رویایی که هواوی محقق کرد: اندازه‌گیری دمای بدن با گوشی! اخبار

رویایی که هواوی محقق کرد: اندازه‌گیری دمای بدن با گوشی!

Huawei Mate 40 RS با قابلیت اندازه گیری دمای بدن با گوشی وارد بازار شد. در ادامه به بررسی بیشتر تب سنج گوشی هواوی Mate 40 RS همراه ما باشید.

یکی از گوشی‌های جدید هواوی که توجه بسیاری از کاربران و منتقدان را به خود جلب کرده، گوشی Huawei Mate 40 RS پورشه دیزاین بوده است. همانطور که می‌دانید این گوشی خاص، مجهز به ترمومتر (دماسنج) بوده و بر همین اساس می‌تواند قابلیت اندازه گیری دمای بدن با گوشی را نیز دارد.

نکته جالب آن که دماسنج بدن با موبایل با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیار کارآمد است و اخیراً از این گوشی در یک مراسم جهت پایش دمای بدن مهمانان به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تشخیص بیماران احتمالی استفاده شده است. طبق عکس‌های منتشر شده، از ماژول مادون قرمز موجود در پشت گوشی هواوی میت 40 آر اس برای قابلیت اندازه گیری دمای بدن با موبایل به صورت لحظه‌ای بهره گرفته شده است تا کیس‌های مشکوک به کرونا تشخیص داده شوند.

هواوی Mate 40 RS

البته ترمومتر بدن با گوشی برای دوستداران هواوی موضوع تازه‌ای نیست؛ چرا که می‌دانیم گوشی هواوی Mate 40 RS پورشه دیزاین، مجهز به سنسور دماسنج مبتنی بر امواج مادون قرمز است که می‌تواند دمای بین منفی 20 تا مثبت 100 درجه سانتی‌گراد را با دقت مناسب اندازه‌گیری کند.

تب سنج گوشی هواوی

سنسور اینفرارد چگونه قابلیت تب سنج گوشی هواوی را فراهم می کند؟

گوشی میت 40 آر اس پورشه دیزاین در کنار ماژول دوربین پشتی خود، یک حسگر مادون قرمز (اینفرارد) دارد که بر حسب انرژی دریافتی از امواج مادون قرمز، قابلیت اندازه گیری دمای بدن با گوشی را دارا است. اندازه گيري درجه حرارت بدن با موبایل محدود به دمای بدن انسان‌ها نیست و می‌توان با آن دمای کلیه اشیا را نیز تعیین کرد.

برنامه تب سنج هواوی

نحوه استفاده از تب سنج درون گوشی هوآوی

بدین منظور کافی است تا اپلیکیشن Thermometer را بر روی این گوشی اجرا کرده و سنسور گوشی را در فاصله یک تا سه سانتی متری جسم مورد نظر قرار داد تا دمای آن اندازه‌گیری شود. باید توجه داشت که برای اندازه گیری دمای بدن با گوشی به شکل صحیح، نباید هیچ منبع گرمایی در فاصله 50 سانتی‌متری جسم مورد نظر وجود داشته باشد. پس از اندازه‌گیری دما، گوشی با لرزش (ویبره) پایان کار را اعلام می‌کند و دما را نمایش خواهد داد.

اندازه گیری دمای بدن با موبایل

گوشی PORSCHE DESIGN HUAWEI Mate 40 RS از اعضای جدید و لوکس خانواده محصولات هواوی است. این محصول رده‌بالا علاوه بر امکان تب ‌سنج گوشی دارای تراشه پرقدرت Kirin 9000، دوازده گیگابایت رم، 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و دوربین پنج‌گانه (واید، اولترا واید، تله فتو، سوپر زوم و عمق‌سنج) است. سوپرشارژ 66 واتی و نمایشگر باکیفیت 6.67 اینچی در کنار طراحی چشمگیر و اسپورت، از دیگر ویژگی‌های این گوشی مدرن بوده که طی همکاری نزدیک دو کمپانی هواوی و پورشه، طراحی و ساخته شده است.

مطلب مرتبط: ساعت هوشمند هوآوی مدل WATCH GT 2e 46 mm 

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!