طرح ابتکاری هواوی برای تلفیق واقعیت مجازی (VR) با واقعیت افزوده (AR) اخبار

طرح ابتکاری هواوی برای تلفیق واقعیت مجازی (VR) با واقعیت افزوده (AR)

هواوی بی‌وقفه در حال نوآوری است و محصولات و فناوری‌های نوینی را به بازار ارائه می‌کند. این کمپانی اخیراً یک پتنت جدید با موضوع تلفیق واقعیت مجازی با واقعیت افزوده را به ثبت رسانده است که می‌تواند یک تحول بزرگ باشد.

امروزه هدست های واقعیت مجازی و فناوری واقعیت افزوده بسیار پیشرفته‌تر از چند سال قبل هستند و حالا در حوزه‌های متنوعی کاربردهای مهمی پیداکرده‌اند که از گیمینگ گرفته تا شبیه‌سازی و آموزش را در بر می‌گیرد. هواوی به خوبی به پتانسیل این فناوری‌ها توجه داشته و در تلاش برای ارائه نوآوری‌های جدید است.

هواوی به‌تازگی طرح اختراع جدیدی را به ثبت رسانده که بانام هدست حالت دوگانه یا Dual Mode Headset شناخته می‌شود که می تواند تلفیق واقعیت مجازی با واقعیت افزوده را به واقعیت تبدیل کند. طرح  هدست ترکیب VR با AR که با شماره CN111133364B در اداره مالکیت معنوی چین ثبت گردیده، درواقع هدستی ترکیبی از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده خواهد بود.

تلفیق واقعیت مجازی با واقعیت افزوده

فناوری واقعیت مجازی (VR) با بهره گیری از صفحه نمایش، قدرت پردازشی و نرم افزارهای پیشرفته، محیط ویژه ای را شبیه سازی می کند تا کاربر به گشت و گذار در آن بپردازد. این فناوری به حدی پیشرفت کرده که امروزه قادر به شبیه سازی چهره ها و محیط های بسیار واقع گرایانه است.

در طرف مقابل فناوری واقعیت افزوده (AR) اشیاء مجازی را به همان محیط کاربر اضافه می‌کند. هواوی اخیراً یک اختراع را برای ترکیب کردن هوشمندان دو فناوری VR و AR به ثبت رسانده تا بهتر از قبل کاربران از مزایای آنها بهره‌مند شوند.

تصویر موجود در پتنت تلفیق واقعیت مجازی با واقعیت افزوده، یک هدست با طراحی جدید را نشان می‌دهد که در آن از یک صفحه‌نمایش و یک آینه برای تلفیق دنیای واقعی و مجازی استفاده‌شده است. این هدست بسته به نیاز فناوری واقعیت افزوده یا فناوری واقعیت مجازی را به کاربر ارائه می‌کند.

در حال حاضر اطلاعات زیادی درباره هدست های با قابلیت تلفیق واقعیت مجازی با واقعیت افزوده و زمان عرضه احتمالی این فناوری در دست نیست اما این فناوری در مسیر رشد قرار دارد.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!