در بخش Picture از منوی تنظیمات مانیتور به نمایش درمی‌آید که تنها کافی است آن را روی حالت On گذاشته و قابلیت فری‌سینک را بدین شکل در مانیتور گیمینگ هواوی MateView GT فعال کنید.

پس از انجام این مراحل دیگر نیاز به هیچ تنظیم اضافه‌‎ای نیست. در صورت اتصال خروجی سیستمی که پردازشگر گرافیک آن از AMD FreeSync پشتیبانی کند، مانیتور و دستگاه به صورت خودکار با هم هماهنگ شده و بسیاری از مشکلات پخش فریم، به خصوص در هنگام بازی‎‌ها مرتفع می‌‎شود.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!