معرفی قابلیت‌های میکروفون و سیستم حذف نویز مورداستفاده در مانیتور هواوی میت ویو جی تی مقاله و آموزش

معرفی قابلیت‌های میکروفون و سیستم حذف نویز مورداستفاده در مانیتور هواوی میت ویو جی تی

در سال‌های اخیر هزینه‌های دست‌وپا کردن یک ریگ گیمینگ مناسب بسیار افزایش پیداکرده و همین موضوع اهمیت داشتن یک مانیتور مخصوص بازی که از سیستم صوتی داخلی کارآمد برخوردار بوده و بتواند ما را از صرف هزینه‌های هنگفت خرید هدفون یا میکروفون‌های جداگانه نجات دهد، به‌ضرورتی مهم برای گیمرها تبدیل‌شده است. شرکت هواوی در همین راستا مانیتور گیمینگ MateView GT را با ساندبار منحصربه‌فرد و میکروفون دوگانه با سیستم حذف نویز ارائه کرده تا راهکاری ایده آل برای این ضرورت ارائه داده باشد.

برای اغلب ما تجربه گیمینگ مناسب علاوه بر جنبه بصری آن، امکان برقراری ارتباط مؤثر صوتی با محیط بازی و هم‌بازی‌هایمان را نیز در برمی‌گیرد. بهترین مانیتورهای گیمینگ در این زمینه باید میکروفون‌هایی دارای قابلیت حذف نویز فعال داشته باشند تا صدای شما با وضوح کامل برای دوستانتان پخش شود. در ادامه برخی خصوصیات یک میکروفون عالی برای گیمینگ و کاربردهای روزمره را مرور نموده و در انتها می‌بینیم که هواوی چگونه این خصوصیات را در میکروفون داخلی مانیتور میت ویو جی تی گنجانده است.

نبود نویز پس‌زمینه

هنگام غرق شدن در بازی، صداهای پس‌زمینه و پارازیت‌های صدای خروجی از دستگاه موجب به هم ریختن تمرکز ما می‌شوند. منشأ بیشتر این پارازیت‌ها را می‌توان در تداخل فرکانس ناشی از وسایل الکترونیکی و مخصوصاً کارت گرافیک دستگاه که با شدت کار می‌کند دانست که در درازمدت می‌توانند حتی آسیب‌ها جدی به‌سلامت گوش و قدرت شنوایی وارد آورند.
برای تشخیص یک میکروفون خوب می‌توان به عدم وجود این نویزها و پارازیت‌های اضافی در خروجی صدا توجه کرد.

دریافت صدای عالی

دربازی‌های گروهی بیشتر هماهنگی میان اعضای گروه به‌وسیله چت‌های صوتی صورت می‌پذیرد و گاهی دریافت اطلاعات از طریق گوش دادن دقیق و ارائه اطلاعات مناسب به هم‌تیمی‌ها، مهم‌ترین فاکتور دربرتری یک گروه نسبت به رقیب شمرده می‌شود.

در سال‌های اخیر قابلیت‌هایی همچون کاهش نویز و حذف اکو به کلیدی‌ترین خصوصیات میکروفون‌های دستگاه‌های الکترونیکی برای انتقال شفاف صحبت‌های گیمرها به یکدیگر تبدیل‌شده‌اند. در مانیتورهای گیمینگ نیز علاوه بر حذف نویز، امکان دریافت صدای کاربر از فاصله تا 4 متری را باید مهم‌ترین ویژگی دانست.

استفاده راحت

راه‌اندازی و کار کردن با یک میکروفون باید راحت باشد. یک میکروفون خوب باید بتواند بدون اتصال فیزیکی به یک درگاه ورودی صدا عملکرد خوبی از خود نشان داده، امکان تنظیم حساسیت آن روی اعداد منفی بزرگ‌تری را فراهم نموده، از نسبت سیگنال به نویز بالایی برخوردار بوده و صدای کاربر را از فاصله‌های زیاد دریافت نماید.

باید به این نکته اشاره کرد که سازندگان می‌توانند با اضافه کردن یک الگوریتم هوش مصنوعی اختصاصی و پیشرفته، میزان عملکرد و دقت میکروفون در هرکدام از موارد بالا را افزایش دهند.

میکروفون دوگانه مانیتور MateView GT

مانیتور میت ویو جی تی که با داشتن قابلیت‌هایی چون رزولوشن بالا، نرخ به‌روزرسانی استثنایی، ساندبار باکیفیت و پنل منحنی، به گزینه‌ای ایده‌آل برای علاقه‌مندان به بازی تبدیل‌شده، به کمک میکروفون دوگانه داخلی و اختصاصی خود که از ویژگی‌های هوشمند دریافت صدا برخوردار می‌باشد، کاربران را از خرید یک هدست جداگانه و گران‌قیمت برای این منظور بی‌نیاز کرده است.

الگوریتم هوش مصنوعی مانیتور MateView GT هواوی می‌تواند صدای پس‌زمینه و اکو را حذف کرده و در هنگام تماس ویدیویی یا بازی با افزایش وضوح صدا، از رسیدن حرف‌های شما به گوش مخاطبانتان باکیفیت بالا اطمینان حاصل نماید.

میکروفون‌های دوگانه مانیتور گیمینگ میت ویو جی تی قادر بوده تا صدای شما را به صورت 360 درجه و از فاصله تا 4 متری تشخیص داده و با سیستم هوش مصنوعی هوشمند خود آن را تقویت نماید. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا از مانیتور MateView GT در سناریوهای متفاوت گیمینگ و معمولی بهره برده و تجربه صوتی غنی و بی‌نقص را برای خود و دوستانتان به ارمغان بیاورید.

در انتها باید به این نکته اشاره‌کنیم که هرچند هواوی مانیتور میت ویو جی تی را برای کاربردهای گیمینگ طراحی کرده، شما قادر خواهید بود به کمک قابلیت‌های صوتی عالی، از آن در اداره‌ها و برای کاربردهای روزمره مانند برقراری تماس که به میکروفون باکیفیت نیاز دارد، استفاده نمایید. فناوری‌های حذف نویز و دریافت صدای 360 درجه قطعاً ارتباط کاری میان همکاران را به میزان بالایی بهینه خواهد کرد.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!